Hojköp, Suzuki gsx-r 600

Gick med
5 Sep 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki Gsx-r 600
Finns säkert flera trådar om detta, men väljer att göra en ny och hoppas ingen tar illa upp av det!

nu är det så att jag nyligt tagit A begr körkort och då bestämt mig för att köpa en motorcykel, väldigt snart!

sitter och funderar på en Suzuki gsx-r 600 från 2000, har ingen tidigare erfarenhet av att köra sporthoj, men enligt vad jag har läst så ska det vara en rolig och lättkörd motorcykel? körde 125a förr, en aprilia mx samt moped så har ju åtminstone kört rätt så mycket.

vad har ni för erfarenheter av denna hojen? är det nåt att rekommendera och vad bör man tänka på? hojen har inte gått så långt, 1800 mil endast. är det som farsan säger, att man sitter riktigt ordentligt och hänger över styret och att det är ren misär att köra inom stan osv? skulle ni säga att det är en rolig hoj i övrigt? :död

tycker ni det är dumt att gå direkt på en sporthoj? har funderingar på en motard annars men vet inte riktigt, verkar inte hitta nån vettig 25 kw inom min budget, ca max 30000:-!
kollat lite på en 525 exc också, men vet inte om jag har orken eller tiden att lägga ner på allt skruvande...
väldigt tacksam för tips då jag funderar på att fara redan imorn och kolla på den!
 
Gick med
5 Sep 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki Gsx-r 600
gäller ju att hitta en vettig under eller runt 30 isånafall, tycker inte utseendet på de flesta sport touring hojarna intresserar mig heller:( har du något förslag?
 
Gick med
5 Sep 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki Gsx-r 600
verkar ju vara en vettig hoj åtminstone som inte kostar allt för mycket... :)
aldrig haft så svårt att bestämma mig som nu, hojen som jag kollat på finns i umeå så det är ju som sagt en lång bit att köra utan att veta säkert...
 
Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Hade en gixxer 750 -98 förr som jag älskade. Nu har jag en ninja 250 -08. Det är två helt skilda hojar där kawan är mycket smidigare och enklare att hantera. Som ny kommer du lära dig mer med den och fördelen är att du slipper strypa. Nackdelen är förstås effekten, men det beror väl på om du kommer ha gixxern strypt. Jag tyckte man satt bra på båda, men så är jag rätt kort (170 cm). Du kan få en mycket nyare ninja för samma pris, så om du som jag inte kan meka för fem öre talar det också för ninjan tycker jag.
 
Gick med
5 Sep 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki Gsx-r 600
ninjan lät ju klart intressant, men en 250 blir inte det lite för lite köra med? gixxern var väl ändå en bra hoj ? :)
jobbigt allt blev, vill bara ha en hoj och vara ute och köra NUUUUUUUUU!
finns inga ninjor 250 i närheten av luleå heller:<
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ninjan lät ju klart intressant, men en 250 blir inte det lite för lite köra med? gixxern var väl ändå en bra hoj ? :)
jobbigt allt blev, vill bara ha en hoj och vara ute och köra NUUUUUUUUU!
finns inga ninjor 250 i närheten av luleå heller:<

250 ninjan är riktigt trevlig hoj, och bra att lära sig på. Den har inga irriterande saker som sticker ut, utom möjligtvis effekten, men har du tänkt ha strypningen i så är det ju ingen större skillnad, förutom att 250ninjan är gjord för den effekten och 600an inte är det. Däremot misstänker jag att priserna på 250ninjan kommer falla markant nästa år pga de nya bestämmelserna för mellanklassens effekt, så köp isf en hyfsat billig.
Hade inte min blivit stulen hade jag nog bankittat den och haft den att leka på bana med, för det är en riktigt lättkörd hoj. :D
 
Gick med
5 Sep 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki Gsx-r 600
lät som en härlig hoj men finns tyvärr inga i närheten av luleå vilket var synd, hade nog faktiskt gått på en sån eftersom att priset på dom var rätt, dom var fina och får positiv feedback! :(
 
Gick med
5 Sep 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki Gsx-r 600
kan meddela att jag varit och hämtat min första ''riktiga hoj'' idag, blev en suzuki gsx-r 600 corona editon med 2000 mil på mätaren och årsmodell 2000, är SJUKT nöjd! körde hem den från umeå-luleå idag, njöt av varje sekund!:tummenupp
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top