HondaHasse
Ny medlem
Tjena! Detta var det första forumet jag komma på så jag gör ett försök.
För ca två månader sedan köpte jag en Honda cr125 R -98. Den startade på första kicken men man hörde tydligt att den fick för mycket bensin. Det vassa stinget fanns inte och den hade ingen tomgång. När jag startade sen hemma gick den igång lätt men man hör de att den fick för mycket.
Efter någon vecka var den stendöd så vi fick testa och rulla igång den och eftersom kopplingen klibbar får man rulla med växeln i. Den startar relativt lätt när man rullar men bara på ettan. Det känns som om den behöver ett jäkla varv för att den ska dra igång. När man kört i ca 10-15 min startar den lätt på kicken och går bra men när den blivit kall är den stendöd igen. Den har bensin eftersom stiftet alltid är blött och gnista har den. Vi har ett special gjort stift där vi klippt av elektroden eller "L". Den hoppar ca 1cm vilket tyder på att den får bra gnista. Vi har rengjort förgasaren hur många ggr som helst och allt ser bra ut och vi bytte läge på nålen sådden blir snålare och det gjorde det lite bättre men inte så den startar på kicken. Munstyckena i är nog inte anpassade för just detta väder men jag tycker ju att den birde tända till på kicken. Kompressionen ska tydligen ligga på 130-150 psi och den har 190psi.
Nu när jag skulle starta den var det inte ett liv när man rullade men när man tog choke gick den igång men bär man stänger av choken vill den inte igen.
Skulle vara väldigt snällt med något tips
För ca två månader sedan köpte jag en Honda cr125 R -98. Den startade på första kicken men man hörde tydligt att den fick för mycket bensin. Det vassa stinget fanns inte och den hade ingen tomgång. När jag startade sen hemma gick den igång lätt men man hör de att den fick för mycket.
Efter någon vecka var den stendöd så vi fick testa och rulla igång den och eftersom kopplingen klibbar får man rulla med växeln i. Den startar relativt lätt när man rullar men bara på ettan. Det känns som om den behöver ett jäkla varv för att den ska dra igång. När man kört i ca 10-15 min startar den lätt på kicken och går bra men när den blivit kall är den stendöd igen. Den har bensin eftersom stiftet alltid är blött och gnista har den. Vi har ett special gjort stift där vi klippt av elektroden eller "L". Den hoppar ca 1cm vilket tyder på att den får bra gnista. Vi har rengjort förgasaren hur många ggr som helst och allt ser bra ut och vi bytte läge på nålen sådden blir snålare och det gjorde det lite bättre men inte så den startar på kicken. Munstyckena i är nog inte anpassade för just detta väder men jag tycker ju att den birde tända till på kicken. Kompressionen ska tydligen ligga på 130-150 psi och den har 190psi.
Nu när jag skulle starta den var det inte ett liv när man rullade men när man tog choke gick den igång men bär man stänger av choken vill den inte igen.
Skulle vara väldigt snällt med något tips