Hjälp! Vet inte vad jag ska göra...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Maria1980 skrev:
Svårt att vara tjej ibland..
Pojkvännen har streetfighter, jag tycker det blir för mycket vindmotstånd och för upprätt sittställning. Dessutom går de väl inte lika fort längre när kåpor & doningar är bortplockade =( Men det beror kanske på modell & hoj.

Herregud, jag låter ju fruktansvärt kräsen, det är kaos i "vad ska jag ha för hoj"-tänkandet nu... Men tack för alla tips :pannkyss


Köp min tjejs Ducce 750ss med ombyggd sadel ( sänkt ). Finns på blocket, den enda gula.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Maria1980 skrev:
Jag vill helst upp i 900cc, så att jag slipper byta hoj sen. Vill hitta en hoj jag kan ha ett par år. Men SV:n är bra snygg :banana

Så du får köra hoj nu förresten? Kul!

Över 900cc, Japp det är det i Busan !
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Maria1980 skrev:
Jag vill helst upp i 900cc, så att jag slipper byta hoj sen. Vill hitta en hoj jag kan ha ett par år. Men SV:n är bra snygg :banana

Så du får köra hoj nu förresten? Kul!

Hm. ....som sagt letat länge för att inte ta första bästa sedan måste ekonomin stämma, alltid billigare när man bor i hop. Det hade blivit lite väl dyrt med två hojar, två bilar, ett hus och en lägenhet :gnissla Hade funderingar på Hornet 900 och Monstret men nja då föredrar jag nog sv:n.

En tur bakpå 2fast4some är fortfarande skitskoj :banana

På bana t ex Kinnekulle är en 600 att föredra.
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Maria1980 skrev:
Bara jag kan dra grabbarnas 1000kubikare så :tummenupp

Köp bensin och däck sen åker du en massa bana med den du har istället. Sen åker du ifrån dom hur lätt som helst när det svänger. Man ska inte bara vara snabbast fram till kurvan. Börja åka på Rörken som herrn på CBR fightern :7peta :)
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
2fast4hjo skrev:
Hm. :3freak ....som sagt letat länge för att inte ta första bästa sedan måste ekonomin stämma, alltid billigare när man bor i hop. Det hade blivit lite väl dyrt med två hojar, två bilar, ett hus och en lägenhet :gnissla Hade funderingar på Hornet 900 och Monstret men nja då föredrar jag nog sv:n.

En tur bakpå 2fast4some är fortfarande skitskoj :banana


Men då har du inte längre den där sjukdomen du skrev om tidigare som gjorde att du själv inte kunde köra hoj? Vad skönt. Grattis till körkortet oxå :)
Du gör det rätta, inte vara någons spätta! (Förutom ibland, kan ju vara rätt mysigt faktiskt :tummenupp )

WestW skrev:
Köp bensin och däck sen åker du en massa bana med den du har istället. Sen åker du ifrån dom hur lätt som helst när det svänger. Man ska inte bara vara snabbast fram till kurvan. Börja åka på Rörken som herrn på CBR fightern :7peta :)


Det har du rätt i :)
Men jag vill ändå ha lite mer kubik :tummenupp
 

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
köp en likadan

tja good looking köp en R1 eller nått liknande o så bygger du om den till streetfighter. man sitter skitbra och slipper få ont i ryggen. Finns det fler brudar som kör hoj i enköping behöver hitta en fru med samma intressen :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Maria1980 skrev:
Men då har du inte längre den där sjukdomen du skrev om tidigare som gjorde att du själv inte kunde köra hoj? Vad skönt. Grattis till körkortet oxå :)
Du gör det rätta, inte vara någons spätta! (Förutom ibland, kan ju vara rätt mysigt faktiskt :tummenupp )

1. Jag övningskör. Fick hojen för en månad sedan, har kört 150 mil.

2) Är fortfarande immunsjuk (finns inget bot) Låg inne en vecka med lunginflammation i augusti så visst påverkar det. Kan inte köra pga starka medciner vissa perioder men så länge det är varmt ju brukar det vara okej. Den värsta perioden är
agu-mars.

