Nu tänker ni säkert: En till NSR-Jagvillstrypaavminlättamotorcykeltråd Och det är väl delvis sant.
Historien kommer här: Jag köpte häromdagen en Honda NSR125R från en kompis som är importerad ifrån Frankrike dvs, strypt i avgassystemet, insuget och två CDI-Boxar. CDI-boxen vid bakljuset är bytt till en ostrypt en och insugets bricka är borta, det sitter också ett JollyMoto-system på hojen nu
Men ändå så toppar den ur cirka 140-150 när jag maxar den på 6an (Cirka 9500-10000 RPM) Alltså inte fullt ut för röret då maxeffekten kommer vid 11500. Den är drevad en kugg mindre fram om det hjälper till. Har läst att dom gör cirka 150-160 enbart ostrypta vilket min inte ens gör med hjälp av ett trimsystem. 0-100 går på kanske ungefär 8-9 sekunder.
Så nu ville jag veta vart/hur man stänger av den främre boxen om det går på något sätt utan att byta ut själva boxen, har även letat som en dåre, då jag inte ens hittar själva boxen!
Edit: Har nu hittat boxen, Den satt ju fan knappt under tanken, satt vid stötdämparen ungefär. Den boxen heter TV124, vilket jag är 99% säker till att den är strypt, så nu ligger problemet i hur jag får tag på en ostrypt jävel så man får lite effekt på hojen, någon som vet?
Edit2: På CDI-Boxen bak vid Lyset står det CI572, det verkar vara den gamla NSRens ostrypta box, gör det någon skillnad mot om jag skaffar en ostrypt till den om jag inte stryper av den andra?
Historien kommer här: Jag köpte häromdagen en Honda NSR125R från en kompis som är importerad ifrån Frankrike dvs, strypt i avgassystemet, insuget och två CDI-Boxar. CDI-boxen vid bakljuset är bytt till en ostrypt en och insugets bricka är borta, det sitter också ett JollyMoto-system på hojen nu
Men ändå så toppar den ur cirka 140-150 när jag maxar den på 6an (Cirka 9500-10000 RPM) Alltså inte fullt ut för röret då maxeffekten kommer vid 11500. Den är drevad en kugg mindre fram om det hjälper till. Har läst att dom gör cirka 150-160 enbart ostrypta vilket min inte ens gör med hjälp av ett trimsystem. 0-100 går på kanske ungefär 8-9 sekunder.
Så nu ville jag veta vart/hur man stänger av den främre boxen om det går på något sätt utan att byta ut själva boxen, har även letat som en dåre, då jag inte ens hittar själva boxen!
Edit: Har nu hittat boxen, Den satt ju fan knappt under tanken, satt vid stötdämparen ungefär. Den boxen heter TV124, vilket jag är 99% säker till att den är strypt, så nu ligger problemet i hur jag får tag på en ostrypt jävel så man får lite effekt på hojen, någon som vet?
Edit2: På CDI-Boxen bak vid Lyset står det CI572, det verkar vara den gamla NSRens ostrypta box, gör det någon skillnad mot om jag skaffar en ostrypt till den om jag inte stryper av den andra?
Last edited: