Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Blackbird -97
Jag klistrade överblivet skinn över klammern... På de i framkant som kan skava mot tanken. Funkade bra med vanligt kontaktlim typ karlssons klister.
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Jag klistrade överblivet skinn över klammern... På de i framkant som kan skava mot tanken. Funkade bra med vanligt kontaktlim typ karlssons klister.

Haha! Barnsligt enkelt ju! Behöver inte vara så avancerat alltid, så ska jag göra också.
Tur man har internet, hur faan gjorde folk förr??
 

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
Haha! Barnsligt enkelt ju! Behöver inte vara så avancerat alltid, så ska jag göra också.
Tur man har internet, hur faan gjorde folk förr??

tror överlag att inlärningsmetoden då var.. Trail and error....

Nån som har en ensitskåpa från pyramid till salu?.....

kan inte den här jävla våren komma snart..
 

chrille XX

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Ort
märsta
Hoj
-07 honda cbr 1100 xx
Har en fråga åt en som kör Blackbird -07. Han undrar om det går att montera 190/50 däck på hans fälg. Original sitter det 180 däck bak.

Tacksam för svar!

sitter 190/55 på min så det går nog utmärkt. har beställt 190/50 som ska på om nån vecka :yoparty
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
På Amerikanska fora är de allergiska mot 190 .
Kan iofs ha fötts i något litet och blivit en sanning .

M
 

chrille XX

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Ort
märsta
Hoj
-07 honda cbr 1100 xx
nu sitter däcken på :tummenupp har dock inte kört så mycket ännu, för när allt va monterat å det va dax att åka hem så kom det en regnskur :huvet
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Har en fråga åt en som kör Blackbird -07. Han undrar om det går att montera 190/50 däck på hans fälg. Original sitter det 180 däck bak.

Tacksam för svar!


E de farsans hoj Kriss? Jag har kört på 190 sedan förra våren. Nemas problemas.

Ingen som hade reparationshandbok som pdf? Eller i allafall på den biten som beskriver styrlager byte/justering
 

Trollet103

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2010
Ort
Götlaborg
Hoj
Honda crf 450 Cbr 1100 blackbird 1997
Hej allesemmans :)
Va ute å tog en sväng med hojjen igår, precis innan jag va hemma så börja den rasla som bara den, stog i kö på tomgång :gnissla Har väll funderat ut att det "bara" är kamkedjespännaren som packa ihop totalt,då ljudet följer motorvarven och att det va ett vanligt felpå dessa.. ska riva skiten nu å se så inget annat har hänt.. Men frågan är om det är någon här inne som råkar ligga på en ny sådan hemma i källarn, som inte har användning för sin.. Eller hur är CCT uppgraderade spännare från Jaws? eller ska man satsa på orginal grejjer?

Ha en trevlig dag
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Vet inte vad dessa kostar som icke orginal men gav 693:- för orginal på Honda i Södertälje för någon vecka sedan.
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Kolla Jaws eller ds i england, har bra priser och snabba leveranser + att det finns mängder med saker till bb:n där. Om du ändå ska beställa en cct så kan man ju passa på å köpa lite filter m.m.


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?oy4bhf
 

Trollet103

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2010
Ort
Götlaborg
Hoj
Honda crf 450 Cbr 1100 blackbird 1997
Hittade felet iaf, fjädern i spännarn hade gått av, men mecka ihop spännarn så det funka att dra runt motorn för hand iaf, så allt verkar ha klarat sig å alla märkningar stämde :banana
Jo har allt spanat inn lite "bra å ha" saker där men vill ju bara ut å köra nu när det e väder så blir nog en från Honda mc center..
 

Thomsongun

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2010
Ort
kristianstad
Hoj
749 2004
Hej,

Efter läst allt jag kan om denna fantastiska hoj så är det dags för mig att skaffa en. Jag har hört att de är köparnas marknad just nu och behöver lite hjälp av er.

