Hjälp med val av banhoj

  • Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo, ska väl få köra rookie och sbk med 750 tror jag, var väl någon som skulle köra sbk för några år sen med en men det gick väl sådär, fattades tydligen lite effekt......

Haha, ja om man vill vara bland toppen i R1000 krävs det nog att man antingen är skamligt duktig eller kör en literklubba.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Och, banhoj är helt klart att föredra. Man blir så jäkla rädd om gathojen att man inte har riktigt lika skoj på den.
Min banhoj är ett typiskt banlik, den har varit i backen många gånger, redan innan jag köpte den men det är ju bara en bonus, båda uppsättningarna kåpor är lagade redan, det är lite märken överallt på hojen efter att ha kanat på asfalten och själv har jag bättrat på patinan lite med.
Man liksom bara viftar lite avskedande mot hojen och uttrycker ett "Mäh!" när man reser sig upp efter att ha hamnat lite fel. Så kändes det inte att lägga gathojen.

Låter som min gathoj :yoparty
Efter första besöket i backen, så är man inte lika rädd om den, och då har man lika roligt på banan som alla andra :rock:banana
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tävla ligger ju inte riktigt på kartan ännu :p Men det går framåt fort :banana Kört 5 bandagar sen jag köpte hojen i Augusti förra året, (alla med SMC), På söndag blir det Falkenberg och nästa söndag igen Kinnekulle.

Men nu kom det massa förslag, väldigt förvånad att Ninja inte nämns!?

Men avgörande är som sagt billigast reservdelar, ex gaffel, ram, kåpor...
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Tävla ligger ju inte riktigt på kartan ännu :p Men det går framåt fort :banana Kört 5 bandagar sen jag köpte hojen i Augusti förra året, (alla med SMC), På söndag blir det Falkenberg och nästa söndag igen Kinnekulle.

Men nu kom det massa förslag, väldigt förvånad att Ninja inte nämns!?

Men avgörande är som sagt billigast reservdelar, ex gaffel, ram, kåpor...

Jag körde mina sex första bandagar förra året, tog licens i våras och kört två racehelger i sommar...

Gå steg 5 med SMC nästa år! Det ångrar du aldrig...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag körde mina sex första bandagar förra året, tog licens i våras och kört två racehelger i sommar...

Gå steg 5 med SMC nästa år! Det ångrar du aldrig...

Ja, välkommen till banknarkargänget! :hej

Köp en hyfsat billig hoj och lägg pengarna på bantid och däck. När du väl har börjat kommer du aldrig att ha några finansiella problem igen. Finanserna räcker inte till att skapa några problem. Det enda du kommer att ångra är att du inte började tidigare... :dummer
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Får man inte köra Rookie 1000 (och speedster) med en 750? (Kan inte påstå att jag kollat kraven för R1000 så himskanes noga iofs)

Jo, ska väl få köra rookie och sbk med 750 tror jag, var väl någon som skulle köra sbk för några år sen med en men det gick väl sådär, fattades tydligen lite effekt......
Det är 751-1000 kubik som gäller i litersklasserna, iaf om man kör R4 :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är 751-1000 kubik som gäller i litersklasserna, iaf om man kör R4 :)

Nu var det för längesen du körde tror jag..... ;)

601-1000, iaf i rookie. :)







verkar som du har rätt i sbk då..........

När ändrades det tro, var ju från 601cc i mitten av 2000 iaf., tror till 2010 eller så men är ju inte säker.....
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Men vad tråkiga alla är. Såklart ska du ha en ZX6RR! :mattias
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top