Hjälp med ventiljustering?

Patte987

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -05
Skullle behöva kontrollera och ev justera ventilerna på hojen. Vill gärna inte ge mej på det själv så jag undrar om någon kunnig person i lkpg har tid och lust att fixa detta för en peng. Har inte kollat upp vad det kostar på verkstäderna, men misstänker att det är rätt dyrt. Någon som vet priset på ett ungefär? Hojen i fråga är en Kawa ZX6R -98.
 

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000r
Räkna med 2-3. Tror jag om jag inte missuppfattade killarna på Bikestop.
I alla fall på min som är en V-Twin vet inte om det gör jobbet värre eller nått. ;)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
lämna inte in den på bikestop , nästan det dyraste stället i stan ,, sen kan du ju plocka bort sidokåpor så får du ju ner priset en aning.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
vet att det är någon årsmodell av zx6an som har "rör" mellan topp och ventilkåpa som sitter runt tändstiften och dessa rör ska va ett helvete att få tätt mot toppen viket brukar bli dyyyyrt.
 

Patte987

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -05
Jag har skickat kostnadsförfrågningar till beviks, bikestop och motorbolaget. Bikestop ville ha ca 2000kr för kontroll, ytterligare 2000kr för justering sedan brukade det tydligen tillkomma 1000-2000kr i "övriga" kostnader. 5000-6000kr tycker jag låter väldigt dyrt. Väntar fortfarande på svar från dom andra två, men tveksamt att dessa skulle vara mycket billigare. Jag har köpt mej en verkstadshandbok och funderar på att göra jobbet själv istället. Jobbar som bilmek så har ju stor erfarenhet av att skruva. Dock inte med hojar.
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Jag har skickat kostnadsförfrågningar till beviks, bikestop och motorbolaget. Bikestop ville ha ca 2000kr för kontroll, ytterligare 2000kr för justering sedan brukade det tydligen tillkomma 1000-2000kr i "övriga" kostnader. 5000-6000kr tycker jag låter väldigt dyrt. Väntar fortfarande på svar från dom andra två, men tveksamt att dessa skulle vara mycket billigare. Jag har köpt mej en verkstadshandbok och funderar på att göra jobbet själv istället. Jobbar som bilmek så har ju stor erfarenhet av att skruva. Dock inte med hojar.

Om du jobbar som bilmek till vardags så är det nog inga problem att göra jobbet själv. Jag har en äldre 80-tals hoj som jag rivit isär, slipat in ventilerna och ska smälla ihop nu nästa helg. Det är inte hjärnkirurgi precis.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top