Hjälp med övningskörning i linköping!?

Patte987

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -05
Har planerat att äntligen ta hojkortet i sommar, men har inte lyckats hitta någon som kan tänka sej att köra några svängar med mej. Blir ju så jäkla dyrt att enbart köra med körskolan.
Så jag undrar om det finns någon vänlig själ här från linköping som kan tänka sej att agera handledare för några turer i vår/sommar. Betalar självklart soppa + lite ersättning för besväret.

Hoj o utrusting har jag själv.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Har tyvärr bara tre år med kortet nu i sommar så jag kan inte hjälpa dig. Dock så behöver det inte vara så dyrt att köra enbart på skolan. Vissa behöver kanske mer övning än andra, men för mig räckte det med åtta lektioner.
 

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Ort
I studentgettot [Lkpg] med Majsan o Skinhead
Hoj
Thundercat -98
Det som kan ta lite tid är att nöta konbanorna o det kan ju kännas onödigt att göra det på körskolan, så leta upp en lämplig parkering och ställ upp lite pet-flaskor :) annars så kan du få nöta på astfaltsplanen utanför vårat garage, det är inhängnat :tummenupp

lycka till
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
När vi ändå pratar körkort och sånt så är det så att jag skall se till att brewden tar eget så jag slipper släpa henne som bagage nästa sommar. Vilken/vilka körskolor är bra i linköping?
Själv tog jag min lapp i katreinholm, så jag har inte pejl på linköpings körskolor.
 

DNA

De omnibus dubitandum
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki
Jag tog mitt körkort på Wasens förra året. Kan inte rekommendera dem, killen som jag körde med var helt ointresserad av att lära ut. Plus att han inte körde hoj själv. Vid 2st tillfällen var MCn trasig också,styrlagrena var slut.Det var ganska svårt att köra krypbanan när det knappt gick att svänga.Fick inget prisavdrag.
 
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Jag tog mitt körkort på Wasens förra året. Kan inte rekommendera dem, killen som jag körde med var helt ointresserad av att lära ut. Plus att han inte körde hoj själv.

va skriver du pojken :) det var ju skit simpelt o ta där
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Säger killen som hållt på med att ta mc kort i 12år

tog exaxt 4 veckor med väntetid inkl uppkörning sen att den lättare kortet drog ut på tiden det är en annan sak , hade man inte vart o försvarat sveas gränser så hade man fixat det osså
 

DNA

De omnibus dubitandum
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki
Lugn nu:krama En del behöver lite extra tid på sig,du kan ju inte vara bäst på allt:tummenupp
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
När vi ändå pratar körkort och sånt så är det så att jag skall se till att brewden tar eget så jag slipper släpa henne som bagage nästa sommar. Vilken/vilka körskolor är bra i linköping?
Själv tog jag min lapp i katreinholm, så jag har inte pejl på linköpings körskolor.


Själv tog jag kortet på Magnusons. Har kört för båda deras mc-lärare Jonas och Bosse.
Bosse är lugnet självt och förklarar allt väldigt sakta och tydligt. Jonas är påhejaren som är kanon på att pusha en. Så här kan man välja efter vad man själv är för personlighet och vad man vill ha.
Jag har inga invändningar mot deras utbildning.
Man kör en GSX750
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Lugn nu:krama En del behöver lite extra tid på sig,du kan ju inte vara bäst på allt:tummenupp

nästa gång vi spelar c4 ska jag förpassa dig till ett bättre ställe med ett välriktat granat skott:banana

inte vara elak mot din oerhört snälla kompis som ställer upp i alla lägen , sen när jag fyller år förväntar jag mig en present
:va låt oss säga minst 10000000 kr för allt lidande jag stått ut med
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
När vi ändå pratar körkort och sånt så är det så att jag skall se till att brewden tar eget så jag slipper släpa henne som bagage nästa sommar. Vilken/vilka körskolor är bra i linköping?
Själv tog jag min lapp i katreinholm, så jag har inte pejl på linköpings körskolor.


Hej!

Jag tog mitt kort förrförra året på Johanssons. ( 5 lektioner ) Inget "fancy" ställe direkt men han lurar inte upp någon på onödiga lektioner. Det var iallafall mitt intryck.

Johanssons Trafikskola
Adress: Ödegårdsgatan 69
Tel: 013-140146

// Mvh Johan
 

Patte987

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -05
Hej!

Jag tog mitt kort förrförra året på Johanssons. ( 5 lektioner ) Inget "fancy" ställe direkt men han lurar inte upp någon på onödiga lektioner. Det var iallafall mitt intryck.

Johanssons Trafikskola
Adress: Ödegårdsgatan 69
Tel: 013-140146

// Mvh Johan


Hur var han som lärare? Pris för lektionerna? ¨

Vad tror ni är effektivast? 10 enkla körlektioner a´40min eller 5 dubbellektioner a´80min?
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
jag tror inte de kör enkla lektioner på hoj. iaf sa min lärare så på wasens , men det finns säkert undantag
 

Patte987

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -05
jag tror inte de kör enkla lektioner på hoj. iaf sa min lärare så på wasens , men det finns säkert undantag


På Wasens hemsida står att man kan köpa paket med 10st lektioner a´40min.
Tittade även på Magnussons som hade paket med 5 lektioner a´80min.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hur var han som lärare? Pris för lektionerna? ¨

Vad tror ni är effektivast? 10 enkla körlektioner a´40min eller 5 dubbellektioner a´80min?

Gubben på Johansson var bra! Lugn och pedagogisk. Jag minns inte priset men han är ingen ockrare. Jag körde med egen hoj och sparade därmed 100kr/lektion samt 800kr på uppkörningsdagen. tot. gav jag under 5 lapp för kortet.

Det verkar lite onödigt att köpa en massa lektioner i förväg. Man kanske inte behöver alla egentligen!

Se till att ha teorin klar tidigt så att ni inte behöver vänta nästan 2 månader på uppkörning som jag fick. :( Det finns bra övningsprogram man kan köra på datorn hemma i kammaren så slipper man harva i boken.

Lycka till! :tummenupp

mvh Johan
 
Last edited:

Patte987

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -05
Gubben på Johansson var bra! Lugn och pedagogisk. Jag minns inte priset men han är ingen ockrare. Jag körde med egen hoj och sparade därmed 100kr/lektion samt 800kr på uppkörningsdagen. tot. gav jag under 5 lapp för kortet.

Det verkar lite onödigt att köpa en massa lektioner i förväg. Man kanske inte behöver alla egentligen!

Se till att ha teorin klar tidigt så att ni inte behöver vänta nästan 2 månader på uppkörning som jag fick. :( Det finns bra övningsprogram man kan köra på datorn hemma i kammaren så slipper man harva i boken.

Lycka till! :tummenupp

mvh Johan

Kommer du ihåg vad för mc dom hade? Suzuki GSX? Då min är 25kw-reggad än sålänge kan jag ej köra den.
Teorin är på gång. Har pluggat med både böcker och dator. Skriver provet på tisdag. Vore skönt att få det klart så man kan koncentrera sej på körningen.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top