Honda vtr 1000f??

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Jag funderar på att köpa en Honda vtr 1000f. Ni vet... den med V-twin. :yoparty

Eftersom jag egentligen aldrig har kört en sådan båge, utan bara har hört ljudet (härligt ljud), undrar jag om den skiljer sig mycket från de mer konventionella sportbågarna (med rad-fyror)? :confused:

Att den har ett högra vridmoment vet jag, men hur är det med toppfart, acceleration, etc?

Jag vill ha en hoj som man med lätthet kan susa fram i 250 km/h, men samtidigt tycker jag Hondan ser fin ut och har ett grymt ljud, samt är billig i försäkring. Kan då detta vara rätt hoj, eller?

Har ni några erfarenheter från denna modell som ni vill dela mer er av?

Tack på förhand!
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
foobar skrev:
Jag funderar på att köpa en Honda vtr 1000f. Ni vet... den med V-twin. :yoparty

Jag vill ha en hoj som man med lätthet kan susa fram i 250 km/h, men samtidigt tycker jag Hondan ser fin ut och har ett grymt ljud, samt är billig i försäkring. Kan då detta vara rätt hoj, eller?

Har ni några erfarenheter från denna modell som ni vill dela mer er av?

Tack på förhand!

Att "med lätthet susa fram i 250 km/h" är väl kanske att överdriva en aning när det gäller Firestormen...
Det bästa är att du provkör en och skapar dig en egen uppfattning.
Surfa runt lite på www.vtr.nu :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
foobar skrev:
och har ett grymt ljud, samt är billig i försäkring. Kan då detta vara rätt hoj, eller?

En sv 1000 kanske :va , underbart ljud med slip on.
Betalar 800 sek/mån för hel/hel.

Vi har inte maxat fullt än då den är ny, men att ligga 150-200 i ett par mil e inga problem. Varit upp i 250 utan problem med mig bakpå.

+ mycket snäll körställning.
120h/189kilo

Ska skaffa powercommander som ger runt 15 hästar mer.

Lycka till med val av V-twin :tummenupp


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=73071&highlight=Honda+VTR+1000

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51577&highlight=honda+vtr+1000

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39523&highlight=honda+VTR+1000
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hänger väl med många radfyror upp till 200 men sen kan de bli värre..jo den går helt klart bra efter oså men där kan radfyran kännas piggare.

men det e grymt skönt med vrid :yoparty
min tl1000 gick fördjävla bra upp till 230 sen börja den sacka lite men den höll ändå stadigt uppimot 280 sen släppte jag :)
(mätarfart, stämde hyffsat iofs :tungan )
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
foobar skrev:
Jag funderar på att köpa en Honda vtr 1000f. Ni vet... den med V-twin. :yoparty.....

Tja;
Hade en VTR Firestorm förra året. Skön båge med massor av vrid och härligt ljud.

Att jämföra den med radfyror, hm, den har som sagt gott om vrid och som har sagts har den inga problem och hänga på till 200, men sedan tilltar accelerationen och min gick inte över 240-250 max.
Sen finns det viss vibration i nästintill hela motorcykeln pga den stor v-twin motorn, men det får man räkna med naturligtvis. Sen det där med att motorn dog ibland på tomgång... var hos honda återförsäljare och frågade en hel del om det eftersom jag var orolig för att nåt var fel med motorn, men det visade sig vara något ganska så vanligt för v-twinnar enligt de
Sen att chassit e inte lika stabil i mer sportig körning jämfört med de flesta nyare radfyror får man oxå tänka på.
Annars var den en kanonfin hoj, snabb, kul att köra och en riktig blickfångare :tummenupp
Men som nån sa, det bästa du kan göra är att låna en och få en egen uppfattning..

Lycka till
 

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Ok!

Tack allihop!! :)

Ska nog provköra den, men det är alltid bra att få höra lite omdömen från "expertisen" först. :tummenupp
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
jag har köpt en nyligen och jag stormtrivs med den (uhhh den var dålig) , helskön hoj :tummenupp

Tolf
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Japp. Provköra är nog det bästa. Jag tycker inte dom vibrerar så farligt, men det är klart, det är ju en rätt stor motor. :)
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
axar väl upp till 240 nånting.. sen är dte lååånga rakor och viljestyrka som gäller.. har pressat upp min i strax över 270.. men då fic jag verkligen pressa oxå.. (mätarfart givetvis för alla som ska klanka ner på det).

upp till 200 har du inga problem att klå rettor på fingrarna dock :D lätt och smidig hoj som fan :)
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Hade en -98:a mellan 2000-2004 och var nöjd med den, ffa vridet och med öppnare pipor - ljudet! Axxar som sagt bra upp till 200, men se'n börjar det avta. Lyckades se 273 i mätarfart som mest, så helt långsam är den inte.

