Honda CB1000R-tråden

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
har också införskaffat mig en cb1000, så dum att man köper den så sent på året så det inte går o åka bara haha !

Får man fråga vart och när du köpte den? Jag hämtade min i Fredags på Honda mc center i Göteborg, och dom hade sålt ytterligare en grön och en grå när jag var där.

Jo än går det åka, jag var ute med min för första gången nu ikväll då det torkat upp på vägarna. Var en härlig känsla! :yoparty
 
Last edited:

KlonasApa2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Luleå
Hoj
honda cb1000ra
har också införskaffat mig en cb1000, så dum att man köper den så sent på året så det inte går o åka bara haha !

Nog ska det väl gå att klämma in några mil till på mätaren innan man ställer bort den :)
Om inte annat får du i alla fall en grym nästa säsong :yoparty
 
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Orkar inte läsa genom hela tråden.... Ska tillverka ett slip-on till en kompis cb1000r. Blir nog även en kat-ersättare. Nu till frågan. Googlade lite angående ljuddämparbyte på en sån här och då står det att man MÅSTE köra den i bänk och mappa efteråt annars kan man få motorskador. Så har de ju sagt i alla år och jag har ju aldrig behövt göra detta på tidigare hojar. Tänkte bara om det skiljer sig något på nyare hojar eller just denna modell?
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Orkar inte läsa genom hela tråden.... Ska tillverka ett slip-on till en kompis cb1000r. Blir nog även en kat-ersättare. Nu till frågan. Googlade lite angående ljuddämparbyte på en sån här och då står det att man MÅSTE köra den i bänk och mappa efteråt annars kan man få motorskador. Så har de ju sagt i alla år och jag har ju aldrig behövt göra detta på tidigare hojar. Tänkte bara om det skiljer sig något på nyare hojar eller just denna modell?

Det som är intressant är vad tänker du göra med lamdasonden?Sitter den i kat-ersättaren så kommer den ju fortfarande
att fungera som vanligt.Mappar man genom att köra i bänk då måste man ha en powercommander för att kunna justera motorn.
Och då bryggkopplar man lamdasonden så att det är pc som styr i stället.Nej du behöver inte köra i bänk eller mappa för slipon
med kat-ersättare med lamdasonden i röret om den är inkopplad.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Det som är intressant är vad tänker du göra med lamdasonden?Sitter den i kat-ersättaren så kommer den ju fortfarande
att fungera som vanligt.Mappar man genom att köra i bänk då måste man ha en powercommander för att kunna justera motorn.
Och då bryggkopplar man lamdasonden så att det är pc som styr i stället.Nej du behöver inte köra i bänk eller mappa för slipon
med kat-ersättare med lamdasonden i röret om den är inkopplad.

Visste inte att lambdasonden satt där, men den borde jag kunna fixa fast i kat-ersättaren som du säger. Det med powercommandern vet jag ju men jag tänkte att vi skulle slippa bänka den. Då löser jag nog det. Tackar!
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Visste inte att lambdasonden satt där, men den borde jag kunna fixa fast i kat-ersättaren som du säger. Det med powercommandern vet jag ju men jag tänkte att vi skulle slippa bänka den. Då löser jag nog det. Tackar!

Kolla bara så att du får rätt gäng på infästningen för lamda-sonden. Vad jag förstod så var det konstiga gäng på den så kolla upp så du får fast en mutter med rätt gäng bara. Skulle tydligen vara samma gäng som det är tändstift.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Kolla bara så att du får rätt gäng på infästningen för lamda-sonden. Vad jag förstod så var det konstiga gäng på den så kolla upp så du får fast en mutter med rätt gäng bara. Skulle tydligen vara samma gäng som det är tändstift.

OK. Har ganska mycket gängtappar på jobbet så jag kan nog tillverka en egen mutter. :tummenupp
 

sollegbg

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cb 1000ra
Får man fråga vart och när du köpte den? Jag hämtade min i Fredags på Honda mc center i Göteborg, och dom hade sålt ytterligare en grön och en grå när jag var där.

