Honda X11-tråden

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Är det helt dött i den här tråden? Skaffa precis en X11, hade varit kul att snacka lite skit med andra X11 förare.

Dettta är min andra X11:a Hade en blå X11 02:a sommarn 2007 tror jag. Saknat den sedan dagen den såldes men nu har jag en ny fin svart (läs snabb) X11:a

Min förra X11:a hade Acra helsystem, power commander och moddad luftburk, allt gjordes av MP Racing i Billesholm. Hade 153 bakhjulshästar enl dynobänken. Min nya svarta har Helsystem från Nikko Racing (dubbla pipor) och mig veterligen inget annat "trim"

Är sugen på en Power Commander, bänkkörning samt ev moddning av luftburken, får se om man kan få tag på MP racing (inte det lättaste)

Är det någon som har någon info/erfarenhet av Nikko racings helsystem? Är det bättre, sämre eller likvärdigt med Acras 4.1?
Med Acrapovic systemet ska man kunna få ut ca14 bakhjulshästar till utan något annat ingrepp, är det samma med Nikko racings tro?

Som sagt, en power commander ink bänkkörning samt moddning av luftbuken så kanske jag får liknande siffror som min förra X11:a?

Någon?
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Att modda en luftburk kan ju inte vara så svårt som DYI. Har du bilder på din förra burk?

Och ja, det är stundtals "lite lungt" här i tråden... ;)

Här är det strålande sol och underbart idag. Är så sugen på en sväng, men måste ta hand om och fixa logi åt ett volleyboll-lag från Paris den här helgen. :(

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Kan posta en bild på min nya bling-hjälm för att liva upp tråden lite.
uploadfromtaptalk1316795329018.jpg

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

honken_g

Nc-operatör
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
Hayabusa -99
Power commander till X11 säljes!!!

Tjena!
Skrotade min X-11 för ett tag sen, men jag hade en ny Pc3 som jag sparade.
Är någon intresserad hör av er!!!
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Värst vad tyst det är i tråden. Vad gör ni egentligen?

Själv så fräser jag på som vanligt. Det är ljummet och ganska torrt här nere, så det är perfekt med hojen till jobbet!

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Sådärja!
Hojen uttagen igen och bruxad till jobbet en vecka.

Så det blev dags för vårservice. Ny olja och filter, och kedjan spänd och nysmord. :)




Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Förresten, är det någon här som har monterat styrdämpare på sin X11?

I så fall; Tips och erfarenheter? Vilka modeller passar och kan rekommenderas? osv...
 

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
katrineholm
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
Tjena X-11 vänner!! nu är tid beställt så snart sitter det powercommander, K&N filter på min x11, bara o vänta o se vad effekten blir efter en ny bänkning och mappning.
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Tjena X-11 vänner!! nu är tid beställt så snart sitter det powercommander, K&N filter på min x11, bara o vänta o se vad effekten blir efter en ny bänkning och mappning.

Trevligt, satte på PC på min sent i höstas planerar att boka in en tid för den i bänken (än så länge så sitter det en standard mapp i den som matchar min setup ganska väl) återkom med resultat.
 

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
katrineholm
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
lovar att återkomma här med resultatet, har tid den 23/2.
Pumpe3: känner du någon större skillnad efter du installerade din pc? bytte du till k&n filter med?
Sist vill jag önska er en trevlig månad i kalla Sverige, själv sticker jag till Thailand nu på sön och åter kommer 15 dagar senare :)
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
lovar att återkomma här med resultatet, har tid den 23/2.
Pumpe3: känner du någon större skillnad efter du installerade din pc? bytte du till k&n filter med?
Sist vill jag önska er en trevlig månad i kalla Sverige, själv sticker jag till Thailand nu på sön och åter kommer 15 dagar senare :)

Inget filter i den (än), nu hann jag bara köra den 2 gånger med PC installerad (samt med soppslut däck) men tycker att den gick riktigt bra drog jämt och fint och kändes som att det gav lite extra pulver.
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Min blinkersknapp har börjat knasa. Dålig kontakt, eller nåt. Ibland funkar den, men ibland blir det bara ett kort blink om jag inte håller fast den. Går det att ta isär och rengöra, eller är det bara att köpa ett nytt reglage?

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Och en annan fråga;
Kan man fixa varningsblinkers? Det är ju bra med uppmärksamhet när man navigerar mellan filerna.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Nu är min X11 redo för vår, ny undertail och en hugger är väl det till utseendet annorlunda för i år
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top