Hjälp! (lösningar Xbox360, TV, Dator)

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Jag vill köra bild från datorn (Macbook) till tvn (Panasonic PX70). Jag kör en minidvi-->dvi-->hdmi. När jag kopplar in kabeln till tvn ställer sig automatiskt datorn om sig till en annan upplösning, och tvn får upp bilden men hela skrivbordet syns inte utan det fattas lite i varje kant så att säga. Jag har ändrat upplösningen på både tvn och datorn och testat alla varianter men inget gör så att hela bilden syns på tvn, det gör den däremot på datorn hela tiden?

Polarn sa att om jag skaffar en trådlös router och ett speciellt program kan jag köra en nätverkssladd från routern till Xboxet och köra datorn genom Xboxet som en mediaspelare? Jag kör hdmi för bilden på Xboxet och en optisk kabel för ljudet till surroundförstärkaren. Kommer datorns ljud gå till förstärkaren då också? Och kommer bilden gå igenom hdmi och få rätt proportioner?

Tacksam för svar!

Mvh Bobby
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Nvidia, en grafikkortstillverkare har i mjukvaran så du ställer in det,
bör väl finnas någonstans, vet inte hur kontrollpanel (motsvarande) ser ut på Mac?
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Nvidia, en grafikkortstillverkare har i mjukvaran så du ställer in det,
bör väl finnas någonstans, vet inte hur kontrollpanel (motsvarande) ser ut på Mac?

Jo alltså, jag vet vart jag ställer in upplösning och dylikt, det är inte det som är problemet. Utan det som visas på datorskärmen passar enligt skärmens mått men på tvn blir bilden för stor för att få plats, så den "klipper" av alla kanter.

Ingen som vet något om att använda Xboxet som en mediaspelare så som jag beskrev?:va
 

SpeedKing!

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
70-tals suzuki
Du kan köra xboxen som en media extender till datorn, men det kräver microsoft mediacenter, så det är nog rätt kört med mac....
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jo alltså, jag vet vart jag ställer in upplösning och dylikt, det är inte det som är problemet. Utan det som visas på datorskärmen passar enligt skärmens mått men på tvn blir bilden för stor för att få plats, så den "klipper" av alla kanter.

Ingen som vet något om att använda Xboxet som en mediaspelare så som jag beskrev?:va

Men gubben lilla, det är exakt det jag menade
 

Bifogat

  • storl.JPG
    storl.JPG
    89.7 KB · Visningar: 50

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
På min tv får jag ställa om den till ett PC-mode inne i tv-inställningarna. Kolla om du har något dylikt.
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Du kan köra xboxen som en media extender till datorn, men det kräver microsoft mediacenter, så det är nog rätt kört med mac....

För mig att polarn sa att det fanns nåt program och att det funkade på mac, ska höra med honom igen...

Men gubben lilla, det är exakt det jag menade

Key då....

Vet dock inte vart jag hittar de inställningarna för grafikkortet i mac...:va
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top