hjälp min duke jävel

Status
Ej öppen för fler svar.

Bergenström

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
I ett hus
Hoj
XJ6 YAMAHA -09
Ute o tränade manöverbanor med min ktm duke II -04. Haft hojen någon månad gått fint osv, så tränade jag manöverbanorna rejält, maxad som fan på bromstest o sånt, höga varv som helvete hela tiden flera gånger, har aldrig blåst igenom cykeln som jag gjorde utan bara kört vanlig landsväg. Vi tror att det var varvstop på cykeln först för den dog på 8k+ varv. Var väl inget tänkte vi o fortsatte men när ja körde hemöver så maxade jag den och den dog ju på 8k+ varv som den gjort hela tiden men efter ett tag blev det lägre o lägre, tillslut kunde jag inte överstiga 1.5k+ varv utan att den dog.
Min nybörjar gissning är att det är något fel på förgasaren? För varvstop ska det väl fan itne finnas på den?
Så vad fan ska jag göra? Någon jävel sa till mig nyss att det finns någon plugg i förgasaren o man skulle dra ur den o tömma den på något skit? Eller vad fan ska jag göra, har ingen erfarenhet alls med motorer, innan jag börjar i river ner hela motorjäveln hjääääälp.
Är lagomt stressad/arg för jag har nämligen uppkörning på onsdag så det här passade ju jäääävligt bra nu ...,..-.-
 

DanielZ

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
FZ6-N
Lite offtopic, men har en känsla av att det inte blir något körkort för dig om du ligger på varvstoppet på manöverbanan :D..
 

Bergenström

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
I ett hus
Hoj
XJ6 YAMAHA -09
Försök att vara seriösa, precis som jag är. Den dör på torrvarning samt när man kör.
Och att jag varva som fan var när jag gjorde inbromsningstestet samt att vi tävla lite.

Alla oseriösa svar har rapporterats, tack för ett skräp fritt sporthoj.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Nu stänger vi tråden och funderar allvarligt på språkbruket.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top