Hojtemperatur?

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
15+ och värsta vintergruset borta. Tydligen har man inget hojintresse då, får väl sälja skiten...:hihi
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Definitionen på riktigt hojintresse är när man kör för att det kliar i fingrarna och man måste ut en sväng.
Inte när man enbart kör i 28+ och torrgasar framför brudar på sin sprillans R1 finansierad av sms-lån, utan ljuddämpare.
Inte SMS-lån alltså. Borde inte SM-lån snarare vara ett tecken på att man måste ha en hoj till varje pris eller menar du att man endast har ett riktigt hojintresse om man kan köpa en hoj cash?
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Visst man kan ut och ta en runda nu men personligen tycker jag inte att det är skönt förens det är över 10 grader.....
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Det är samma sak varenda år, på hösten lovar jag mig själv att ALDRIG mer köra när det är under 15 plus. Sen drabbas man varje vinter av en gigantisk minneslucka och det dyker upp diverse trådar här i forumet redan i februari med väderkartor och annat skit. Plötslig är man ute och kör i plus 6 igen :gnissla Alltså är det erat fel:smasha
 

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Ort
Skellefteå
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
är ju rätt stor skillnad på temperatur som temperatur.
8 mars va det ca 6-9c gick utmärkt med skinnställ
veckan efter ca 3-7 och 2-6 likaså inga problem med skinställ
men idag när jag körde va det nordanvind och sol med stabilt 3-4c och det va jädrigt kallt men fint

och man får ju anpassa gasen till tempen under 5c då det blir lite halt även med Pr3
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
8-10 grader och ett extra underställ så kan jag köra iaf. Men vill inte vara FÖR tidig ut och köra heller då allt jävla grus ligger kvar och ingen bilist ens tänkt tanken att det kan komma motorcyklar "redan" nu. =)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Inte SMS-lån alltså. Borde inte SM-lån snarare vara ett tecken på att man måste ha en hoj till varje pris eller menar du att man endast har ett riktigt hojintresse om man kan köpa en hoj cash?

Nu övertolkar du mitt inlägg helt i onödan.
Jag menar bara att det finns två tydliga typer, de som är riktigt hojintresserade och de som skaffar mc för att de har tittat på sons of anarchy.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
-5 om det är torrt ute. Annars över nollan.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Nu övertolkar du mitt inlägg helt i onödan.
Jag menar bara att det finns två tydliga typer, de som är riktigt hojintresserade och de som skaffar mc för att de har tittat på sons of anarchy.
Apropå temperatur och att du skriver sådär så måste jag ju posta en bild från när jag och en polare körde i lite i vintras.. I ett öppet parkeringshus sista januari med 5-10 minusgrader ute (notera mössorna och snön längs väggen).. Funkade helt ok ändå :yoparty
 

Bifogat

  • 1781027_10203080601684011_632749522_o.jpg
    1781027_10203080601684011_632749522_o.jpg
    238.6 KB · Visningar: 82

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Körde drygt 50 mil den gångna helgen. Så det är bara för TS att kolla oljan, koppla ur sin CTEK, dra på sig underställ och minst ett extra lager kläder och ge sig ut och köra!
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Lite kläder under stället så är det inga problem med 5+. Har kört en 40-50 mil i helgen och tog en sväng på ett par mil igår. Jättetrevligt!
 

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Äh, jag kör om det är 3+ och torrt i luften... Man får ta det lite lugnt tills det blir torrt på marken, men då är däcken varma och fina :banana:yoparty
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top