Hjälp Körkort!

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Hur ska man göra?

ska man ta en intensiv kurs? eller ta lektioner på skola?

håller på och ska ta teorin själv, men vill ju att allt med körning ska gå så smidigt som möjligt och hällst billigt och bra också.

Fyller 21 i augusti så ska ta tungt kort då tänkte jag. Vilken skola ska man ta som inte pumpar en på pengar och massa med körlektioner. Inte allt för stort avstånd skulle ju vara bra också:)

kom med heta tips nu:yoparty

//Emil
 

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Ort
Linköping
Hoj
FZ1-N 2008
Tja Tja.
Jag läste teorin själv och täntade av, det kostade ju bara 180 kr. Sen tog jag kontakt med körskola. Tog 2 lektioner och fick sen uppkörningstid. Gick väl på kanske 2500 totalt.

Lycka till
 

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Hur ska man göra?

ska man ta en intensiv kurs? eller ta lektioner på skola?

håller på och ska ta teorin själv, men vill ju att allt med körning ska gå så smidigt som möjligt och hällst billigt och bra också.

Fyller 21 i augusti så ska ta tungt kort då tänkte jag. Vilken skola ska man ta som inte pumpar en på pengar och massa med körlektioner. Inte allt för stort avstånd skulle ju vara bra också:)

kom med heta tips nu:yoparty

//Emil

..ingen mer?

Tja Tja.
Jag läste teorin själv och täntade av, det kostade ju bara 180 kr. Sen tog jag kontakt med körskola. Tog 2 lektioner och fick sen uppkörningstid. Gick väl på kanske 2500 totalt.

Lycka till

hur mycket körning hade du då i kroppen?

själv har jag kört moppe förut och förra sommern spenderades mycket på en Honda 250 cross. tycker själv att jag har ganska bra kontroll på hojen, hur mycket tror ni man behöver köra på skola? skulle ju vilja undvika att köpa en hoj innnan jag tat kortet.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kan tyvärr inte tipsa om körskola men jag fixade teorin själv och sen tog jag tolv körlektioner - varav en dubbellektion där vi körde genom området där uppkörningen skulle va så man inte var helt ny på det också.

Tror jag kom undan med 8800 kr totalt, allt inklusive, körlektionerna spridda mellan början på juni till och med uppkörningen i början på september. Har själv aldrig ägt en moppe och endast kört lite lite lätt mc.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top