Ska åka och kolla på denna hoj (se länk nedan) till helgen och undrar vad ni tycker om priset? Det är en 98:a som rullat ca 3400mil. Som säljaren vill ha 33000kr

http://www.blocket.se/stockholm/Honda_cbr_1100_xx_super_blackbird_40230616.htm?ca=11&w=3

Hade varit väldigt/extremt tacksam om någon mc-kunnig hade kunnat tänka sig att följa med och lyssna på motorn.

Självklart kan vi diskutera någon form av kompensation.

Bästa Hälsningar

Jonas Falk
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hej,

Efter läst allt jag kan om denna fantastiska hoj så är det dags för mig att skaffa en. Jag har hört att de är köparnas marknad just nu och behöver lite hjälp av er.

Ska åka och kolla på denna hoj (se länk nedan) till helgen och undrar vad ni tycker om priset? Det är en 98:a som rullat ca 3400mil. Som säljaren vill ha 33000kr

http://www.blocket.se/stockholm/Honda_cbr_1100_xx_super_blackbird_40230616.htm?ca=11&w=3

Hade varit väldigt/extremt tacksam om någon mc-kunnig hade kunnat tänka sig att följa med och lyssna på motorn.

Självklart kan vi diskutera någon form av kompensation.

Bästa Hälsningar

Jonas Falk

Köpte min -97a för 2 år sedan med 8000mil på mätaren och 5 ägare för ca det priset så det är nog inte fel alls.
På bilden så ser den ju riktigt fräch ut. Kolla besiktningsprotokollet om det va några anmärkningar förra året.
Motor och låda är det nästan aldrig något fel på, mer än kamkedjesträckaren som hörs som ett litet rasslande vid ca. 3500-4300rpm. Fråga även när laddregulatorn är bytt, om den är det, är inte helt ovanligt att original går sönder.

Kolla forumet på superblackbird.se och se om det är någon där från dem trakterna som kan möta upp dig där kanske :)
Finns BB åkare lite överallt här i landet.
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
...undrar vad ni tycker om priset? Det är en 98:a som rullat ca 3400mil. Som säljaren vill ha 33000kr

Jag är förvisso patologiskt snål men tycker det är lite i överkant för en så gammal cykel. Visserligen få mil men iaf. Finns en -00 för 39' i Sthlm på Blocket (om den fortf. är kvar?). Liten kåpskada men det skulle jag tycka det var värt för att få en koltrast med insprut. Jag köpte ganska nyligen min -00 för 35' fast det var ju å andra sidan paniksälj så jag gjorde en bra deal. Men om hojen är fin och allt är schysst är 33' kanske helt ok...

Eller åk till Sandviken en bit norr om Sthlm och köp den här:

http://www.blocket.se/gavleborg/HONDA_CBR_1100XX_Blackbird_40381692.htm?ca=11&w=3
 
Last edited:

Thomsongun

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2010
Ort
kristianstad
Hoj
749 2004
Tack för era svar och engagemang, känner mig redan välkommen till cbr 1100xx-gänget.

Ringde och pratade med ägaren till den hojen som du länkade hrc, det fanns dock ingen dokumentation på den. Och det verkade som ägaren inte hanterat den speciellt bra.

Hittade denna istället http://www.blocket.se/sodermanland/Honda_CBR_1100_XX_Super_Blackbird_40206763.htm?ca=11&w=3

Där finns dokumentation och det är bara 3 ägare. Jag tror jag kan få den för 30tkr, bör jag vara rädd för 4400 mil? Sänker det värdet mycket?

Bästa hälsningar
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
4400 mil är ju nästan nytt! :)
Det här är "evighetsmaskiner" som bara går o går, byt olja och filter bara så kommer du ha glädje av din koltrast länge!

Min är uppe i 9500 mil nu och är inga som helst problem med den, ända som behöver bytas på dom är cct:n (kamkedjesträckaren) men den gör man själv och kostar 6-700 kronor.

Kolla som sagt dokumentationen på hojen då dom flesta servar själva och är man lite seriös så skriver man ner datum och milen på ett papper.

Du kommer inte att ångra dig...lycka till!


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?qcocxq
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top