Honda XR650R

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Enorm respons...
Skjuter ut en annan fråga, eker till 17bakfälg, nån som vet vilken längd/storlek? Det gäller drevsidan. Rekommendation på firma som säljer?

Jag körde till Johan i Pååarp (Pååarps MC) så fixade han nya ekrar till mitt Dallara bakhjul. Han hade någon katalog, men jag minns inte varifrån han köpte dem. Han bytte ekrar och riktade upp hjulet. :tummenupp

:hej

Hejsan!
Jag har precis köpt en xr650r sm. Är det någon som har en drevsats till hastighetmätaren till salu? Eller har något art.nr så jag kan beställa. Den visar lite mycket nu.
Sen en annan fråga, kan man kolla om ens hoj är en "äkta" dall'ara?
MVH Rocketman

Jag köpte min på Honda Center I Fleninge, men det nya Honda Center (BrödernaNilssons) på Väla kan nog fixa en också. BrödernaNilssons mek kör en XR650 (eller gjorde i flera år). :tummenupp

Min e inte till salu :hihi

:hej
 
Last edited:

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Går och funderar på att sälja min xr -03 med 1400 mil på mätaren (har dock gått ca 1100-1200 då mätaren visar för mycket då man kör med motardhjulen pga den mindre hjuldimensionen)

Motardhjul och crosshjul
Isdäck
knfilter
extra kåpor
2 acerbis framlampor
fmf slipon
tm40 förgasare
crd hasplåt
stålförstärkta handskydd
crosställ
KNfilter rengöringssats
och massa småplock.

Vad är ett skäligt pris att ta för detta? Hojen är nyservad och däcken och drivpaketet i bra skick.
 
Last edited:

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Motarddäck

Hej,

Har ett par motardfälgar som behöver nya däck, har ni några tips på vettiga däck?
Det är vanlig svensson-körning på asfalt som gäller.

Fälgarna är Akront 3,50x17(fram) + 4,25x17(bak). Vad är rimlig däcksbredd?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hej,

Har ett par motardfälgar som behöver nya däck, har ni några tips på vettiga däck?
Det är vanlig svensson-körning på asfalt som gäller.

Fälgarna är Akront 3,50x17(fram) + 4,25x17(bak). Vad är rimlig däcksbredd?
Jag har ett sportsmart 120 fram och ett sportec m3 150 bak. Det funkar bra! :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hej,

Har ett par motardfälgar som behöver nya däck, har ni några tips på vettiga däck?
Det är vanlig svensson-körning på asfalt som gäller.

Fälgarna är Akront 3,50x17(fram) + 4,25x17(bak). Vad är rimlig däcksbredd?

Bästa motarddäcken jag haft var Pirelli diablo. På bana fotpinneskrapade jag :yoparty

Vanligt 120 däck fram.
Bak är lite lurigare. Med Pirelli fick jag in ett 160. men i princip alla andra märken jag provat så är 150 bättre.
160 får plats, men kedjan har en tendens att käka bort ett par mm...

Kommer köpa Pirelli Diablo när de jag har nu är slut. :)
(Jag kör bara gata numera)

:hej
 

Nordbo

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Norr
Hoj
Honda XR 650 -01
Har bara för ett par veckor sedan införskaffat mig min första hoj, som blev en XR 650R -01 :) Blev direkt att börja se över vad man kan göra för att få den lite snüggare :D

Söker nu ett par gaffelbensskydd som kan passa med lite modifikation. Såg bilder att det fanns tidigare i tråden, dom var väl dock lite väl dyra... Har varit förbi alla mina lokala cross/mc handlare utan resultat.
Någon som vet en modell som passar? Sen om det är till ktm eller honda har ju ingen större betydelse. Har mätt på gaffelhuset/cylinderhuset eller vad man nu ska kalla det, 64mm i diameter. Om det skulle finnas något modell som har formen av ett U så hade det kanske gått att få på?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Har bara för ett par veckor sedan införskaffat mig min första hoj, som blev en XR 650R -01 :) Blev direkt att börja se över vad man kan göra för att få den lite snüggare :D

Söker nu ett par gaffelbensskydd som kan passa med lite modifikation. Såg bilder att det fanns tidigare i tråden, dom var väl dock lite väl dyra... Har varit förbi alla mina lokala cross/mc handlare utan resultat.
Någon som vet en modell som passar? Sen om det är till ktm eller honda har ju ingen större betydelse. Har mätt på gaffelhuset/cylinderhuset eller vad man nu ska kalla det, 64mm i diameter. Om det skulle finnas något modell som har formen av ett U så hade det kanske gått att få på?
Köp neoprenskydd. Grymt mycket snyggare än de plastskydd som finns!
 