Jo än går det åka, jag var ute med min för första gången nu ikväll då det torkat upp på vägarna. Var en härlig känsla!

Jag köpte också min på honda gbg i början på sept, den gråa dom sålde var säkert min :) Jag får vänta otåligt på nästa säsong istället tyvärr o då blir de till att åka !!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag köpte också min på honda gbg i början på sept, den gråa dom sålde var säkert min :) Jag får vänta otåligt på nästa säsong istället tyvärr o då blir de till att åka !!

Den väntan vet jag hur den är! Fick hem min föregående hoj i januari tror jag, tiden fram till våren då var riktigt lång! Känns som denna vinter kommer bli rätt jobbig med!! :huvet
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag körde cb1000ra igår för första gången ,jävlar va förvånad jag blev,
blev så kär i den så jag ska sälja min ,

En riktig tiger å vilken premie alltså ,,, jag måste ha en sån till nästa år alltså
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jag körde cb1000ra igår för första gången ,jävlar va förvånad jag blev,
blev så kär i den så jag ska sälja min ,

En riktig tiger å vilken premie alltså ,,, jag måste ha en sån till nästa år alltså

Precis samma var det för mig första gången jag provkörde, bra drag och lättkörd som en moppe :D
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Precis samma var det för mig första gången jag provkörde, bra drag och lättkörd som en moppe :D

Det va ju fan inga problem å dra upp den på bakhjulet på 3ans växel låg i 70km tänkte för mig sj undra om den går upp ,ena sekunden så var framhjulet på marken å andra sekunden så var framhjulet i vädret hahah,
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSTE HA
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Kan bara hålla med, en kortare provkörning av en CB1000RA i Helsingborg och bmw:n var utslängd ca en månad senare!

Den är ju helt underbara att köra! Har inte haft några direkta hojar för bakhjulskörning innan så det har jag inte hunnit lära mig än men nu är det bara sätta igång!
Det har nu har det blivit ca 18mil på mätaren och fler ska det bli innan året är slut!
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
nån härifrån som fick tjall på sin (har inte full pejl, men det såg iaf ut som en) cb1000 idag i höjd med trångsundsavfarten(sthlm)?

Trodde först du bara skulle byta fil, så jag försökte släppa förbi dig, men med tanke på att du hade miniblinkers så såg jag inte först att du hade varningsblinkers på o inte fick fart på hojen....

Hoppas det löste sig för dig, vad det nu var...
 

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009
Xxxxxx
nån härifrån som fick tjall på sin (har inte full pejl, men det såg iaf ut som en) cb1000 idag i höjd med trångsundsavfarten(sthlm)?

Trodde först du bara skulle byta fil, så jag försökte släppa förbi dig, men med tanke på att du hade miniblinkers så såg jag inte först att du hade varningsblinkers på o inte fick fart på hojen....

hoppas det löste sig för dig, vad det nu var...

Det var jag. :gnissla
Satt just och funderade på hur många mil man kommer på en tank:va. Nu vet jag... 23,9!!!!!!
Erfarenheter och kostnader : Den är inget kul att rulla en Cb 1000r, speciellt inte uppför. Taxi kostar 145 kr. ToR till statoil farsta. Service statoil Farsta = usel. Taxametern gick medan jag fick stå sist i korvkön...
Det man inte har i huvudet:huvet

Jag vill passa på att slå ett slag för www.cb1000r.se forum!!!!



/m
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Xxxxxx


Det var jag. :gnissla
Satt just och funderade på hur många mil man kommer på en tank:va. Nu vet jag... 23,9!!!!!!
Erfarenheter och kostnader : Den är inget kul att rulla en Cb 1000r, speciellt inte uppför. Taxi kostar 145 kr. ToR till statoil farsta. Service statoil Farsta = usel. Taxametern gick medan jag fick stå sist i korvkön...
Det man inte har i huvudet:huvet

Jag vill passa på att slå ett slag för www.cb1000r.se forum!!!!

/m

Nu fick jag dåligt samvete för att jag inte stannade, du hade ju varit på väg igen inom en kvart isåfall :(
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top