Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nån som vet om de lysen man har måste ha asymetrisk ljusbild?? mina har rakljusbild å vet inte om de klarar besiktningen. Hur brukar ni göra som kör kraschkåpor när ni besiktigar? Byta till orginal för dagen eller?
Upptäckte att mitt orginal halv ljus saknade kåpan över glödlampan och fick skit skum ljus bild:huvet

Oj då.... Vet faktiskt inte.... Hur går det med kåporna "over there"?

Läs lite här så kanske du hittar nått... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115976
Den som söker hittar!!!:tummenupp

PS. Har inte hunnit börja med dekalerna än pga ombyggnation hemma... DS.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Oj då.... Vet faktiskt inte.... Hur går det med kåporna "over there"?

Läs lite här så kanske du hittar nått... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115976
Den som söker hittar!!!:tummenupp

PS. Har inte hunnit börja med dekalerna än pga ombyggnation hemma... DS.

De gick åt skogen med USA kåporna så de får bli kina istället. Bara de att nu behöver man även ett halvljus med. Annars får de bli en streetfighter kåpa för besiktning:banana
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
De gick åt skogen med USA kåporna så de får bli kina istället. Bara de att nu behöver man även ett halvljus med. Annars får de bli en streetfighter kåpa för besiktning:banana

Aj då... tråkigt.... Men du är fortfarande intresserad av dekalerna?! För snart ska jag börja...:tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hjälp...

Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman
 

Bifogat

  • IMG_1858 sh.jpg
    IMG_1858 sh.jpg
    123.7 KB · Visningar: 115
  • IMG_1904 sh.jpg
    IMG_1904 sh.jpg
    165.8 KB · Visningar: 159
  • IMG_1911 sh.jpg
    IMG_1911 sh.jpg
    152.8 KB · Visningar: 130

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman

Jag saxar ur instruktions boken:
1: Ta loss främre sätet.
2: Ta lLoss bakre sitsen.
3: Ta loss bultar två stycken per sida.
4: Ta loss clipsen 2 st (sitter på undersidan)
5: Ta loss bakre kåpan.


Och det är bara att böja lite när man fått loss allt. Plasten är tålig. Värre med glasfiber kåpa.....
 

Stanic

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Bland grannar och granar
Hoj
Ducati
Hej!

Länge sedan jag var här, God fortsättning SP-Folket :)

Toyman du behöver inte ta bort bakre kåpan för batteriets skull, det går att ta isär batterilådan lite. Locket sitter med "Pluggar".

Men bakre kåpan, ja du jag brukar ha maxpuls och tror att den ska gå i tusen bitar varje gång den har varit av :rolleyes:

Fina hojar du har förresten!
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Hej!

Länge sedan jag var här, God fortsättning SP-Folket :)

Toyman du behöver inte ta bort bakre kåpan för batteriets skull, det går att ta isär batterilådan lite. Locket sitter med "Pluggar".

Men bakre kåpan, ja du jag brukar ha maxpuls och tror att den ska gå i tusen bitar varje gång den har varit av :rolleyes:

Fina hojar du har förresten!

Den är tåligare än man tror. Nu har jag inte så mycket under min så det är klart det underlättar.

Slängde med en bild på framkåpan med.
 

Bifogat

  • DSC_0112.jpg
    DSC_0112.jpg
    219.9 KB · Visningar: 99
  • DSC_0113.jpg
    DSC_0113.jpg
    219.6 KB · Visningar: 89
  • DSC_0114.jpg
    DSC_0114.jpg
    220 KB · Visningar: 99
  • DSC_0144.jpg
    DSC_0144.jpg
    222.1 KB · Visningar: 85

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman

Som dom redan sagt, ta "bara" bort sitsen! Man viker upp kanten på dynan för att komma åt bultarna... Sen ser du hur man ska göra!:tummenupp
Om du tröttnar på akra systemet kan jag vara intresserad eller om du har något annat i kolfiber till en SP1, har åkt på kolfiber mani, en väldigt jobbigt och svår sjukdom som dom ännu inte har hittat något botemedel till... Sjukdomen påverkar framförallt plånboken och synen på allt annat än kolfiber...:död:banana

Den är tåligare än man tror. Nu har jag inte så mycket under min så det är klart det underlättar.

Slängde med en bild på framkåpan med.