Känns klart smalare och smidigare än en radfyra, även om man märker motorn mer. Inte dum att köra på bakhjulet med heller sägs det ;) Funkar på kurviga vägar, hyfsat på bana och touring mä (men då är det nog fördel 2001 och framåt, med 19-literstanken). Användarvänlig på honda-vis osså :)
/F.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Korde oxa Firestorm/Superhawk for ett par ar sen. Kul hoj, men jag tycker inte att den ar i narheten av lika sportig som ninjan jag kopte efterat. Skrammer inte skiten ur dig pa samma satt helt enkelt... :yoparty
Alla snackar om att Firestormen har mer vrid, men jag tror bara att det upplevs som sa. Mojligtvis att kurvan ar flackare och toppen befinner sig vid ett tidigare varvtal, men annars tror jag nog att en modern rad-fyra har lika mycket vrid.


Skulle jag valja mellan dessa igen, sa tar jag ninjan all dar.

Fast, kop du en VTR, sa far du kopa originaldampare billigt av mig...
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
foobar skrev:
Jag funderar på att köpa en Honda vtr 1000f. Ni vet... den med V-twin. :yoparty

Eftersom jag egentligen aldrig har kört en sådan båge, utan bara har hört ljudet (härligt ljud), undrar jag om den skiljer sig mycket från de mer konventionella sportbågarna (med rad-fyror)? :confused:

Att den har ett högra vridmoment vet jag, men hur är det med toppfart, acceleration, etc?

Jag vill ha en hoj som man med lätthet kan susa fram i 250 km/h, men samtidigt tycker jag Hondan ser fin ut och har ett grymt ljud, samt är billig i försäkring. Kan då detta vara rätt hoj, eller?

Har ni några erfarenheter från denna modell som ni vill dela mer er av?

Tack på förhand!

Kört/ägt VTR1000F i 5 år nu, och i jämförelse med nyare "Sporthojar" så ligger VTRn helt klart i lä... 110 hk vs tex 160 hk säger ju sitt ganska direkt, och ram/fjädrings/broms-komponeneter är inte dom bästa, så att i lätthet susa fram i 250 km/h...nja.... :gnissla

Däremot så tycker JAG (och säkert en hel del andra med VTR) att det är en jäkligt trevlig/kul hoj ute på goa krokvägar i lagom tempo. Personligen så tycker jag att effekten räcker till på krokig landsväg, hänger nog mer på föraren än hojen då.... VTRn vinner inga race på motorvägen/raksträckan/racebanan, men räcker till på krokväg.

/B
 

Voorhees

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Kinna
Hoj
mellan två hojar...
Att "susa fram i 250", då ska du väl ha en hayabusa eller blackbird.

Vill du vråla fram i 200 och skrämma hd-åkare så är stormen helt ok. :tummenupp
 

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Ort
Kolsva
Hoj
Honda VTR 1000F -97
Jag köpte en silver VTR i torsdags och jag har bara bra saker att säga om den än så länge.

qualität, lagom effekt, snygg, och ljuuuudet....
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Jgt skrev:
Jag köpte en silver VTR i torsdags och jag har bara bra saker att säga om den än så länge.

qualität, lagom effekt, snygg, och ljuuuudet....

Trevligt med en VTR-ägare till :) Du har väl inte missat VTR-Forumet/Klubben? :7peta http://vtr.nu

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Jgt skrev:
nope, den har jag lusläst. :)

kanske skulle regga sej och börja posta lite där.

Gör så, ett trevligt och "lagom" hörn av Internet, ibland helt dött, andra perioder mycket/många inlägg, men alltid en trevlig stämning. :) "Hetast" senaste tiden är prat om kamkjedjesträckare som går sönder, och så "slangskolan", där vi som monterar isär Firestormen på hösten, på våren hjälps åt komma ihåg vart alla slangar ska sitta... :rolleyes:

/B
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top