Honda SP1-tråden

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
tråkigt.... Men men, livet går vidare! kanske har en som kan vara intresserad, PM:a riktpris till mig samt utrustningslista så ska jag kolla!

Livet går vidare, även utan SP:n (tror jag ;-). Det kommer självklart att finnas ett stort tomrum efter den. Jag har ju haft den sedan den var ny i stort sett :kär

Softishman. Du har PM
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Tackar... Mycket är gjort..... Är framblinkersna godkända på bes? Jag har själv haft så men inte provat besikta med dom... har du gula dioder W5W eller har du helt andra lampor då?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Håller med - SP1 övre kåpstag är i stål och sp2 i aluminium. Kan bytas mellan modellerna (av en händelse har jag ett SP2-stag liggande...).

Snorkeln är samma på båda modellerna.

Hallå hallå!!!!! Vill du sälja ett stag?! Behöver ju ett typ nu.... Hör av dig!

Fredrik 0730656255

Någon som har Wass nummer eller så?!
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Miss visande hastighetsmätare

E de bara jag som tycker att hastighetsmätaren visar riktigt fel!!!!

För att hålla motorvägsfart så får jag ligga i 140 när bilarna ligger i 110...

Känns som min visar jävligt fel.

Likadant på era????
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
NyMonterade framblinkers, bättre än original.

Hella, E-märkta, tre st LED, 0,7w
 

Bifogat

  • DSC00127.jpg
    DSC00127.jpg
    235.9 KB · Visningar: 48
  • DSC00128.jpg
    DSC00128.jpg
    233.4 KB · Visningar: 54
  • DSC00129.jpg
    DSC00129.jpg
    238.8 KB · Visningar: 55

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Till Salu!
Jag måste tyvärr inse att jag använder min SP-2:a alldeles för lite och till fel sak. Det känns fel att ha en sådan hoj till fika med. För det är oftast det jag gör :D.

Det kommer bli otroligt svårt att skiljas från SP:n. På våren 2003 klev Hampus (en kompis till mig) in på AVA-mc och köpte en av de 20st SP-2:eek:r som såldes i Sverige. På sensommaren samma år fick jag ta över ägandet av denna SP :tuttar


I fredags när jag var och besiktade hojen och besiktningsmannen skrev av mätarställningen. Då förstod jag att det var dags att sälja. 1600 mil:rodnar

Om ni vet någon som vill köpa en mycket fin ock välutrustad svensksåld Honda SP-2. Hör då gärna av er. Jag har inte annonserat än. Jag börjar här, så får vi se om någon nappar.

Mvh Roger.

Tel. 0707-63 45 95

Men Roger......:confused::confused::confused:

Har du lurat på något pris då? Bara nyfiken....
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Det har han! Men han får nog berätta själv... Men en finare SP2 hittar man inte, har iof bara sett den på bild men den ser mycket välvårdad ut!!!! Milt sagt!!!
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Snygga men dom syns inte så bra framifrån.... Jag tänkte ha sådana förut men jag vill synas mera...


Det är sant, har tänkt på det jag också. Om dom är e-märkta så är lampan godkänd hos besiktningen, kan dom fortfarande ge underkänt på monteringen?
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Det har han! Men han får nog berätta själv... Men en finare SP2 hittar man inte, har iof bara sett den på bild men den ser mycket välvårdad ut!!!! Milt sagt!!!

Jag som känner Roger och har sett den live otaliga gånger kan intyga att den är i otroligt fint skick. För övrigt är det bara den första ägaren, Roger och jag som kört den någonsin :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag som känner Roger och har sett den live otaliga gånger kan intyga att den är i otroligt fint skick. För övrigt är det bara den första ägaren, Roger och jag som kört den någonsin :)

...säger killen som nästan putsar lacken av sin, med egenhändigt blandade rengöringscocktails. Vad var favoriten: citronsyra, YES Peach Blossom och Jack Daniels....??? :D
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Fan, staget till toppkåpan jag fick av wass var inte rak... (inget ont om wass då jag fick den!) Men jag måste ha en ny...
Någon som har en över?
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Det är sant, har tänkt på det jag också. Om dom är e-märkta så är lampan godkänd hos besiktningen, kan dom fortfarande ge underkänt på monteringen?

JA!

Dom vill att den ska lysa/blinka framåt mer än vad de där gör..

Det var domen jag fick vid liknande montage..:gnissla

Lösning: Sätter dit andra utstickande miniblinkare med sken framåt vid besiktning.:tummenupp
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
JA!

Dom vill att den ska lysa/blinka framåt mer än vad de där gör..

Det var domen jag fick vid liknande montage..:gnissla

Lösning: Sätter dit andra utstickande miniblinkare med sken framåt vid besiktning.:tummenupp


Tack så mycket, sparade mig 300:- Då ska jag inte chansa:)
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Hej och hå!

Håller på och monterar en undertail, har precis montarat i batteriet och nu startar den inte. FI lampan lyser inte när jag vrider på tändningen och jag hör inte bensinpumpen. Har jag bränt cdi boxen då?
Jag gjorde enligt instruktionsboken och tog bort minus först och alla kontakter verkar sitta i.

Nåon som har en idé om vad det skulle kunna vara?

Mvh
Conny
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
Hej och hå!

Håller på och monterar en undertail, har precis montarat i batteriet och nu startar den inte. FI lampan lyser inte när jag vrider på tändningen och jag hör inte bensinpumpen. Har jag bränt cdi boxen då?
Jag gjorde enligt instruktionsboken och tog bort minus först och alla kontakter verkar sitta i.

Nåon som har en idé om vad det skulle kunna vara?

Mvh
Conny

:huvet Till er alla som upplever samma problem och är lika klantig som jag på att skruva, kolla lägesgivaren till bränsleinsprutningen. Den satt visst upp och ner :mad:
Fast skönt med billiga fel.

Mvh
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
:huvet Till er alla som upplever samma problem och är lika klantig som jag på att skruva, kolla lägesgivaren till bränsleinsprutningen. Den satt visst upp och ner :mad:
Fast skönt med billiga fel.

Mvh

Läste inte detta först och tänkte just på den enkla saken!!!! lite kul var det!!! BILDER måste man lägga upp om man meckar....:fakta

Detta har hänt på min i helgen iaf.... ursäkta dom dåliga bilderna....
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    238.2 KB · Visningar: 57
  • bild(1).jpg
    bild(1).jpg
    238.8 KB · Visningar: 61
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top