Holländskt mc-gäng slåss mot IS.

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jo, jag har läst, det just det som är problemet, inget av det du beskriver finns att återfinna i texten.

Jag tycker att du verkar vara en trevlig kille, inget fel på dig. Men vänligen skriv eller citera mig inte mer på SH, det tog mig exakt 10 sekunder att hitta denna text ur min länk.. "Under de följande femton månaderna erövrade Israel ytterligare 26 procent av Palestina och annekterade områdena. Jordanien annekterade å sin sida 21 procent av Palestina (Västbanken). Jerusalem delades i en västlig del som Israel tog i besittning och en östlig del som Jordanien gjorde anspråk på" Jag är väldigt känslig mot sådana som bara vill tjafsa även när dom har tokfel. Det betyder att det vi skriver till varandra inte är intellektuellt stimulerande, jag ber vänligt, men bestämt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tycker att du verkar vara en trevlig kille, inget fel på dig. Men vänligen skriv eller citera mig inte mer på SH, det tog mig exakt 10 sekunder att hitta denna text ur min länk.. "Under de följande femton månaderna erövrade Israel ytterligare 26 procent av Palestina och annekterade områdena. Jordanien annekterade å sin sida 21 procent av Palestina (Västbanken). Jerusalem delades i en västlig del som Israel tog i besittning och en östlig del som Jordanien gjorde anspråk på" Jag är väldigt känslig mot sådana som bara vill tjafsa även när dom har tokfel. Det betyder att det vi skriver till varandra inte är intellektuellt stimulerande, jag ber vänligt, men bestämt.

Du får ta det hur du vill, men avsikten är inte att tjafsa, men man bör inte hoppa in i mitten av en konflikt 50år efter att den påbörjats och peka finger åt ett av hållen.

För att inte hoppa fram och tillbaka i historien väljer jag de raderna som stod precis ovanför de du valde ut och citerade, jag markerar även några viktiga händelser.

Syftet med det panarabiska anfallet var att krossa den nya judiska stat som skapats i Palestina. Azzam Pasha, generalsekreterare i Arabförbundet, uttalade sig strax efter den 15 maj: "Detta blir ett utrotningskrig och en historisk massaker som kommer att bli lika omtalad som den mongoliska massakern och korstågen."[21]

Efter några veckors strider hade de arabiska arméerna i stort sett besatt de delar av Palestina som FN:s generalförsamling 1947 tilldelat den föreslagna arabiska staten. Den egyptiska armén hade dessutom ockuperat delar av Negev samt Betlehem. Den transjordanska Arablegionen hade erövrat den gamla staden i Jerusalem.
Efter en del inledande förluster började israelerna få övertaget. Den 11 juni utlyste FN ett vapenstillestånd som övervakades av FN:s sändebud, svensken Folke Bernadotte (senare mördad av den judiska terrorgruppen Sternligan). Vapenvilan varade till den 8 juli, då Egypten återupptog kriget. Ungefär två tredjedelar av palestinierna flydde sitt hemland, dels på grund av krigshandlingarna, dels därför att de israeliska styrkorna fördrev dem. De judar som bodde på västbanken fördrevs och de judar som bodde i arabiska länder upplevde en ökad hotbild och flydde i stort antal till den nybildade judiska staten.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du får ta det hur du vill, men avsikten är inte att tjafsa, men man bör inte hoppa in i mitten av en konflikt 50år efter att den påbörjats och peka finger åt ett av hållen.

För att inte hoppa fram och tillbaka i historien väljer jag de raderna som stod precis ovanför de du valde ut och citerade, jag markerar även några viktiga händelser.

Så hur långt tillbaka får man egentligen gå för att ta tillbaka den mark som en gång tillhörde sitt land? Tänkte bara om det finns en oskriven regel.
Over and out!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Så hur långt tillbaka får man egentligen gå för att ta tillbaka den mark som en gång tillhörde sitt land? Tänkte bara om det finns en oskriven regel.
Over and out!

Ingen aning, men om man ser till israel så började det som invandring, när allt började gå åt fanders var dom ju redan där, på plats.

Svårt att invadera något man redan besitter typ.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top