Ser ju bra ut, förstår nu att det varit svårt att gömma alla sladdar... ALLT är ju borta från kusten....:gnissla
Sen är kutsen tåligare än man tror, har haft bort den massor av gånger och man får vika den lite, den är lite böjbar!:rolleyes:

Men det blir bra med lysena! :tummenupp
 
Last edited:

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Som dom redan sagt, ta "bara" bort sitsen! Man viker upp kanten på dynan för att komma åt bultarna... Sen ser du hur man ska göra!:tummenupp
Om du tröttnar på akra systemet kan jag vara intresserad eller om du har något annat i kolfiber till en SP1, har åkt på kolfiber mani, en väldigt jobbigt och svår sjukdom som dom ännu inte har hittat något botemedel till... Sjukdomen påverkar framförallt plånboken och synen på allt annat än kolfiber...:död:banana



Ser ju bra ut, förstår nu att det varit svårt att gömma alla sladdar... ALLT är ju borta från kusten....:gnissla
Sen är kutsen tåligare än man tror, har haft bort den massor av gånger och man får vika den lite, den är lite böjbar!:rolleyes:

Men det blir bra med lysena! :tummenupp


Undertailen är gjord av mina gamla solarpelux skivor som satt på gamla bilen. Hållbart som fan:yoparty
Man tager vad man haver. Sen fick det bli en gummiklädd aluplåt till batteribox.
Väntar otåligt på att få tillbaka kåpan från han som plastar fast fästena:banana

Sen blir de lackning. Fälgarna klara för lack men det blir nog svart på dom orkar inte tvätta så ofta:krama
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman

Som Stanic säger så behöver man faktiskt inte ta bort hela bakre plastshoket för att få loss batteriet men det ÄR extremt tajt och kräver lite tålamod. Och "batterilådan" är ju såvitt jag minns bara en försäkning i det svindyra plastsjok som alla envisas med att ta bort för att sätta på diodlampor, kolfiber och annat skit....och det är bra Honda OEM kvalitet:tummenupp
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Någon som har kontakt med den här Mark jennings, skickade iväg ett mail angående fälgar för ett tag sen. Och mycket mer än så har inte hänt:6surkart

Var det inte så att även 954ans fälgar passar, samt 1000rr 06< är bolt on utan mod?
 

Plavvan

Kapten Haddock
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Lidköping
Hoj
Honda VTR 1000 SP1
Hej alla SP1:a älskare. Har ett problem som jag ville kolla om någon vet något om. Hade en PC II i min -00:a och den gick kanon. Bytte sedan till en PC III USB men då startar den inte ens. Kopplade ur allt och kopplade in orginal (enbart ECU'n, ingen PC alls) då startar den som en klocka. Går lite fett bara därför vill jag gärna ha PC III:an. Har kollat kablar och testat rubbet men hittar inget fel :(. Kan det vara så att PC II:an på ngt sätt omkalibrerat ECU'n och att den flippar ur helt när III:an sätt in. Vet inte vad det kan vara. Har någon här inne varit med om det här? eller kan någon hjälpa mig med lite tips och idéer om vad det kan vara som felar...


Mvh//Robban
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
....Kan det vara så att PC II:an på ngt sätt omkalibrerat ECU'n och att den flippar ur helt när III:an sätt in.
Mvh//Robban

Powercommandern påverkar inte ECU:n på något sätt. Den fungerar bara som en "signalomvandlare". Tas den bort så styrs insprutning och ev. förtändning direkt från ECU:n som tidigare. Antingen fungerar inte PCIII:an eller också har du glapp i någon av kontakterna. Har du anslutit "den lösa kabeln" till minuspolen på batteriet?

Installation instructions:
http://www.powercommander.com/downloads/105/install/411/eng105-411.pdf

Dynojet har support här annars:
http://www.powercommander.com/powercommander_ex/powercommander_technical_support.aspx
 

Plavvan

Kapten Haddock
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Lidköping
Hoj
Honda VTR 1000 SP1
Powercommandern påverkar inte ECU:n på något sätt. Den fungerar bara som en "signalomvandlare". Tas den bort så styrs insprutning och ev. förtändning direkt från ECU:n som tidigare. Antingen fungerar inte PCIII:an eller också har du glapp i någon av kontakterna. Har du anslutit "den lösa kabeln" till minuspolen på batteriet?

Installation instructions:
http://www.powercommander.com/downloads/105/install/411/eng105-411.pdf

Dynojet har support här annars:
http://www.powercommander.com/powercommander_ex/powercommander_technical_support.aspx

Japp det har jag men har inte tittat så mycket på kontakterna på ECU'n. Kan ju vara ngt glapp där kanske. Tackar för tipset
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ingen extra sladd som är dragen till någon startspärr? Annars tror jag oxå på glapp i kontakt...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top