Honda CB1000R-tråden

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Hej på er CB1000R ägare o blivande.

Har ett kit stålomspunna broms o kopplingsslangar till hojen om nån är intresserad. Dock ej till ABS.
Det är helt nytt med nya kopparringar och rostfria banjo.
Kommer från HEL performance.
Tänkte mig 700:- för kitet.

Kör försiktigt det är mycket grus kvar.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Var på SMC kursen på Gelleråsen igår och kan säga att det var så sjukt roligt och jävligt lärorikt! Rekommenderar det till alla som inte har kört den!

Kan säga att min CB1000RA skötte sig fint och drog iaf upp den till 200km/h på rakan innan jag tyckt att det var dax att bromsa, då hade jag blivit omkörd av ett gäng sporthojar redan :)
Men som sagt första sporthojen och första kursen så är jävligt nöjd med dagen.

Fastnade även på kort från dagen:
main.php


Finns massa flera kort därför folk som vill kolla.

Btw. Simbaman vart var du? Jag var ju enda CB1000RA där ;(
Har du tagit av passagerar-pinnarna på din? Tycker nästan det ser ut så på bilden...

Har såna planer själv nämligen när jag hämtat ut min.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hej på er CB1000R ägare o blivande.

Har ett kit stålomspunna broms o kopplingsslangar till hojen om nån är intresserad. Dock ej till ABS.
Det är helt nytt med nya kopparringar och rostfria banjo.
Kommer från HEL performance.
Tänkte mig 700:- för kitet.


Kör försiktigt det är mycket grus kvar.

Vad är det för fantastiska egenskaper man tror att ABS systemet ska förlora p.g.a. stålomspunnet? Eller är det kort och gott annan draging ABS kontra inte ABS?

Inte direkt riktat till dig utan en allmän fråga då jag sett detta vid flera anonnser av produkten i fråga.
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Vad är det för fantastiska egenskaper man tror att ABS systemet ska förlora p.g.a. stålomspunnet? Eller är det kort och gott annan draging ABS kontra inte ABS?

Inte direkt riktat till dig utan en allmän fråga då jag sett detta vid flera anonnser av produkten i fråga.

Till absen är det ett annat kit. Fler slangar och annan dragning. Annars ingen skillnad.

Mvh Micke
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Har du tagit av passagerar-pinnarna på din? Tycker nästan det ser ut så på bilden...

Har såna planer själv nämligen när jag hämtat ut min.

Nope har fotpinnarna kvar men funderar på att köpa tillbaka flyttade fotpinnar till mina fötter.

Nån som testat nått sånt nångång?

Edit.

Jagv har börjat att kollat upp det där med fjädringen då jag tycker att min hoj är lite för mjuk för min pikanta vikt på 100kg muskler :rolleyes:

Är det nån som har nått bra tips på nån bra inställning till mig som är 190cm och 100kg? Jag har kollat mycket på hondacb1000r forumet och där finns det massa olika tips. Men eftersom man inte är så jävla haj på det här med motorcyklar är det rätt förstå vad dom menar med alla inställningar.
Nån här som har ändrat sin fjädring och har nått tips?
 
Last edited:

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
hej på er cb1000r ägare o blivande.

Har ett kit stålomspunna broms o kopplingsslangar till hojen om nån är intresserad. Dock ej till abs.
Det är helt nytt med nya kopparringar och rostfria banjo.
Kommer från hel performance.
Tänkte mig 700:- för kitet.

Kör försiktigt det är mycket grus kvar.

sålt!
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Var och hämtade nya hojen idag. En helt ny CB1000R -09 Silver. Fyfan vilken fin hoj o köra :yoparty:banana:Bugar
 
Last edited:

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Slipon.

Nu har äntligen mitt GPR-slipon kommit men tydligen så är decat-röret restat pga nån jävla vulkan på Island?!