Edit. Dvs nu har helvetet börjat på allvar i och med hösten med alla infektioner :mad:
 
Last edited:

Remy

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Falköping
Hoj
Kawasaki Z800
Maria1980 skrev:
Jag har en Cbr600 -97 idag. Hon fungerar hur bra som helst, men jag tror jag vuxit ur den... (Då menar jag inte på höjden/bredden/längden) Jag vill ha mer kubik, mer kraft...

Men vad ska jag byta upp mig till? :confused:
Får kosta runt 40-50´
Ska gå att sänka utan att få för taskig väghållning eller gärna ha låg sitthöjd från början till mina 156 centimetrar..


Nån som letar efter en riktigt låg hoj? PM:a mig...


Z750 kanske funkar?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
MC mässan På Två Hjul hålls i Göteborg Januari 2006.
Blev inte av i Stockholm då Älvsjömässan(?) var bokad.


Till majoriteten av Sveriges hojåkares stora glädje, kanske kan tilläggas :tungan
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
2fast4hjo skrev:
1. Jag övningskör. Fick hojen för en månad sedan, har kört 150 mil.

2) Är fortfarande immunsjuk (finns inget bot) Låg inne en vecka med lunginflammation i augusti så visst påverkar det. Kan inte köra pga starka medciner vissa perioder men så länge det är varmt ju brukar det vara okej. Den värsta perioden är
agu-mars.

Usch då. Men om man ska se det positiva så är det "rätt" period då. Lycka till med uppkörningen sen! :banana

Chulan skrev:
tja good looking köp en R1 eller nått liknande o så bygger du om den till streetfighter. man sitter skitbra och slipper få ont i ryggen. Finns det fler brudar som kör hoj i enköping behöver hitta en fru med samma intressen :)

Japp! 2 stycken till, men de är upptagna redan...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Chulan skrev:
Finns det fler brudar som kör hoj i enköping behöver hitta en fru med samma intressen :)


:lol dra till skövde. Massor med :squidsingelkörande :tuttar

Maria1980 skrev:
Usch då. Men om man ska se det positiva så är det "rätt" period då. Lycka till med uppkörningen sen! ...

Man tackar.
 
Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Maria1980 skrev:
Nix, ska testa den oxå :) Blir väl till att testsitta varenda hoj på MC-mässan i Sthlm sen :)


Glömm för allt i väärllldenn inte att tok torrgasa då :hihi

Vidare slutade denna epåk tillverkas 00 tror jag, så det blir ut på beg marknaden om du ska prov sitta. Dom kan börja dra lite olja vid 5000 mil. Har för mig att min tog lite. Den hade gått ca 4500. Annars så ska dom vara ganska drift säkra.

björnen
 

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
I ett ännu gulare hus..
Hoj
Tröttnat..
Tycker att du ska köpa en motard, mycket roligare än sporthoj :tummenupp

Hade en Gixxer 750-98 innan, innan dess en Cbr 600 som jag faktiskt saknar, för att den var lagom och inte så extrem som 750:n.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
CeltaniC skrev:
Du gumman ;) tänk på FB med, just nu har du en -97 och det stiger kanske en del om du tar mer kraft och en nyare årsmodel.


/Regards Cel

Fördel att vara :tuttar ..jag betalar 4500 hel/hel med endast 3000 i självrisk hos länsförsäkringar, som även tillåter körning på allmäna bandagar, för min :squid som är en 05:a. :tummenupp

Sv:n har en mycket smal tank och körställningen är lätt framåtlutad, se bild. Gav 59000 inkl sänkning, halva priset på stövlar, en tankpad och 15% på hela sortimentet i ett år.

