Honda SP1-tråden

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Hej!
Tänkte jag skulle packa om mina Akrapovic titandämpare innan vtr klubben drar till norge..
Tips mottages på om vad för matta jag ska inhandla (Akra kit eller närmaste mc handlare?) samt om detta
innebär att man behöver några högre studieskulder för att genomföra bytet??:glömdet:hihi Något man behöver spec tänka på från isärtagning till återstartad V2 ? :fakta
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Låter som en hoj för mig, har ju tydligen en tendens att köpa det sämsta möget och försöka göra hoj av igen :rolleyes

Go for it. Han var villig att släppa den för 48k för två veckor sedan, han har säkert mjuknat ytterligare nu...:)
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Hej!
Tänkte jag skulle packa om mina Akrapovic titandämpare innan vtr klubben drar till norge..
Tips mottages på om vad för matta jag ska inhandla (Akra kit eller närmaste mc handlare?) samt om detta
innebär att man behöver några högre studieskulder för att genomföra bytet??:glömdet:hihi Något man behöver spec tänka på från isärtagning till återstartad V2 ? :fakta

Akras kit är väldigt smidigt att jobba med och innehåller allt du behöver. Inte billigt, men har väldigt hög kvalitet och är svårt att misslyckas med.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
jaha, nu har man bruxat moppen mer eller mindre dagligen för transport till jobbet- kul på ett sätt- trist på ett annat.
kul för att det är kul:), trist för att det klockar upp kilometrar.....
men hur som så är det ändå ett rent nöje- trots ösregn och skit- det finns ju tvättmedel och vax, hehe!
nu har jag ju inga referensramar egentligen från "stora" cyklar, kuskade runt på en suzuki 400 fws för länge sedan, men en klubba är ju helt underbart samt, än bättre, med 2 burkar som dunkar på i gott tempo. var sketanervös när jag köpte henne förra året och skulle köra hem henne 50 mil- men ack vad man bedrog sej- lugn o go när man vill och biter ifrån rejält när man känner för det.
det är lite sjukt att den känns så "avslappnad" att köra (går får fort för det mesta.....:va)

jaja, lite kärleksförklaringar.....men vad gör man....det ÄR JU SÅ SKÖÖÖÖNT!!

//jj
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jaha, det lutar åt att min sp-2a kommer ut på annons snart. Med 60 mil på 3 år så är det inte längre motiverat att behålla den. Hade jag varit ekonomiskt oberoende samt haft plats så hade den varit kvar för alltid dock.

Om nån är intresserad så får ni höra av er, annons kommer nog i nästa vecka :(
 

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Ort
Skurup
Hoj
VTR1000 SP-1 -01,2003 Honda VTR1000F såld
jaha, nu har man bruxat moppen mer eller mindre dagligen för transport till jobbet- kul på ett sätt- trist på ett annat.
kul för att det är kul:), trist för att det klockar upp kilometrar.....
men hur som så är det ändå ett rent nöje- trots ösregn och skit- det finns ju tvättmedel och vax, hehe!
nu har jag ju inga referensramar egentligen från "stora" cyklar, kuskade runt på en suzuki 400 fws för länge sedan, men en klubba är ju helt underbart samt, än bättre, med 2 burkar som dunkar på i gott tempo. var sketanervös när jag köpte henne förra året och skulle köra hem henne 50 mil- men ack vad man bedrog sej- lugn o go när man vill och biter ifrån rejält när man känner för det.
det är lite sjukt att den känns så "avslappnad" att köra (går får fort för det mesta.....:va)

jaja, lite kärleksförklaringar.....men vad gör man....det ÄR JU SÅ SKÖÖÖÖNT!!

//jj

Japp tråkigt med milen som blir,pendlade på en Firestorm förra året men den är numera såld då det blev tillökning i familjen och sambon inte kommer att ta kortet i år. Funderar dock på att försöka hitta en billig pendlarhoj men fan det är ju ren terapi att ta SP1:an till och från jobbet. Den är så jävla grym, inte den mest "kittade" ej heller den mest välvårdade eller putsade. Dock maskinellt i bra skick och lite "pumpad" tack vare Frezon :Bugar och Dan Kyle Racing och snart även lite grejor från Thorsten Durbahn:rock:banana men det är min drömhoj. har velat ha en sedan jag såg den första gången och nu äntligen så börjas andra säsongen av min SP följetong.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
och jag som inte hade en aaaaning om vad jag egentligen köpte i fjor......(sista 10-15 åren har man haft dålig koll på "nya" cyklar!)
men nu vet jag bättre:).

//jj
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Putsade lite på svingen idag, måste vara en av hojvärldens vackraste f.ö.
CAM00026(2).jpg
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Håller med dig om att Honda verkligen lyckats med att få till en vacker sving, tråkigt att det sitter ett stort fult klistermärke på den bara:rolleyes:

Det får man tycka, och nu när resten av edwards-replika grejerna är borta så borde den så klart bort...
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
För att vara en traditionell sving är den inte så dum.

Fast visst skulle den haft enkelsving som RC30 och RC45:kär:tuttar . Och Öhlinare fram och bak. Och ISR bromsgodis....

Det är åtminstone öhlinare bak.

Har dock beställt hoj med enkelsving, inga isr eller Öhlins men brembo monoblock iaf
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
triumph speed triple har också enkelsving och brembos :p

fast egentligen tror jag mest på Ducati multistrada eller kanske ett monster
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Vad är det med SP-ägare och byta till Ducce? Var hondan för bra? Fick ni inte meka tillräckligt? Viner kamdrivningen för mycket så ni ville ha gummisnoddar istället? Fick ventilerna leva lite för fritt för att kännas bekvämt?... :7peta :)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top