Men kunde då inte vänta så tog och monterade det utan röret mest för att testa och ljudet vart bra mycket bättre men hoppas på att det blir lite bättre när katalysatorn också får stryka på foten! :)

Filmade och tog lite kort när jag höll på men när jag skulle filma och ta kort på det färdiga resultatet så vräkte regnet ner här i stan så jag fixar dom till helgen och slänger upp dom då :)
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Nu har äntligen mitt GPR-slipon kommit men tydligen så är decat-röret restat pga nån jävla vulkan på Island?!

Men kunde då inte vänta så tog och monterade det utan röret mest för att testa och ljudet vart bra mycket bättre men hoppas på att det blir lite bättre när katalysatorn också får stryka på foten! :)

Filmade och tog lite kort när jag höll på men när jag skulle filma och ta kort på det färdiga resultatet så vräkte regnet ner här i stan så jag fixar dom till helgen och slänger upp dom då :)

Jag tog bort min kat och monterade på GPR å jag e nöjd som tusan:)
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Fan vad glad jag blev idag då!
Bror ringde och frågade om jag kunde ta ledigt nästa torsdag för att åka till Mantorp och mosa en heldag på banan där. Michelin och SMC hade nått ihop för att demonstrera deras nya Michelin power pure däck.

Ända kravet var att man hade hoj och power pure på motorcykeln vilket jag inte hade. Men har man en snäll bror och han en snäll chef så vips... Nya Power Pure på hojen till veckan plus en dag på Mantorp ihop med smc instruktörer för personlig kurs..
Och det bästa av allt är väl kanske att allt är gratis både däck och dagen med mat och allt!
SWEET!!!!

Nån mera som kanske har turen att få åka?
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Fan vad glad jag blev idag då!
Bror ringde och frågade om jag kunde ta ledigt nästa torsdag för att åka till Mantorp och mosa en heldag på banan där. Michelin och SMC hade nått ihop för att demonstrera deras nya Michelin power pure däck.

Ända kravet var att man hade hoj och power pure på motorcykeln vilket jag inte hade. Men har man en snäll bror och han en snäll chef så vips... Nya Power Pure på hojen till veckan plus en dag på Mantorp ihop med smc instruktörer för personlig kurs..
Och det bästa av allt är väl kanske att allt är gratis både däck och dagen med mat och allt!
SWEET!!!!

Nån mera som kanske har turen att få åka?

Kul! och nej sån tur har inte jag :(

Men jag har köpt mig en hugger iaf
attachment.php
 

Bifogat

  • SDC12716.JPG
    SDC12716.JPG
    230.3 KB · Visningar: 1,013

alexo

Eos
Gick med
15 Mar 2010
Ort
kungälv
Hoj
Honda CB 1000 R -09
Äntligen

Hämtade hojen i dag :) Blev riktigt snyggt med mattsvart lack. Någon mer som har det? Väntar på cutsen och andra handtag.
 
Last edited:

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Var det bike trollhättan som fixat lacken till dig?Är det dom som monterat nummerskylthållaren och sliponet till dig också? När jag var där så talade han nämligen om nån hoj dom lackat mattsvart.


Hämtade hojen i dag :) Blev riktigt snyggt med mattsvart lack. Någon mer som har det? Väntar på cutsen och andra handtag.


Fick hem min nummerskyltshållare idag från R&G också. Nån som vet om den svår att montera, hur lång tid det tar att montera den ungefär?:yoparty
 

alexo

Eos
Gick med
15 Mar 2010
Ort
kungälv
Hoj
Honda CB 1000 R -09
Var det bike trollhättan som fixat lacken till dig?Är det dom som monterat nummerskylthållaren och sliponet till dig också? När jag var där så talade han nämligen om nån hoj dom lackat mattsvart.





Fick hem min nummerskyltshållare idag från R&G också. Nån som vet om den svår att montera, hur lång tid det tar att montera den ungefär?:yoparty

stämmer bra ,ja beställde den för en mån sen när dom hade kampanjpriset passade också på att köpa lite extra utr som dom monterade, ska montera mini blinkers i morn.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top