Hojbroder CBR600

BB Punk

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Mellan dig och grannen.
Hoj
Cbr 1100 XX
Hjälpte en hojbroder i natt som hade klotat sin hoj i rondellen vid I15/statoil i Borås ca kl:23.55

En kort version:
Åkte igenom rondellen,(såg inget då)svängde in på statoil,gick in o köpte mjölk o åkte igen till rondellen summa tid:5 min
Skulle åka o tanka på Volvo hulta.
Han stod vid gamla Bike point.
Åkte ett varv till i rondellen och stannade till o frågade vad problemet var,han sa att han hade klotat.
Stannade o pratade med honom.
Han hade klotat,en lastbilschafför hade hjälpt honom med hojen ur rondellen,en förvirrad man på en moppe hade stannat till snott hans nyckel till hojen och åkt iväg.under 5 min jag var på statoil ???????

Han ville inte blanda in polis o försäkrigsbolag ???

Han var väldigt förvirrad,tyckte jag.

Det var en annan kille på statoil/Hedvigsborg som fick ta över,hade ju jobbat till 23.15 så man var trött.
Det gick inte hyra bil efter 22.00

Min teori:ingen regskylt(fanns ingen på olycksplatsen),avställd och oförskrad,och ingen åverkan på tandninglås.

Uppfattade att han kom från Göteborg o skulle till Fristad med hojen.

Min fråga är om man skall hjälpa hojbröder under vissa timmar under dygnet????????
 

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
-
Låter skumt... var han inte förbannad att gubben hade snott hans nyckel? Luktade han sprit?
 

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
-
sven666 skrev:
luktar stulen hoj långväga tycker jag.. men men vad vet jag, va ju inte där.

Luktar "styr fylla" tycker jag... snubben hade ju nyckel till hojen... men vad vet jag, va ju inte heller där.
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
Gustaf skrev:
Luktar "styr fylla" tycker jag... snubben hade ju nyckel till hojen... men vad vet jag, va ju inte heller där.

Jasså? Det säger du?

Varför såg jag dig ringlandes med en repig hjälm och runda fötter vid tullamotet igår kväll då?


Jag tycker att du är skyldig oss en förklaring din TJYV!!!! Och fegt att skylla på sven som kom så snällt på moppen och försökte hjälpa till.. (handikapp-moppen).
 

BB Punk

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Mellan dig och grannen.
Hoj
Cbr 1100 XX
Han var nykter.
Han hade haft hög hastighet innan rondellen,sa han.
Han hittade inte i Borås heller,han visste inte var statoil/hedvigsborg låg heller.
Persoligen tror jag att han hade nyckeln i ficka,vem fan stannar till och snor en nyckel från en klotad hoj?
Jag tror att han skämdes lite över situationen också.först köra med en oförsäkrad hoj o sen klota under resans gång.
Den kan ha varit stulen också.
Det var ingen åverkan på tändninglåset vad jag kunde se.
Jag uppskattade skadorna på hojen till 15000 och det får han punga ut ur egen ficka,och hojen var relativ ny,om den var hans dvsa.

Nästa gång man ställer upp,så kanske man hjälper en hojtjuv istället och det vill man undvika.
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
KT skrev:
Nästa gång man ställer upp,så kanske man hjälper en hojtjuv istället och det vill man undvika.


ja.. det vill man inte.. men hur fan ska man veta om hojen är stulen eller inte.. det är fan inte lätt alltså... ett jävla dilemma det där... :4skrika
 

Peppo

Medlem i M.I.L.F. Riders
Gick med
25 May 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprila SL 1000 Falco
robb skrev:
ja.. det vill man inte.. men hur fan ska man veta om hojen är stulen eller inte.. det är fan inte lätt alltså... ett jävla dilemma det där... :4skrika

Ja för det e ju ganska ofta man råkar ut för sånt här...förvirrade karlar i skin som har slarvat bort sina nycklar till leksakerna de njuter av...
 

Tobbecoolio

ADHD MC
Gick med
16 Mar 2004
Ort
Dalsjöfors
Hoj
ingen just nu
Jag åkte förbi där 00:15 och då stog det ingen förvirrad snubbe i skin där, så han försvann nog ganska fort från platsen :confused:
Och Nej !! det var inte jag som snodde nycklarna :rolleyes:
 

BB Punk

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Mellan dig och grannen.
Hoj
Cbr 1100 XX
Långa farbron skrev:
Hur såg killen ut ?

Vad var det för färg på hojen ?

Smal,185 cm över havet.
Dainese helställ och Arai hjälm,handskar o stövlar såg jag inte vad det var för något.

Röd i botten.
Stripesningen var vit,mörkblå och en tredje färg,kommer inte ihåg för att minnet börjar svikta,när man börjar bli gammel.
Den var relativ ny:1-5 år

Har lagt denna händelse bakom mej nu.
Det är nya insatser o nya vinster som gäller nu.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top