Honda SP1-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Han kör väl med PAZZO, nästan lika men iaf.... Titax finns det massor av på ebay..... Såg fina ut!

Tjusigt! Försänkte han skruvhålen oxå?:tummenupp Jag har lite kolfiber över jag med, kanske skulle göra ett par eller två....:va

jajemen:tummenupp

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
Jag har lite spekulationer angående min Sp2 -05. Vi har ett underbart partnerskap men jag har lite funderingar kring vissa av dess nyckfullheter.

• Den verkar dra ohyggligt mycket bränsle vid motorvägskörning (150ish~) så jag kommer bara dryga 18 mil innan bränslelampan börjar blinka/lysa/varna. Det känns lite extremt när det är en 18 liters tank och ska komma 19.5 km per liter.
  • Ibland så när jag kopplar efter lite hårdare körning kan den ibland bara feltända och slockna. Kan det vara så enkelt som att tomgången är för lågt inställd?
  • Någon som vågar sig på att säga om en Power Commander är värt pengarna att montera på en sp2:a?

min kan göra det samma alltså dö efter typ motorvägskörning.... och jag har en pcIII tror inte att det gör någon skillnad... har hört att dom inte trivs med jämn gas för länge.... har aldrig dött när man vridit på rullen lite.... brukar mellangasa lite och det ger ju 2 bra saker.... den dör inte samt att man får höra det sköna mullret..... haha.... som jag för övrigt fick beröm för idag med....:D

min är bänkad till 133 på gummit och det ska gå åt lite soppa.... hade förstått hur du tänker om du ska pendla med cykeln.... men det är ju ingen pendlar-holk.... den skall ju gasas.... och då är det av mindre betydelse om det kostar lite.... hobbys får kosta:D:banana

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Är det någon som kör med korta TITAX broms/kopplingshantag?

Skulle vara kul att höra lite om känslan med det handtaget. Det tråkiga är att man inte kan få svart handtag med svart justering. Man är tydligen tvingad att ha justeringen i guld eller röd :-( Silver skulle vara ok för min del.

Är hur nöjd som helst med mina Titax. Kör normallängd på bägge sidorna, funkar klockrent. Hade Pazzo på min Blade; same shit! :)

var det för dyrt eller:näsblod:D

jo den snurrar på som innan tp-sensorn kom ur sitt läge men vi visste ju inte att det skulle vara så enkelt att fixa felet som det var, det kunde ju varit en massa annnat som var fel då det visade sig efter att jag fått tp-sensorn undersökt och fått den "friskförklarad", va fan om tp-sensorn är hel, vad kan det då vara? elfel? kass cdi-box? kabelstam? osv osv, det såg mörkt ut ett tag men nu är det löst:banana

hade i princip gett upp och ville bara kränga iväg den så att säg, blir så jävla trött när det ska krångla hela tiden, en medlem här på sh var lite på g med att komma till skott å köpa den men som tur var blev det ingen affär.

nu ska min spetta få sig en ordentlig genomkörare på falken om 2 veckor vi får hoppas att "hon" håller för det kan bli en körning på anderstorp i höst åsså:tungan

GRattis, skönt att det löste sig!

Last edited:

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Ska sälja min spetta!!

Faan vilket drag det är på tråden :)

Vill härmed deklarera att ja kommer att sälja min hoj! Är det någon här som känner nån som vill köpa en fin Spetta???

Nya däck,bromsklossar,stålomspunnet,nytt drivpacket mm

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Vill härmed deklarera att ja kommer att sälja min hoj! Är det någon här som känner nån som vill köpa en fin Spetta???

borde väl inte bli några problem, nån månad kvar är de ju allt på säsongen så du kanske slipper å dumpa priset alltfört mkt

2cyl

Less is more...
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda SP-1 '00
Rookie på tråden

har hittat fram till denna arena för goa SP1/2...kan bara konstatera att fler än
jag är svaga för twin-mullret....tog ett tag o läsa igenom tråden!!!
Kommer å följa inläggen med intresse då dom flesta här verkar vara grymt
kunniga om denna maskin, själv får man stå med skammens rodnad :rodnar när det
kommer till å skruva me grejorna....men njuter desto mer på vägen!!

