Hjälp med att välja en fin motorcykel till en 16-åring

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660
Den du länka är sm modellen, inte wr. En bra variant mellan dt och exc/wr. I princip allt som passar wr modellen passar denna. så de e bara o slänga på ett hgs/doma/arrow rör! :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Ifall du har kvar strypningen i originalröret så blir det en jäkla skillnad, annars är den inte så jättestor men klart märkbar.
Sen är det betydligt snyggare än original också :)

Skickat från min X10i via Tapatalk 2
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det brukar låta lite rejsigare när man byter pipa eftersom det är tunnare plåt i dem :tummenupp
 

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660
titta på ebay uk eller de, klart billigare än i svealand! Det känns som hojen går/orkar mer med annat avgassystem, sen som degenerate sa, original är ju ful som fan!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Det brukar låta lite rejsigare när man byter pipa eftersom det är tunnare plåt i dem :tummenupp

Ja ljudet blev det grym skillnad på, man hörde hojen långt innan man kunde se den :näsblod
Borde gå att hitta bra mycket billigare på ebay eller möjligtvis SOE ifall du vill handla i Sverige.

Skickat från min X10i via Tapatalk 2
 

lumpan2

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
västerås
Hoj
inget
Tack så mycket för alla svar ska försöka hålla mig rätt så lugn och undersöka marknaden en stund (man är ju rätt så duktig på impulsköpa och det kan ju sluta sådär :banana ) men ifall priserna går upp så får jag väl helt enkelt hålla mig lugn och köpa hoj nästa höst när det är lite billigare :p håller på att bygga en varsin dator åt mor och far men pengar borde man väl kunna fixa fram ändå med lite hårt arbete ;)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tack så mycket för alla svar ska försöka hålla mig rätt så lugn och undersöka marknaden en stund (man är ju rätt så duktig på impulsköpa och det kan ju sluta sådär :banana ) men ifall priserna går upp så får jag väl helt enkelt hålla mig lugn och köpa hoj nästa höst när det är lite billigare :p håller på att bygga en varsin dator åt mor och far men pengar borde man väl kunna fixa fram ändå med lite hårt arbete ;)

Äsch, ta ett lån istället, det gjorde jag på min första hoj och nu igen med kawan.
Det är surt när lönebeskedet kommer och man använder nästan allt för att betala av lånet men så fort man sitter bakom styret är alla bekymmer borta :D

Skickat från min X10i via Tapatalk 2
 

lumpan2

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
västerås
Hoj
inget
Äsch, ta ett lån istället, det gjorde jag på min första hoj och nu igen med kawan.
Det är surt när lönebeskedet kommer och man använder nästan allt för att betala av lånet men så fort man sitter bakom styret är alla bekymmer borta :D

Skickat från min X10i via Tapatalk 2
Hmm får se men blir nog till sommaren i vilket fall då jag inte pluggar hemma så men blir nog ganska perfekt med tanke på att jag har fått in pappa på banorna att skaffa hoj igen så då kan man ju övningsköra men om man ser något fint objekt så blir det nog svårt att hålla sig men är sjukt sugen på ktm för jag tycker den ser så sjukt snygg ut men jag håller lite kolla så får vi väl se :tungan

Btw hur fick du lån som 16 åring? :eek: av föräldrarna? :p
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hmm får se men blir nog till sommaren i vilket fall då jag inte pluggar hemma så men blir nog ganska perfekt med tanke på att jag har fått in pappa på banorna att skaffa hoj igen så då kan man ju övningsköra men om man ser något fint objekt så blir det nog svårt att hålla sig men är sjukt sugen på ktm för jag tycker den ser så sjukt snygg ut men jag håller lite kolla så får vi väl se :tungan

Btw hur fick du lån som 16 åring? :eek: av föräldrarna? :p

Lån av morsan när jag köpte första hojen, var då 17 år gammal, kawan tog jag på avbetalning på mig själv.
Är 19 år fyllda i skrivande stund :tungan
 

lumpan2

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
västerås
Hoj
inget
Lån av morsan när jag köpte första hojen, var då 17 år gammal, kawan tog jag på avbetalning på mig själv.
Är 19 år fyllda i skrivande stund :tungan

Okej håller utkik sjukt sugen nu men pappa och ja ska kolla på lite hojar nästa gång jag kommer hem så vi kan väl hoppas att han sponsrar lite :banana
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top