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
CB900F / CRF250X
XR650R BIG problemaz!

Ska förklara lite grunder till mitt problem.

Var ute och åkte å så började den ticka som fan, så jag tänkte att det är nog dags att ställa ventilerna så åkte hem ca 6mil lungt och fint.

kommer hem och skruvar isär allt och ställer ventilerna enligt boken. Startar hojen och den tickar lika mycket iaf. Så jag bestämmer mig för att tömma ur oljan och kolla ( hade bytt olja bara en vecka innan) Då får jag bara ut ca 3dl olja.

Nu när jag fyllt på olja och ställt ventilerna så tickar den iaf. Så jag tänkte att jag missat det här med decompen men jag tror inte det endå.

Nu när jag vrider runt motorn så klickar ena avgasventilen till varanat varv. Ett högt klick ljud.

Någon som kan hjälpa mig att felsöka eller som kanske vet vad som kan ha hänt.

Kan bara tillägga att när man startar den så startar den lätt och har bra comp.

Mvh Jonas
 

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
CB900F / CRF250X
Ska förklara lite grunder till mitt problem.

Var ute och åkte å så började den ticka som fan, så jag tänkte att det är nog dags att ställa ventilerna så åkte hem ca 6mil lungt och fint.

kommer hem och skruvar isär allt och ställer ventilerna enligt boken. Startar hojen och den tickar lika mycket iaf. Så jag bestämmer mig för att tömma ur oljan och kolla ( hade bytt olja bara en vecka innan) Då får jag bara ut ca 3dl olja.

Nu när jag fyllt på olja och ställt ventilerna så tickar den iaf. Så jag tänkte att jag missat det här med decompen men jag tror inte det endå.

Nu när jag vrider runt motorn så klickar ena avgasventilen till varanat varv. Ett högt klick ljud.

Någon som kan hjälpa mig att felsöka eller som kanske vet vad som kan ha hänt.

Kan bara tillägga att när man startar den så startar den lätt och har bra comp.

Mvh Jonas

Såg nu när jag skruvade bort ventilkåpan att lyftarna är jävligt slitna. Är detta normalt farligt eller skall man byta dom?
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Hastighetsmätare

Går det att fixa så hastighetsmätaren visar korrekt med 17" framhjul?
 

Nordbo

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Norr
Hoj
Honda XR 650 -01
Får väl som dels ny medlem på Sporthoj samt som ny inom mc lägga upp en bild på härligheten :) Lite små pyssel kvar, nya blinkers är på väg och så blir det förmodligen en ny vit framskärm. Sedan så måste jag fixa skyltbelysning nu när jag bytt bakljuset, är det diodskruv belysning som gäller, kanske inte CE märkt men borde funka? Andra tips på hur ni har gjort?

Måste bara säga att det känns som att det kan bli ruskigt kul i sommar när kortet är klart (risk2an nästa vecka) :D

2j1n407.jpg
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Går det att fixa så hastighetsmätaren visar korrekt med 17" framhjul?

Finns en "snäckväxel" att handla hos Honda med annan utväxling. Runt 1000:-


Jag ringde herrn idag, det verkar inte som om han gjort någon service, det klickar i framhjulet och ramen är sprucken och svetsad...:huvet

Tja det är väl problemet med billiga XR650:is,,, de är i regel slut. Men allt går ju att laga/renovera. Eller så kan man köpa denna så slipper man skruva!! 10k går snabbt i XR delar.

http://www.blocket.se/alvsborg/Honda_XR650_33357304.htm?ca=16&w=3&last=1

/Christer
 

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
Tror jag skippar den då isf. Har pratat med han och han släpper den för 25 000:- med båda uppsättningar fälgar. Har dock inte varit och kolla på den men han säger iaf att det är ett oljud i framdäck eller gaffel.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top