Honda SP1-tråden

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Här fanns det att handla förut:
http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Ho...P-REPAIR-Akrapovic-muffler-repairing-kit-.htm
Men verkar nästan som de utgått.. :confused:

Vad de gäller bromsskivor råder jag dig att köpa ISR, mycke bättre grepp & känsla!! Orginal har en tendens att slå sig när man bromsar hårt & ofta...

Det är "lite den känslan" jag har i mina nuvarande skivor ...."tendensen" är så stor att man får hålla sig i.
Vad gäller rep.kitet till Akra så låg det på 3700:- per sida då det fortfarande fanns att köpa. Nu beställde jag hem titan-tuber för 50 pund per sida. Att åka med kolfiber på en tvin verkar vara dömt att misslyckas....
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Nya Kläder;)

SÅ då var en uppsättning bättre begagnade orginal kåpor på väg hem:yoparty

SÅ då kan man komma igenom en smidig besiktning:banana:banana

Samt nya kylare som inte är vurpade:tuttar

Man ska ha tur ibland:tummenupp
 

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Stockholm, Haninge
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
Funderar på och göra mig av med min SP1-01a.
Någon som är sugen på den?

Hör av er via pm om så är fallet.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Saknar helt klart spettan...
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Tyvärr, är lite för gammalt o fel hojtyp, och så är man en honda kille:)
En cbr1000rr 08- går dock bra att byta emot, givetvis med pengar imellan.

har du kolfiber dämpare?! :tuttar Bilder? Spec? info?

SÅ då var en uppsättning bättre begagnade orginal kåpor på väg hem:yoparty

SÅ då kan man komma igenom en smidig besiktning:banana:banana

Samt nya kylare som inte är vurpade:tuttar

Man ska ha tur ibland:tummenupp

Nice! Är det dom som du ska lacka om sen?
 
Last edited:

Tomas81

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
k5. ktm 660
Hej!
Jag har mått dåligt nu i några år eftersom jag sålde min sp1a till några fulla finnar vid viking terminalen. Det va hemskt och se när den försvann in i båten. Och så stod dom där inne och varva, garva och drack öl uhh hemska minnen

Men nu måste jag ha en igen. Vad tror ni om den härhttp://www.blocket.se/vasternorrland/Honda_vtr_1000_sp1_2200_mil_32885244.htm?ca=11&w=3
 

Tomas81

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
k5. ktm 660
Hej!
Jag har mått dåligt nu i några år eftersom jag sålde min sp1a till några fulla finnar vid viking terminalen. Det va hemskt och se när den försvann in i båten. Och så stod dom där inne och varva, garva och drack öl uhh hemska minnen

Men nu måste jag ha en igen. Vad tror ni om den härhttp://www.blocket.se/vasternorrland/Honda_vtr_1000_sp1_2200_mil_32885244.htm?ca=11&w=3
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej!
Jag har mått dåligt nu i några år eftersom jag sålde min sp1a till några fulla finnar vid viking terminalen. Det va hemskt och se när den försvann in i båten. Och så stod dom där inne och varva, garva och drack öl uhh hemska minnen

Men nu måste jag ha en igen. Vad tror ni om den härhttp://www.blocket.se/vasternorrland/Honda_vtr_1000_sp1_2200_mil_32885244.htm?ca=11&w=3

Jävla finnar...:huvet *skämt*

Den ser fin ut, var till salu redan förra året, tror det var samma pengar så prutmån lär finnas, köper du den MÅSTE du sälja/byta MICRON sliponen till mig! Jag letar efter just sådana!!!! Jag har ett par i titan som du kan få i inbyte plus nån slant....
 

Tomas81

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
k5. ktm 660
Jaha, hur ska jag göra nu? Om jag inte köper den före ons så kommer det en norrman och köper den förr 55
Undra om jag ska va tuff och vänta ut norrmannen. Han kanske inte kommer och sen ge ett lägre bud

Nu känns det så här:död
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jaha, hur ska jag göra nu? Om jag inte köper den före ons så kommer det en norrman och köper den förr 55
Undra om jag ska va tuff och vänta ut norrmannen. Han kanske inte kommer och sen ge ett lägre bud

Nu känns det så här:död

Jag prata med killen nyss och han är rätt säker på att den blir såld i veckan... Den är fin och har gått väldigt lite, endast 2200 mil, om du har pengarna och allt annat är ok på hojen så slå till!!!
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
TITAN SLIPON SÄLJES NU FÖR 3000:- till sporthoj folk!!! Har precis köpt ett par Micron i kolfiber!!!! JIPPIE!!!!
 

EXConny

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda VTR Sp-1
God Kväll!

Är en nybliven ägare till en Spetta från -00, gjorde ett oljebyte igår och upptäckte att filtret var najjat. Är det najjat original på dom här cyklarna eller har jag lyckats köpa en gammal banhoj?

Mvh
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
TACK! ni två hjältar på SP1 som passerade fotokurvan på Bulten i eftermiddags! Ni förgyllde vår tillvaro med underbart twin-ljud under den dystra stunden då poliskontrollen pågick längre bort.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top