Honda SP1-tråden

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Kul. Utredningen nedlagd. De kan inte trycka på några av punkterna. Så kom ihåg grabbar, ni kan köra med körförbud, vara vårdslös och backa på någon och neka till det och inte få några konsekvenser öht.

Nu är det upp till att försäkringsbolagen drar i det.

Lagom irriterande.


Jag kan känna blodet koka:mad: Faan vad surt! Hoppas att det löser sig i slutet:)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
kul. Utredningen nedlagd. De kan inte trycka på några av punkterna. Så kom ihåg grabbar, ni kan köra med körförbud, vara vårdslös och backa på någon och neka till det och inte få några konsekvenser öht.

Nu är det upp till att försäkringsbolagen drar i det.

Lagom irriterande.

skandal!!!! överklaga!!!!!!!
 

varl

poit.
Gick med
30 Jun 2007
Ort
Där hojen står...
Hoj
Honda SP2 2005
Jag kan känna blodet koka:mad: Faan vad surt! Hoppas att det löser sig i slutet:)
Jag fattar liksom inte att det är så konsekvenslöst att vara en idiot..

skandal!!!! överklaga!!!!!!!
Pratade om det med polisen, men de menar att det inte finns något att trycka på... Fastän olyckan knyter honom på platsen, jag menar ge honom böter, vad fan som helst! :gnissla

Suck. Hoppas att försäkringsbolaget kämpar för min sida av det hela. :huvet
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hoppas du orkar stå på dig och att det löser sig till ditt bästa till slut.... Själv sitter jag o väntar o väntar o väntar......
 

varl

poit.
Gick med
30 Jun 2007
Ort
Där hojen står...
Hoj
Honda SP2 2005
Hoppas du orkar stå på dig och att det löser sig till ditt bästa till slut.... Själv sitter jag o väntar o väntar o väntar......
Jag kommer att stå på mig. Jag har inte gjort något fel bortsett från att ha tagit det lugnt och sansat (inte köra om på gårdsgator...). Säsongen är ändå nästan över (suck) så jag har inget bättre för mig än att bråka med idioten resten av vintern.

Vad sitter du och väntar på?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
försäkringsbolaget som inte gjort ett skit sen midsommar typ..... Vill ju veta vad som kommer hända med min SP1.....
 

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
försäkringsbolaget som inte gjort ett skit sen midsommar typ..... Vill ju veta vad som kommer hända med min SP1.....

Men faan Softis!! Ta nu och ring upp dom där MUPPARNA och fråga vad dom håller på med, det är väl på tiden att dom får arslet ur. För bolaget menar väl inte att det skall ta flera månader att lösa detta. Enligt dig så är detta fall kristallklart eller?

Vilket bolag har du för detta är ju :skrämd:skrämd och hårresande:huvet

P/s kommer inte att välja detta bolag iallafall:arsele
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Men faan Softis!! Ta nu och ring upp dom där MUPPARNA och fråga vad dom håller på med, det är väl på tiden att dom får arslet ur. För bolaget menar väl inte att det skall ta flera månader att lösa detta. Enligt dig så är detta fall kristallklart eller?

Vilket bolag har du för detta är ju :skrämd:skrämd och hårresande:huvet

P/s kommer inte att välja detta bolag iallafall:arsele

Tror du inte jag ringt eller? MINST 2 ggr per vecka!!! Och det är inte mitt bolag som slöar, det är motpartens som utreder detta.... *suck* Kammarkollegiet försäkringar.... Dom väntar på ytterliggare ett vittnesmål från föraren av den första bilen.... Som om han sett allt som hände i backspegeln...?!:huvet

Så vad kan jag göra?! Vill inte direkt börja skrika till kärringen i luren (det skulle inte gynna mig på nått sätt..)!

Jag får helt enkelt vänta lite till och skrika och klaga sen när det är klart.... Jag har ju bara halvförsäkring oxå, så jag är LITE beroende av detta beslut....:Bugar

Håller med Mogge...ring! Det är ju skandalöst att du som kund får vänta i månader.