Ha en skön fortsättning på väg o bana!!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Välkommen! Vi ska försöka hjälpa till med det vi kan!

Varför sälja?!:va:confused:

Last edited:

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Välkommen! Vi ska försöka hjälpa till med det vi kan!

Varför sälja?!:va:confused:

Vad ska jag säga,det har hänt något som jag aldrig skulle trodde skulle drabba mig! Har blivit sjuk (lätt Epilepsi tror jag) jag domnar bort i några sekunder och kommer tillbaks som ingeting har hänt(läskigt) några av mina vänner har sett och varnat.Har varit hos läkaren och under utredning får jag inte köra något och det vill jag inte, speciellt när man åker på hojen!!

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Vad ska jag säga,det har hänt något som jag aldrig skulle trodde skulle drabba mig! Har blivit sjuk (lätt Epilepsi tror jag) jag domnar bort i några sekunder och kommer tillbaks som ingeting har hänt(läskigt) några av mina vänner har sett och varnat.Har varit hos läkaren och under utredning får jag inte köra något,och det vill jag inte specielt när man åker på hojen!!

Oj då....:näsblod Det var inge kul..... Hoppas att det är något som kan botas eller bara är temporärt....:krama

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
shit.... läskigt.... såklart du inte ska åka hoj då.... trist ..... men bra beslut brukar ju vara trista....

hoppas det finns botemedel....

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Oj då....:näsblod Det var inge kul..... Hoppas att det är något som kan botas eller bara är temporärt....:krama

Det kommer att utredas först och sen kommer det en behandling . Men vad läkaren sa så är det en mycket lindrig sådan och det finns bra mediciner för detta. Utredningen tar lång tid och under den tiden så skall man inte åka något fordon. Visst är det tråkigt men det är det ända rätta just nu.:död

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Det kommer att utredas först och sen kommer det en behandling . Men vad läkaren sa så är det en mycket lindrig sådan och det finns bra mediciner för detta. Utredningen tar lång tid och under den tiden så skall man inte åka något fordon. Visst är det tråkigt men det är det ända rätta just nu.:död

usch mogge, trist att höra men som du säger, det finns bra mediciner så du kommer väl att hoppa upp sadeln igen så snart du kan/får hoppas jag:)

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
usch mogge, trist att höra men som du säger, det finns bra mediciner så du kommer väl att hoppa upp sadeln igen så snart du kan/får hoppas jag:)

Jo det kanske är sant. Men skulle man våga??:rolleyes: Det kommer nog att dröja tills man har fått ett svar och att man är symtomfri minst i 1 år :huvet

varl

poit.
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
Honda SP2 2005
22 mil ! Så långt har jag aldrig kommit! Du måste köra som en kä***ng:tuttar, snart sotar den väl igen....:tungan:krama
Usch ja. Tjejen håller på med mc-kortet så övningskörningstempot sätter sina spår. När det är tagit kan jag glatt vinka och försvinna mot horisonten en stund innan hon kommer ifatt igen ... när jag står och tankar på nästa mack.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Usch ja. Tjejen håller på med mc-kortet så övningskörningstempot sätter sina spår. När det är tagit kan jag glatt vinka och försvinna mot horisonten en stund innan hon kommer ifatt igen ... när jag står och tankar på nästa mack.

Om tjejen ska övningsköra kan du sitta bakpå på hennes hoj!:tummenupp
Det gjorde jag....

varl

poit.
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
Honda SP2 2005
sp2b.png

En bild på den nyckfulle... Från i höstas, samma dag som inköp.
Fler: http://fina-fisken.net/00pics/sp2/ - tillsammans med en poser bild på en förbannat förnöjt arsle.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...