Honda CB1000R

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Finns det några som åker CB1000R här? Är ni nöjda? Vore kul med lite info av dem som har koll.
Är van vid att åka Speed Triple men är sugen på en radfyra. Någon som har jämfört? I tester så brukar ju proffstestförarna gilla Speedy'n bättre men frågan är om det gäller vanliga svenne banan åkare som mig oxå....

Vore toppen med lite feedback! :tummenupp
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Kompisen har en, han är riktigt nöjd. Tidigare körde han CBR 1000 RR. Enda negativa jag hört och sett från hans hoj är att orginalljuddämparen lätt blir skrapad då man kör bana. :)
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Jag provkörde den när den var ny i hopp om att det var just DEN hojen som skulle passa mig.
Den var väl "helt okej" den lilla provkörning som jag gjorde men förväntade mig mer klipp, att den skulle vara elakare - men icke.

Fördelarna är väl många, Honda, garanti som räcker, bra kvalité, bekväm och allt sitter där det skall samtidigt lite trist också.

Det blev en annan hoj istället...

Se till få en bra feedback från en ägare.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
en kannon hoj som går ok efter man mont, pc+y, system, men själv saknade jag Kåpan!! Nu gixxer :D 065.jpg
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jag är mycket nöjd med min. Org ljuddämparen är utbytt, så nu är markfrigången ok igen. I och med att jag är välbyggd och åker en hel del bana så har jag bytt stötdämpare bak. Org är inte helt bra...
 

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Örebro
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Av ren och skär nyfikenhet: Vad är det du saknar i motorn hos din nuvarande hoj? Jag tycker att en 3:a verkar vara det optimala valet (har aldrig kört någon dock). Den ger väl både bottendrag och en kick på topp?
:va
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Sålde min efter 245 mil. Gillade den inte alls det lilla jag testade på bana. Tyckte den var väldigt nervös/sladdrig. Testade att justera fjädring och dämpare, men märkte ingen större skillnad.

Street Triple R:en jag hade innan kändes mycket stabilare, kändes som den gick på räls genom kurvor. Inte kört något annat på bana, så mycket möjligt att CB'n var för bra för mig, men jag kunde aldrig slappna av och fokusera med den riktigt.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Av ren och skär nyfikenhet: Vad är det du saknar i motorn hos din nuvarande hoj? Jag tycker att en 3:a verkar vara det optimala valet (har aldrig kört någon dock). Den ger väl både bottendrag och en kick på topp?
:va
Speed Triplen är en grym hoj....tyvärr så är min just nu i beslag hos polisen i Nyköping efter att ett pucko från nedre Hades snodde den utanför mitt jobb i Sthlm City den 28:e mars. Polisen tog en snubbe på hojen på skärtorsdagen i Nyköpingstrakten. Dom tror det tar två månader att reda ut skiten...sen ska den in på verkstan...det lär väl ta en månad. I slutet av juli, början av augusti får jag tillbaka den i bästa fall....och jag vet inte ens om jag vill ha tillbaka den. Men annars så är Speedy en asbra hoj absolut!

Tack för all input om CB'n. Det får bli en provtur nå'n dag framöver tror jag!
 
Last edited:

Erkancool

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Västerås
Hoj
2012 HONDA CB1000RA
Har läst mycket om den här cykeln och den verkar så jäkla bra! Passar mig perfekt! Rolig hoj att kö i stan med och bra på landsväg! :rock Ska kolla om det finns någon på blocket som jag fastar lite extra för!:kär
 

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Uttran
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Funderar på att sälja min. Den har rensad bakdel, Rizoma speglar, Mivv slipon, RG kraschpuckar, kylarskydd, helt nya Michelin Pilot Power 3, rullat 600 mil. Klart snyggaste färgsättningen också :tummenupp



Ge mig ett bud så kanske vi kan komma överens :)
 

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Uttran
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Hur kommer det sig att du vill bli av med den där skönheten då? ;) Ser ju galet bra ut!

Jag vill inte bli av med den men det är mest min R1a som fått luftats i år och det känns lite synd att den mest står. Den förtjänar ett bättre öde helt enkelt.
 

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
cb1000ra -11
Funderar på att sälja min. Den har rensad bakdel, Rizoma speglar, Mivv slipon, RG kraschpuckar, kylarskydd, helt nya Michelin Pilot Power 3, rullat 600 mil. Klart snyggaste färgsättningen också :tummenupp



Ge mig ett bud så kanske vi kan komma överens :)


Nänänänä.... Pearlwhite ska den va försök inte!:smasha
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top