Honda SP1-tråden

Dr E

lifesaver
Gick med
5 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
FZ1
Någon som är intresserad?

Har ett Akrapovic helsystem till en SP-1. Har ingen användning för detta. Någon som är intresserad??
 

Dr E

lifesaver
Gick med
5 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
FZ1
icko skrev:
2303141 Skulle va för o ha ett i reserv då.. :)
Vad ska du ha för det??
Vad är det värt? Det är i fint skick men grannarna klagar när jag startar på morron kl6.50. Kollade & ett nytt kostar 23.325 riksdaler.
 

Bifogat

  • sp1.jpg
    sp1.jpg
    59 KB · Visningar: 181
Last edited:

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Någon som har ett fuel cut relä över???? Mitt har pajat och skulle behöva ett till helgens bankörning. Vänligen skicka PM betalar bra...
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
MickeG skrev:
2303931 Någon som har ett fuel cut relä över???? Mitt har pajat och skulle behöva ett till helgens bankörning.
Det fungerar med ett vanligt 12V universalrelä också om du inte får tag i ett original "fuel-cut-off-relay". Det är ett vanligt relä med slutande kontakt (NO).
Använd flatstift till originalsnabbkopplingsfästet och flatstiftshylsor till det nya reläet. Reläkontakten är bruna respektive svart-vita tråden(jord). Reläspolens minussida är den andra svart-vita (jord - ihopkopplad med reläkontakten) och den brun-svarta går till reläspolens plussida.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Eldstorm skrev:
2305477 Det fungerar med ett vanligt 12V universalrelä också om du inte får tag i ett original "fuel-cut-off-relay". Det är ett vanligt relä med slutande kontakt (NO).
Använd flatstift till originalsnabbkopplingsfästet och flatstiftshylsor till det nya reläet. Reläkontakten är bruna respektive svart-vita tråden(jord). Reläspolens minussida är den andra svart-vita (jord - ihopkopplad med reläkontakten) och den brun-svarta går till reläspolens plussida.

Tack för hjälpen, men jag hitta det felet idag. En kabel som skavt och låg och kortslöt. fixade detta snabbt och nu går spettan som aldrig för. Har precis bänkat henne och har nu ett sådant grymt gassvar. ska bli kul att rasta hojen på åsen.
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Hallå alla spettare.. har precis införskaffat mig en sp1a.. hade en tl1000r innan som en kompis lyckades krascha innan jag fått mitt kort:fatta! .. kör upp om 3 veckor och då blir det åka av. redan testat hojjen ett par gånger och är mycket nöjd.. några förslag på billig styling till den eftersom den är helt orginal förutom dämpare och en ny undertail.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Ruaro skrev:
2329253 Hallå alla spettare.. har precis införskaffat mig en sp1a.. hade en tl1000r innan som en kompis lyckades krascha innan jag fått mitt kort:fatta! .. kör upp om 3 veckor och då blir det åka av. redan testat hojjen ett par gånger och är mycket nöjd.. några förslag på billig styling till den eftersom den är helt orginal förutom dämpare och en ny undertail.
Dom coola sakerna hittar du här + att din hoj blir bättre att hantera
http://www.honda-rc51.de/
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Till Salu!

Tyvärr skall jag göra mig av med min Sp!
Det är en -02 som gått ca 2000 mil!
Utöver allt orginal sitter det styrdämpare, chimsad ridehigh, pc3, KN-filter och öppna burkar på!

Sen har jag massor med extraprylar som:

Komplett orginal/krasch-kåpset med lampor både fram och bak samt ruta och backspeglar, undertail + tank med pump!

Komplett uppsättning hjul med skivor, drev mm.

Sen har jag även lite andra prylar till tex. ruta, fotpinnar, gaffelben, extra stoppade dynor mm.

Hör av dig om du är intresserad av något!
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Kan inte någon mata mig med lite information om SP1&2-hojarna, de görs inte längre om jag har förstått det hela rätt? Varför inte?

