Hjälp mig välja...typ..

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Hört att FZ6 ska vara tung och ER6 ska vara riktig rolig... Men jag vet inte

Nu har jag inte läst igenom alla svar, men har kört båda och jag tyckte att ER6an var både slö, tråkig och.. inte speciellt vacker för att uttrycka mig snällt. De 26 hk som skiljer gör stooor skillnad. Och detta kommer dessutom från en kille som gillar twins. Däremot får du nog en galet billig försäkring på er6an.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
jag kör ju fz6an naken. och jag antar de är så med alla naken hojar, köra motorväg är jobbigt, speciellt 30 mil non-stop. men på landsvägar är den underbar, jag tycker inte 200kilo är något problem, effekten är väl kanske lite för lite, men de duger. Bra hoj att köra lagligt med om man nu bara skall köra, och växlar man ner så känner man att en inlåst R6a vill ut, men den kommer inte riktigt hela vägen, men helt okej.

Toura 45mil med min fz6n förra året och skall göra samma resa snart igen, de gjordes med full packning och ryggsäck över-full så jag kunde inte sitta annat än lite framåt lutad (de var inte skönt) så i år skall jag packa smartare så jag inte har en fysisk begränsning bakom mig (top väska) som tar emot ryggsäcken, men ja, smidig hoj =)

Hade jag velat ha A2 hoj hade jag nog köpt en ER6. den e snygg enligt mig, letar du dock efter en riktig snygg hoj (tyvärr 78hk..) så kolla på XJ6N från typ 2012, riktigt gött --> åt fighter hållet
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top