Honda SP1-tråden

beejay

det ante mig
Gick med
5 Feb 2008
Ort
boxholm
Hoj
TL 1000 S fighter 98
:va :va tjena,en gammal man på mitt jobb äger en sp2:a.nu ska han starta upp den efter vintern. I instruktionsboken står det att man ska byta olja om den stått mer än 4 månader.då undrar han om han ska varmköra innan eller inte
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
:va :va tjena,en gammal man på mitt jobb äger en sp2:a.nu ska han starta upp den efter vintern. I instruktionsboken står det att man ska byta olja om den stått mer än 4 månader.då undrar han om han ska varmköra innan eller inte

det är bra - annars får han inte hur oljan.
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
:va :va tjena,en gammal man på mitt jobb äger en sp2:a.nu ska han starta upp den efter vintern. I instruktionsboken står det att man ska byta olja om den stått mer än 4 månader.då undrar han om han ska varmköra innan eller inte

Du kan också säga till den gamla mannen att byta oljan innan han ställer in den för vintern. Motorn mår mycket bättre med ny olja i under en längre förvaring.
 

brie

Medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Falköping
Hoj
Brutale 910
Tänkte bara ödmjukt välkomna mig själv till sp1 tråden...
Blev ägare till en idag. Efter hemresan på a 30 mil är känslan att jag inte kommer ångra mig.....ngnsin =) Ljudet..ljudet.....
Nere i twinträsket för alltid..
 

T-Bomb

If im to loud youre too old !
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda sp1
Tänkte bara ödmjukt välkomna mig själv till sp1 tråden...
Blev ägare till en idag. Efter hemresan på a 30 mil är känslan att jag inte kommer ångra mig.....ngnsin =) Ljudet..ljudet.....
Nere i twinträsket för alltid..


Välkommen i gänget :yoparty
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ahh man tackar! =)
Det var tamejfan en törstig hoj iaf...lätt värt det...
Men har läst att detta går att åtgärda med powercommander?
Är jag helt ute och cyklar?
Den är rätt törstig även efter ommappning men det är en grym hoj som helt klart är värt de!
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Öppet hus

Besiktigade min SP2a i går, den startade fast jag hörde att batteriet var lite trött. När jag skulle hem efter fullbordad OK:tummenupp genomgång startade den ej. Har endast 800 meter till garaget så vi promenerar hemåt. Dags att leta upp batteriet, skruvar bort sadeln och finner batteriet liggande löst utan något som håller fast det:va . Blått Biltemabatteri och hela utrymmet färgat utav ett blått dammlager ifrån batteriet som inte suttit fast utan vibbat hit och dit. Under verktygspåsen ligger någon elektonikdel som ej heller den sitter fast:va ! Är det någon som har ett bra foto på hur det ska se ut i originalskick. Detta ser ut som om hojen kanske vart lite moddad med så kallad undertail? sedan byggts åter till original! Ser ut som ingen brytt sig. Jag gillar fabrikens lösningar så tillbaka till original är det som gäller. Finns det något tricks för att få bort plastdelen/bakdelen utan att behöva spänna isär den.
Köpt hojen i år och ej ännu hunnit med vinterservice och upputsning:gnissla

Toyman
 

Bifogat

  • IMG_2279 hp.jpg
    IMG_2279 hp.jpg
    148.1 KB · Visningar: 123

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Slirkoppling på SP1?

Råkade ut för en märklig sak idag då jag växlade ner lite för ambitiöst. Istället för att få en duktig bakhjulsstuds eller låsning så kändes det som att kopplingen frikopplade/slirade. Är det någon som har koll på om det sitter slirkoppling på SP1:an? Har itne kunnat läsa att det ska finnas, men detta var en klockren slirning/frikoppling. När jag sen gav gas igen så fanns greppet i kopplingen precis som det ska. Jag testade en gång till och samma sak igen.....så det var itne en tillfällighet.

/inte full koll på allt
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Slirkoppling på SP1?

Råkade ut för en märklig sak idag då jag växlade ner lite för ambitiöst. Istället för att få en duktig bakhjulsstuds eller låsning så kändes det som att kopplingen frikopplade/slirade. Är det någon som har koll på om det sitter slirkoppling på SP1:an? Har itne kunnat läsa att det ska finnas, men detta var en klockren slirning/frikoppling. När jag sen gav gas igen så fanns greppet i kopplingen precis som det ska. Jag testade en gång till och samma sak igen.....så det var itne en tillfällighet.

/inte full koll på allt

Nope.
Ska inte sitta nån slirkoppling på Spettan mig veterligt.
Inte orginal iallafall..
 

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
attans...nu bråkar spettan.

Har haft problem med att cykeln endast går på en burk senaste veckan från och till. Bytte tändstift igår med gott resultat...dock återkom problemet idag igen! Trodde jag löst gåtan men ICKE!

Har fått för mig att problemet uppkommer när motorn är varm...således en tändspole som kanske kanske bråkar.
Någon som har nån teori vad det kan vara som jävlas och i så fall göra åt det. Antar att detta kommer kosta dollars...med tanke på att bara tändstiften 800kr...

Mvh Calle
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Slirkoppling ... en klockren slirning/frikoppling... gas igen så fanns greppet i kopplingen precis som det ska. Jag testade en gång till och samma sak igen.....så det var itne en tillfällighet.

Nä men, Grattis för fan! Kan ju inte bli bättre :tummenupp
Känner du att du prompt vill ha bakhjulsstuds så kan vi göra ett byte då jag ogärna vill ha det samma på bana :rolleyes:
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Nä men, Grattis för fan! Kan ju inte bli bättre :tummenupp
Känner du att du prompt vill ha bakhjulsstuds så kan vi göra ett byte då jag ogärna vill ha det samma på bana :rolleyes:

Så där kan man inte skriva! Nu måste jag ju riva kopplingen för att se vad som är sant. Kan inte stå ut med att itne veta....:huvet
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Brukar inte vara några svårigheter att låsa bakhjulet på spettan, testa att ha lite högre hastighet och växla ner rejält så ska de nog låsa sig
 

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
Prova o byt främre o bakre spolen till att börja med.
Sådana borde gå o hitta på skroten kan man tycka...

Ska kolla detta...har funnits i bakhuvet.
Någon som vet nån reservdels försäljare utomlands? typ tyskland...usa etc.

//Calle
 

Bikester

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda RC51, Mustang Mamba
Vågar man köpa begangnade tändspolar? Med tanke på att cyklarna är ca 8 år gamla och säkert 3-4000 mil på mätarna...

Spånar bara...=)

//Calle
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Har haft samma probelm ibland att den typ "släcker" ett stift när den står på tomgång lite hur som helst ibland.... och så var det inte i höstas!

Fler tips?! Har bytt stift och sånt förr året innan jag ställde in den för vintern?!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top