Bland det snyggaste Honda har byggt tycker jag.
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Sp2 ´06

lorkan skrev:
2351958 Kan inte någon mata mig med lite information om SP1&2-hojarna, de görs inte längre om jag har förstått det hela rätt? Varför inte?

Bland det snyggaste Honda har byggt tycker jag.


I Tyskland säljs det 06-or...
http://cgi.ebay.de/VTR-1000-SP2-VTR1000SP2-06-Neu_W0QQitemZ180013528419QQihZ008QQcategoryZ9804QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Effekt och viktmässigt har de svårt att mäta sig med Fireblade och liknande vilket troligen är anledningen till att den inte tas in till Sverige, vi är väldigt effektfixerade i detta land.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Förra årsmodellen (2005) togs även in i Sverige av Honda efter ett uppehåll för 2003 och 2004. Priset sänktes från att ha varit 149.900kr till 129.900kr (lika som för CBR1000RR).
Modellen kommer troligen inte att utvecklas vidare i och med att den inte tävlar i SBK längre, så det är också en anledning till att de flesta hellre köper den nyare och modernare "bladen".
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Eldstorm skrev:
2352353 Förra årsmodellen (2005) togs även in i Sverige av Honda efter ett uppehåll för 2003 och 2004. Priset sänktes från att ha varit 149.900kr till 129.900kr (lika som för CBR1000RR).
Modellen kommer troligen inte att utvecklas vidare i och med att den inte tävlar i SBK längre, så det är också en anledning till att de flesta hellre köper den nyare och modernare "bladen".

Vad är SBK :)cool:) och är en SP2 från 03 exakt samma som en 06a då? Förstår inte hur man kan jämföra den med en 1000RR, det är ju radmotor VS Vmotor. Den enda jag har sett i verkligheten lät ruskigt gott.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
lorkan skrev:
2352685 Vad är SBK...
SBK = Superbike World Championship.
Tidigare var reglerna (kortfattat): 4 cyl = max 750cc och 2 cyl = max 1000cc.
Ducati dominerade SBK fullständigt (nästan i alla fall) så Honda beslöt sig för att överge RC45-konceptet och satsa på en V2 på 1000cc istället (RC51 = VTR1000SP-1). Vann redan första året, 2000 med Colin Edwards i sadeln och även med SP-2:an 2002. Numera har reglerna förändrats så det är max 1000cc oavsett antal cylindrar så samtliga japanska märken kör istället med 4-cylindriga cyklar.
lorkan skrev:
...är en SP2 från 03 exakt samma som en 06a då?
Bara färgen skiljer.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
sp2 skrev:
2351953 Tyvärr skall jag göra mig av med min Sp!
Det är en -02 som gått ca 2000 mil!
Utöver allt orginal sitter det styrdämpare, chimsad ridehigh, pc3, KN-filter och öppna burkar på!

Sen har jag massor med extraprylar som:

Komplett orginal/krasch-kåpset med lampor både fram och bak samt ruta och backspeglar, undertail + tank med pump!

Komplett uppsättning hjul med skivor, drev mm.

Sen har jag även lite andra prylar till tex. ruta, fotpinnar, gaffelben, extra stoppade dynor mm.

Hör av dig om du är intresserad av något!


Ja ja till salu.....nu när du testat min är det bara att börja bygga lite.
Tyvärr var jag på Gelleråsen i onsdags och skrotade så det blir till att köra fighter resten av året
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
MickeG skrev:
2353030 Ja ja till salu.....nu när du testat min är det bara att börja bygga lite.
Tyvärr var jag på Gelleråsen i onsdags och skrotade så det blir till att köra fighter resten av året

Ja hörde det! Ståhlis var mindre nöjd nu när du och Olle inte kunde komma!

Jag går i valet och kvalet om jag skall sälja eller bygga om lite!?
Det är ju det här med tiden, Familjen vill ju ha lite uppmärksamhet den också!

Men jag måste säga att din gick ruskigt bra!!!
 

Stefan.L

Snabb rakt fram
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Vimmerby
Hoj
Empty
En liten fråga bara e de nån skillnad på färgerna mellan 00 &01 eller e de samma röda färg?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top