Hjälp, rebound-skruven fastnat?

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Stockholm & Uppsala
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Tja! håller på att preppa nyinköpta banhojjen för kommande säsong och när jag skulle ställa in min rebound (retur?) Märkte jag att höger skruven fastnar efter 2.5 varv in :va
jag vet att det ska gå att spänna mer både från min verkstadshandbok och eftersom vänster dämparen går att skruva in mycket mer...vad kan detta bero på? Som det står nu räcker denna inställning inte alls...gungar 2-3 gånger efter jag trycker ner
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag hittade en annan person med GSXR -97 med liknande problem. Jag antog att det var din GSXR det gällde eftersom du aldrig skrev vilken hoj eller dämpare du har?
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=347399

Slutsatsen i den tråden verkade vara att du måste ta isär dämparen för att returens justeringsskruv kan ha släppt från sitt fäste inuti dämparen.
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag fick dessvärre byta gaffel på min ZX6:a för min satt bomfast.:död
 

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Stockholm & Uppsala
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Tack för svar hörni! Är faktist på min GSXR 600 -06. Borde egentligen byta fjädrar i gafflarna (iaf enligt racetech) så det kanske blir läge plocka isär dämparen och hoppas det bara är att skruven har lostnat istället för att byta hela gaffeln :Bugar
Har nån koll på nåt ställe som är duktig på dämpare i stockholms området? Vet att det fanns i uppsala men har hört att dom har stängt
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top