Mickez77 skrev:
någon som vet säkert var mässan hålls :confused:

Svenska mässsan
http://nemonet.swefair.se/templates/StartPageMain____426.aspx
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Blade runt 98 är väl ganska låg och trevlig att köra.
 

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Enköping
Hoj
Ärrrsexa! 1999
Maria1980 skrev:
Jag har en Cbr600 -97 idag. Hon fungerar hur bra som helst, men jag tror jag vuxit ur den... (Då menar jag inte på höjden/bredden/längden) Jag vill ha mer kubik, mer kraft...

Sa mycket mer kubik hade du ju inte fatt, men du skulle ju ha kopt min
hoj Maria :) Sa jag hade fatt ha kvar den i stan ju..
men du ar ju sa krasen med farger pa stall osv haha..

Jag kommer nog aka rod/vit Retta i sommar, och se ut som en julgran
i mitt bla skinnstall :tummenupp

Hoppas ni har det bra hemma, halsa de jag kanner!
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Maria1980 skrev:
Jag har en Cbr600 -97 idag. Hon fungerar hur bra som helst, men jag tror jag vuxit ur den... (Då menar jag inte på höjden/bredden/längden) Jag vill ha mer kubik, mer kraft...

Men vad ska jag byta upp mig till? :confused:
Får kosta runt 40-50´
Ska gå att sänka utan att få för taskig väghållning eller gärna ha låg sitthöjd från början till mina 156 centimetrar..


Nån som letar efter en riktigt låg hoj? PM:a mig...

Köp en större cbr. För 40-50 får du en bra.. Bladen har ganska låg sitthöjd och skapliga justeringsmöjliheter.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
freddanm skrev:
Sa mycket mer kubik hade du ju inte fatt, men du skulle ju ha kopt min
hoj Maria :) Sa jag hade fatt ha kvar den i stan ju..
men du ar ju sa krasen med farger pa stall osv haha..

Jag kommer nog aka rod/vit Retta i sommar, och se ut som en julgran
i mitt bla skinnstall :tummenupp

Hoppas ni har det bra hemma, halsa de jag kanner!

Precis, om jag ska byta bort pärlan så är det för att byta upp mig ordentligt. Jag tycker inte att skillnaden mellan en Cbr600 pch en R6:a är så himla stor, så vi kanske får trängas på vägarna med varsin R1:a sen :tummenupp

Ha det så bra Fredrik, så ses vi kanske till jul, hoppas jag. Jag ska hälsa alla! :fyllisar

Master_ skrev:
Köp en större cbr. För 40-50 får du en bra.. Bladen har ganska låg sitthöjd och skapliga justeringsmöjliheter.


De har för stor tank, når inte styret på ett tillfredställande sätt...

Mirran skrev:
Tycker att du ska köpa en motard, mycket roligare än sporthoj :tummenupp

Hade en Gixxer 750-98 innan, innan dess en Cbr 600 som jag faktiskt saknar, för att den var lagom och inte så extrem som 750:n.

Men som jag skrev så behöver jag en låg hoj :3freak
 

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Maria1980 skrev:
Jag sitter faktiskt riktigt bra på dem, når precis ner med tåspetsarna om jag anstänger mig, avståndet till styret är bra oxå.
Men hua, mitt försäkringsbolag tycker inte som jag. Om jag ska köpa en R1:a blir det till att ställa av & på varje gång jag ska köra... Och då har jag ändå personalrabatt på försäkringar...



Tycker du ska hålla dig till din gamla Honda om du resonerar så.
Du har både ett jobb och personalrabatt....då ska man fan inte ha motorcykel heller om man resonerar så. Själv ska jag köpa Nya R6:an eller R1:an, Zx10:an och jag kommer få betala antingen 15000kr för trafik 30000kr för halv eller 45000kr för hel.....kommer dock välja trafik, sen får jag ta smällen själv om nått skulle hända. Jag har ut knappt 14000kr i månaden.....och ja mitt ända stora intresse är Motorcycklar. :4skrika
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top