Som sagt är det inte mitt bolag som sölar..... Kan inte göra så mycket känner jag, men imorgon är det tisdag, då ska jag ringa igen!:D
 
Last edited:

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Tror du inte jag ringt eller? MINST 2 ggr per vecka!!! Och det är inte mitt bolag som slöar, det är motpartens som utreder detta.... *suck* Kammarkollegiet försäkringar.... Dom väntar på ytterliggare ett vittnesmål från föraren av den första bilen.... Som om han sett allt som hände i backspegeln...?!:huvet

Så vad kan jag göra?! Vill inte direkt börja skrika till kärringen i luren (det skulle inte gynna mig på nått sätt..)!

Jag får helt enkelt vänta lite till och skrika och klaga sen när det är klart.... Jag har ju bara halvförsäkring oxå, så jag är LITE beroende av detta beslut....:Bugar



Som sagt är det inte mitt bolag som sölar..... Kan inte göra så mycket känner jag, men imorgon är det tisdag, då ska jag ringa igen!:D


Inte för att tjata på dig... men har du ringt till den som är handläggare i det andra bolaget:va Jag håller på med en del försäkringsärenden så mitt tips är att sätt lite press på denna kille eller tjej på ett förståndigt sätt!

Så kan du ju förklara dig att detta kan du gå vidare med!! Bara för att dom inväntar ett vittne som inte hör av sig(eller är svår att få tag på) så innebär det inte att bolaget måste ta en sån extrem tid på sig,för det är ju du som har blivit prejad av vägen. Hur många var det i bilen som prejade dig? För ni var ändå 2st du och din flickvän hon kan vittna till din fördel ifall han var ensam i bilen som orsakade olyckan(Tänkvärt)

Men men!! hoppas att det blir bra i slutet för dig Softis Lycka till gubben!!:krama
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Inte för att tjata på dig... men har du ringt till den som är handläggare i det andra bolaget:va Jag håller på med en del försäkringsärenden så mitt tips är att sätt lite press på denna kille eller tjej på ett förståndigt sätt!

Så kan du ju förklara dig att detta kan du gå vidare med!! Bara för att dom inväntar ett vittne som inte hör av sig(eller är svår att få tag på) så innebär det inte att bolaget måste ta en sån extrem tid på sig,för det är ju du som har blivit prejad av vägen. Hur många var det i bilen som prejade dig? För ni var ändå 2st du och din flickvän hon kan vittna till din fördel ifall han var ensam i bilen som orsakade olyckan(Tänkvärt)

Men men!! hoppas att det blir bra i slutet för dig Softis Lycka till gubben!!:krama

Jag ringer både till mitt bolag och hör vad som händer OCH till motpartens bolag och frågar vad som händer.... Han var ensam i bilen, en bil från BANVERKET (firmabil).... Min sambo har för en månad sen lämnat in en vittnesredogörelse men dom vill ha en till från bilist nr 1 så att säga....

Jag blir så trött över att vänta så länge på ett enkelt svar! BETALA MINA REPARATIONER NU!!!!!
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag får lätta upp tråden med en bild tror jag :)
:)

Edit: Nu är PCIII USB samt durbahn box och stomp grips beställt... Jippie!
 

Bifogat

  • 673.JPG
    673.JPG
    111.4 KB · Visningar: 77
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag får lätta upp tråden med en bild tror jag :)
:)

Edit: Nu är PCIII USB samt durbahn box och stomp grips beställt... Jippie!


Schnyggt!

Kontrar med en bild från i somras på Gotland Ring :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_4414.JPG
    IMG_4414.JPG
    39.1 KB · Visningar: 83

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Jag får lätta upp tråden med en bild tror jag :)
:)

Edit: Nu är PCIII USB samt durbahn box och stomp grips beställt... Jippie!

Schnyggt!

Kontrar med en bild från i somras på Gotland Ring :tummenupp


Jag tycker att ni är taskiga:huvet Men riktigt snygga hojar och bra bilder:tummenupp Fazerfun... har inte du bättre bilder upp med dom bara:drool
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Hur har ni andra gjort med framblinkers? Original är inte jättesexiga!
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top