hojpriser skyhöga

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sala, Sweden
Hoj
Yamaha R6 -99
2937034 Jo, privatpersonens kanske tom stannar på 41000kr.

Jag har hittat en Suzuki gsxr 1000 -03 för 69000 och har precis mailat iväg ett bud på 41000kr. Jag håller tummarna.
Vid ett sånt bud blir man ju som säljare bara arg, specielt om budaren inte ens kommit o kollat på hojen..
 

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
nån som har fattat iallfall. Säsong eller inte, Kan ju inte lägga på 15 papp för att det är säsong


Håller med:mad: !

Oavsett om det är säsong eller inte så har man väl ute knarren på annons för att man vill sälja den. Har själv letat en månads tid nu och det finns dom privatpersonerna som tar lika mycket som firmorna gör (enligt diverse begglistor) och då anser jag att man inte vill ha den såld. Firmorna har ju i alla fall lite mer rätt att ta högre pris.

Är priset detsamma så handlar man ju hellre på en firma för då kan man kanske lura till sig lite rabatter på något annat. Personlig utrustning eller ett slipon eller två:tungan

Exempel:
MC1: privat, 03:a, 2000mil, lite lullull, begär 68000Sek:va
MC2: firma, 04:a, 1600mil, lite mer lullull, begär 65000.....

Dessa annonserna ligger båda på Blocket och nån av dom är ju ute och cyklar (läs: privatpersonen).
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hade tänkt o köpa ny, men fan kollar man blocket tar dom flesta skyhöga priser. Vad har hänt:va

Det är väl knappast ovanligt höga priser nu, eller? Hojarna på blocket försvinner ju på löpande band och det innebär ju att folk är beredda att betala priset vilket innebär att de inte är skyhöga utan alldeles lagom.

Det finns en anledning till varför man köper hoj på hösten. :tummenupp
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Dom lägger väll ändå inte på "15 papp" när det är säsong, det är väll snarare så att folk drar av 15 papp när det inte är säsong? :rolleyes:
 

!!ARGER!!

Dr Messerschmitt
Gick med
7 May 2007
Ort
LUND
Hoj
RSV Mille -00
Jag håller med chulan, vissa priser på blocket är helt orimliga. Men jag undra om man inte kan pruta 10 – 15 % på i stort sett alla privatpersoners priser på blocket.

Däremot så tror jag att burner går ut lite väl stenhårt med att skambuda 46 % under utsatt pris. Säljaren kan nog bli rätt så stött precis som sharkie säger.

Hur mycket tror ni att det går att pruta utan att göra sig oväns med säljaren?

Anta att annonsen har legat ute en månad eller så, säljaren vill ha 69´ för hojen, hur lågt kan man gå (utan att får emailen reggad till tusentals porrsidor)?

När börjar det bli skambud?
 

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Vid ett sånt bud blir man ju som säljare bara arg, specielt om budaren inte ens kommit o kollat på hojen..

Varför?

Om man är en potentiell köpare ska man väl meddela det. Det här med att kolla på hojen och sen pruta känns lite krasst, tänker fan inte köra ett gäng mil titta på den säga mitt bud och sen åka hem igen bara för att säljaren sitter stenhårt med sitt skyhöga pris..

Man får ju anta vilket skick hojen är i..
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
När börjar det bli skambud?
Tja, svårt att säga. Men det kan jag ju säga att bud från folk som inte har varit och kollat på bågen tar man inte särskilt seriöst = såna mail raderas direkt.

Annars håller jag med om att utgångspriserna ser väldigt höga ut. Jag ska sälja min GSXR 750 04 och har tänkt begära lite över 60 för den. På blocket finns det de som begärt mer för sin 00:a. Det är möjligt att jag ligger fel i pris men jag tror snarare att det är de som ligger helt tokigt. De flesta i "00-03-generationen" på blocket ligger på över 60. Är inte det ganska optimistiskt?
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Jo, privatpersonens kanske tom stannar på 41000kr.

Jag har hittat en Suzuki gsxr 1000 -03 för 69000 och har precis mailat iväg ett bud på 41000kr. Jag håller tummarna.

41 000????

Jag skulle toklacka om jag var honom/henne.... eller bara skratta...
Vad skulle du då ev bjuda för min hoj? 23 000:-???

Man kollar väl ungefärligt prisläge, sen kan man pruta några tusen, inte 20tusen....
 
Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
De flesta ligger på överpris. min zx7r 96a är väl värd strax över 30. om ens det

på blocket ligger de på 36-44 papp... hehe
 

njelger

Guest
Finns inget som heter skambud.
Man bjuder det som hojen är värd för en själv.
Vill sen säljaren inte sälja ,fine.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Allas om lägger ut annonsen e ju fullt medveten att dena dnr aparten kommer pruta på priset svårare än så e det ju inte

Sen hur mycket fel du kan hitta på hojjen o få ner priset e ju ngt helt annat
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Säsong stavas det för helvete!!!

solly

Håller med:mad: !

Oavsett om det är säsong eller inte så har man väl ute knarren på annons för att man vill sälja den. Har själv letat en månads tid nu och det finns dom privatpersonerna som tar lika mycket som firmorna gör (enligt diverse begglistor) och då anser jag att man inte vill ha den såld. Firmorna har ju i alla fall lite mer rätt att ta högre pris.

Är priset detsamma så handlar man ju hellre på en firma för då kan man kanske lura till sig lite rabatter på något annat. Personlig utrustning eller ett slipon eller två:tungan

Exempel:
MC1: privat, 03:a, 2000mil, lite lullull, begär 68000Sek:va
MC2: firma, 04:a, 1600mil, lite mer lullull, begär 65000.....

Dessa annonserna ligger båda på Blocket och nån av dom är ju ute och cyklar (läs: privatpersonen).

Blocket priser brukar finnas prutmån på, de gör de inte hos firmor på samma sätt som privat.

Njaa så där überhöga priser är det väl inte.. Va ute o spontankollade lite idag, såg en R6 -01 1100mil, Öhlins styrdämp, nytt bakdäck... 49000.. Tycker jag va billigt.

/paco

min R6 -01 1100Mil köptes i Feb, 33K
 
Last edited:

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Po Landet me min ängel
Hoj
Nix, såld
Har min hoj ute på annons, å man blir helt förstummad av vilka konstiga bud som kommer, dom åker i papperskorgen direkt.
Ofta har man ju dessutom ett inbytespris på sin hoj, så man vet vad man kan få om man lackar ur å byter in den till sin nya bike istället.

Roligast e nog alla som vill byta, tex en som ville byta sin snöskoter som inte går å regga!!! killen hade inte ens sett att jag bor i södra skåne, jag hade kanske kunnat ha den å stå å tokvarva i garaget med, nåt annat hade ju vatt uteslutet.:gnissla

En snubbe som ville byta sin bil, och att jag lade till pengar, en som hade en guldlänk värd 20000 och pengar, osv osv.

Vilka människor d finns.

/Häxan
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
De flesta i "00-03-generationen" på blocket ligger på över 60. Är inte det ganska optimistiskt?
Det låter väldigt högt.Jag köpte en -00 för 79k -01 och kan då inte tänka mig att jag skulle kunna få ut 60k nu efter 6år(om jag haft hojjen kvar).
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top