Honda X11-tråden

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Woooohhhooo, folk på tråden.:va

Går inte alls. Jag blev så jävla åksugen att jag slängde ihop skiten, tvättade hojen smorde kedjan å stack ut å åka.

Bakramen ska svetsas inom en överskådlig framtid (1mån), fotpinnarna tror jag får vänta till inkommande vinter.
Problemet med pinnarna var att växelpedalen krockar med sidostödet:huvet
Det upptäckte jag när högersidan var klar, och det ända som var kvar på vänstersidan var staget mellan växelpedalen och växelarmen.
Jag tror jag har klurat ut lösningen med sidostödet men vi får se hur det går...
 

aqqip

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda X11 -00
Segt att det felar när du nästan var klar.

Jo förstår åksuget, har själv varit ute nästan varje dag den senaste tiden. Guttigt väder!

Bytte till bi-xenon ljus förra veckan. Mycket smidigt och mycket nöjd!
 

aqqip

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda X11 -00
Fuel Exhausts?

Är Fuel ett bra märke på avgassystem? Aldrig hör dem, men har fått ett bra pris på ett par ovala för 2000kr.

Tycker att det är dags att byta, som student så har man inte jättemycket pengar innan sommaren.

Är det någon som vet något om dessa? Är det en bra affär, 2000kr för ett komplett system (två par ovala fuel exhausts). De är två månader begagnade.

Hälsningar
Philip
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Miks!!! Hur har du löst höjningen bak? Har du gjort några risers eller? Var ute i går å gasade med en vänn som kör Busa... dock har han nu monterat risers på sin bak så nu har jag fullt upp att hänga med honom på krokiga vägar.

Jag behöver defenetivt få hojen att svänga bättre.
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Miks!!! Hur har du löst höjningen bak? Har du gjort några risers eller? Var ute i går å gasade med en vänn som kör Busa... dock har han nu monterat risers på sin bak så nu har jag fullt upp att hänga med honom på krokiga vägar.

Jag behöver defenetivt få hojen att svänga bättre.

Jag har två eller tre "karosseribrickor" mellan det övre stötdämparfästet och ramen.
I England brukar dom rekommendera 4-5mm

Enklast är att göra en plåt enligt bilden och bara skjuta in mellan fästet och ramen.
 

Bifogat

  • mellanl..jpg
    mellanl..jpg
    3.6 KB · Visningar: 88

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Jag har två eller tre "karosseribrickor" mellan det övre stötdämparfästet och ramen.
I England brukar dom rekommendera 4-5mm

Enklast är att göra en plåt enligt bilden och bara skjuta in mellan fästet och ramen.


Tack... bara börja konstruera då.
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
Dags att lyfta denna tråden lite!
Jag och frugan har bestämt oss för att köpa hoj igen efter 2 års frånvaro, valet är någorlunda enkelt... Naket och minst 1000cc är ett krav och eftersom att jag har haft flera hondamaskiner tidigare så siktar jag självklart på en x11 denna gången.
Det jag undrar över är: vad ska man titta extra noga på vid köp av en x11:a, har den några svaga punkter?
 

Kordit

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Inte Visby men KalkstensHawaii
Hoj
2000, Honda X11
Tomgång?

Bakgrund:
Provade en X11 redan 2005 men hade tappat hojsug under en massa år. När det dök upp igen som fanns minnet kvar av den underbara upplevelsen som X11 hade gett 4år tidigare. Så i april blev det en svart sådan med Akra-helsystem. :).

Så till slut till själva frågan:
Vad skall det vara för tomgång på dessa? Min ligger på c:a 1500 men jag tycker det är lite högt.
 

Kordit

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Inte Visby men KalkstensHawaii
Hoj
2000, Honda X11
:fakta Enligt instruktionsboken 1100rpm +- 100rpm varm motor i friläge :tummenupp

Tackar.. Då får jag väl se om jag kan justera det lite. ( hur man nu gör det... )

Edit ( 29/7 ):
Någon som har en bra länk till antingen en online manual eller vart man kan handla en rep. handbok. Jag lyckas inte hitta någon för X-11 hos Haynes, eller får man nöja sig med blackbirdens bok?
 
Last edited:

Mr Micke

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Skara
Hoj
-01 Honda x11
Tackar.. Då får jag väl se om jag kan justera det lite. ( hur man nu gör det... )

Edit ( 29/7 ):
Någon som har en bra länk till antingen en online manual eller vart man kan handla en rep. handbok. Jag lyckas inte hitta någon för X-11 hos Haynes, eller får man nöja sig med blackbirdens bok?

Hej det sitter ett litet vred om man tittar på mc-n från vänster. Hitta choken så sitter vredet bakom denna. Vad det gäller manual så finns det jag beställde en via mc konsult i Lidköping där jag köpte motorcykeln. De i sin tur beställde den från BIKE i Trollhättan. Kan försöka få fram beställningsnummret om du vill.
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tackar.. Då får jag väl se om jag kan justera det lite. ( hur man nu gör det... )

Edit ( 29/7 ):
Någon som har en bra länk till antingen en online manual eller vart man kan handla en rep. handbok. Jag lyckas inte hitta någon för X-11 hos Haynes, eller får man nöja sig med blackbirdens bok?

Ladda ner den på X11 manual :tummenupp
 

HurricaneHill

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
X11 -01
Tackar.. Då får jag väl se om jag kan justera det lite. ( hur man nu gör det... )

Edit ( 29/7 ):
Någon som har en bra länk till antingen en online manual eller vart man kan handla en rep. handbok. Jag lyckas inte hitta någon för X-11 hos Haynes, eller får man nöja sig med blackbirdens bok?

Här har du ytterligare en manual till X-11'an. Gratis är den också! =)
http://downloads.hondatech.info/Moto/CB/HondaCB1100SF-Workshop-Manual.pdf

/HurricaneHill
 

Kordit

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Inte Visby men KalkstensHawaii
Hoj
2000, Honda X11
Packning

Någon som monterat på hårda packväskor på sin X11a? Eller kör ni bara med mjuka väskor? Eller tourar ni inte alls?

Tänkte nog slänga på ett par Givi till sommaren, känns som om packningen sitter lite stadigare när man skall toura lite inspirerat. :tungan
 

klasseman

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mellerud
Hoj
-01 Honda X11
tjena alla vår väntande! Miks, hur går de me hojjen?? bilder på skönheten? har googlat sönder hela datorn i jakt på någon sorts återförsäljare av snygga grejer till x-11:eek:r. e de jag som inte kan söka eller finns de noll?

ps. va fasen tog den globala uppvärmningen vägen??? hälsningar från ett insnöat dalsland

just de ja... imorgon börjas slipningen inför lack... helsvart va beställt ja=)
 
Last edited:

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
besiktigade den 6/4 gick igenom trotts infällda blinkers & ljudet mätte han inte:)
så nu e de bara att köra vidare :)
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
fattar inte riktigt hur man får upp en bild här :(
men om du går till min sida & tittar i mitt garage finns det en bild men den är inte så bra ska fixa nya bilder har monterat in dom i vad man nu kan kalla det lufthål? blev bra tyckte jag.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top