wezzlan
Ny medlem
Fick min Mivv burk idag, ska ut o sätta ho på plats nu. Bild kommer senare ikväll!
Hallå alla. Var iväg i fredags och körde min hoj i bänken och kan säga att jag är sjukt nöjd med resultatet. Hade ju hoppats på samma höga hästar som ni har fått ut men har även hört att det är sjukt mycket som spelar in. Så man ska kanske inte stirra sig blint på hästarna...
Men iaf så är motorcykeln sjukt rapp och trevlig att köra på nu... Svarar på minsta gaspådrag och finns inte en tendens till blödder eller poffar som det var innan jag åkte med den till han.
Fick iaf ut 113hk vid 9696 varv och 94NM vid 7100 varv.
Ska försöka att dunka upp lite bilder från själva varma eventet... Kan säga att det var sjukt varmt där inne
http://www.youtube.com/watch?v=1ao0bj1-6FA
En liten film vart det också men dålig kvalitet från mobilen...
du har möjligtvis inte några bilder på dyno-grafen
skulle vara hemskt intressant att se
Det kan jag fixa efter jag duschat... Blir till att scanna med systemkameran
Dock är inte det som är tråkigt idag. Kom in till garaget igår och såg till min förskräckelse att packboxarna i framgaffeln hade gett upp. Bara pissade olja från vänster och höger var fuktig. Nån annan som har märkt det? Har kört 1 gång på bakhjulet så lär ju knappast bero på det heller...
Så jävla typiskt när sommaren snart är slut men måndag vecka 32 skulle dom fixa det och det skulle gå på garantin som tur var. Men visst skickar upp grafer, har du grafer som man kan jämföra med eller förstår du dig på sånt här+
Högra packboxen på min cykel läckte också när jag köpte den och fram fjädringen kändes inte helt hundra, men hade tur så firman jag köpte den av fixade packboxarna och bytte till öhlinsfjädrar fram.
du har möjligtvis inte några bilder på dyno-grafen
skulle vara hemskt intressant att se
Fick min Mivv burk idag, ska ut o sätta ho på plats nu. Bild kommer senare ikväll!
Fick du inte på den? Kom ju inga bilder!
Klart jag fick på den, men var ute o körde hela kvällen igår så orkade inte lägga in bilderna när jag kom hem
Dock är inte det som är tråkigt idag. Kom in till garaget igår och såg till min förskräckelse att packboxarna i framgaffeln hade gett upp. Bara pissade olja från vänster och höger var fuktig. Nån annan som har märkt det? Har kört 1 gång på bakhjulet så lär ju knappast bero på det heller...
Så jävla typiskt när sommaren snart är slut men måndag vecka 32 skulle dom fixa det och det skulle gå på garantin som tur var. Men visst skickar upp grafer, har du grafer som man kan jämföra med eller förstår du dig på sånt här+
Min svettas också lite från högra packboxen har jag sett, får ta det till hösten på garantin.
Verkar vara nått skit med dom här packboxarna då. Skulle stoppat i Öhlins saker på en gång men nu blir det ju gratis så
Jag har inte haft problem med packboxarna men bytte dom när jag stoppade i Öhlinsfjädrarna. Bytte även dämparen bak till en Öhlinare.
Vilken skillnad!! Mycket stabilare i framför allt högre farter och mycket roligare att ta kurvor med
Tyvärr kostar det lite men kan rekommendera det.
Hej alla!
Det blev en Honda trots att jag gillar lite udda hojjar, helst italenska.
Men efter en snabb blick och en provtur var det kört. Nu är jag helt såld. Kört 130 mil inkl. 20 mil på Svista banan. Jag fullkommligt älskar den.
En anna fördel är att man träffar likasinnande. Är ofta och fikar i Rosenhill, men träffade inga själsfränder där när jag åkte Cagiva Raptor.
Men idag såg jag 2 st. CB 1000R och surrade lite med en kille med en vit. Efter att ha varit inne på det internationella forumet och läst denna tråd börjar jag fundera på finns det ett svenskt CB 1000R forum, eller skall vi starta ett?
Jag kan fixa domän etc. och dra igång om några är intresserade
/M
Blir nog dämpare från Eng racing i vinter skulle jag tro.
Han skulle ha 1100kr för fram fjädrar och 1100kr för bak sen jobbet på det. Ska tydligen vara riktigt bra den killen, massa elitförare som kör på hans saker.
Hej alla!
Det blev en Honda trots att jag gillar lite udda hojjar, helst italenska.
Men efter en snabb blick och en provtur var det kört. Nu är jag helt såld. Kört 130 mil inkl. 20 mil på Svista banan. Jag fullkommligt älskar den.
En anna fördel är att man träffar likasinnande. Är ofta och fikar i Rosenhill, men träffade inga själsfränder där när jag åkte Cagiva Raptor.
Men idag såg jag 2 st. CB 1000R och surrade lite med en kille med en vit. Efter att ha varit inne på det internationella forumet och läst denna tråd börjar jag fundera på finns det ett svenskt CB 1000R forum, eller skall vi starta ett?
Jag kan fixa domän etc. och dra igång om några är intresserade
/M
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |