Herre i huset,eller inte..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har i alla mina förhållanden låtit cheyen besluta i 95% av fallen.

Jag skiter väl i om vi har röda eller blå tapeter i gästrummet.
Jag skiter i om det planteras perenner eller ettårsväxter i rabatterna.
Jag skiter i om det blir trä eller plastmöbler på altanen.
Jag skiter i om vi åker till borås eller kiruna på semester.
Dom får helt enkelt tro att det är dom som bestämmer eftersom jag är likgiltig inför vilket beslut som tas.

I dom fall jag har haft intresse för utgången av beslutsfattandet har jag framfört min åsikt och ett par skarpa argument för min sak och oftast fått min vilja igenom, kanske för att dom tycker att 5% av besluten kan dom vika sig i, kanske för att dom besluten egentligen är ointressanta för deras del.

Ytters sällan har det lett till bråk och ytterst sällan har jag fått vika mig i en fråga som har haft betydelse för mig.
 

Hudik

Guest
Jag har i alla mina förhållanden låtit cheyen besluta i 95% av fallen.

Jag skiter väl i om vi har röda eller blå tapeter i gästrummet.
Jag skiter i om det planteras perenner eller ettårsväxter i rabatterna.
Jag skiter i om det blir trä eller plastmöbler på altanen.
Jag skiter i om vi åker till borås eller kiruna på semester.
Dom får helt enkelt tro att det är dom som bestämmer eftersom jag är likgiltig inför vilket beslut som tas.

I dom fall jag har haft intresse för utgången av beslutsfattandet har jag framfört min åsikt och ett par skarpa argument för min sak och oftast fått min vilja igenom, kanske för att dom tycker att 5% av besluten kan dom vika sig i, kanske för att dom besluten egentligen är ointressanta för deras del.

Ytters sällan har det lett till bråk och ytterst sällan har jag fått vika mig i en fråga som har haft betydelse för mig.


Absolut det bästa inlägget på denna tråd.. :tummenupp :tummenupp

Så sant som du skriver !! :Bugar
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag har i alla mina förhållanden låtit cheyen besluta i 95% av fallen.

Jag skiter väl i om vi har röda eller blå tapeter i gästrummet.
Jag skiter i om det planteras perenner eller ettårsväxter i rabatterna.
Jag skiter i om det blir trä eller plastmöbler på altanen.
Jag skiter i om vi åker till borås eller kiruna på semester.
Dom får helt enkelt tro att det är dom som bestämmer eftersom jag är likgiltig inför vilket beslut som tas.

I dom fall jag har haft intresse för utgången av beslutsfattandet har jag framfört min åsikt och ett par skarpa argument för min sak och oftast fått min vilja igenom, kanske för att dom tycker att 5% av besluten kan dom vika sig i, kanske för att dom besluten egentligen är ointressanta för deras del.

Ytters sällan har det lett till bråk och ytterst sällan har jag fått vika mig i en fråga som har haft betydelse för mig.

Uuuunderbart och helt rätt! Vi har samma här... Märks framförallt under bröllopsplaneringen har jag märkt.. Samtidigt som jag har märkt hur ofantligt mycket jag verkligen inte bryr mig om.. Färgteman, servetthelveten osv osv..
Jag var med i beslut om kyrka, festlokal, mat, vissa gäster samt slå till bromsen för utgifterna när det spårar ur... :D
Allt annat får hon besluta och göra preeeciiiiis som hon vill..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Uuuunderbart och helt rätt! Vi har samma här... Märks framförallt under bröllopsplaneringen har jag märkt.. Samtidigt som jag har märkt hur ofantligt mycket jag verkligen inte bryr mig om.. Färgteman, servetthelveten osv osv..

Låt henne aldrig veta hur ointressant det är för dig, det tolkas ofelbart som ointresse för henne och giftemålet med henne.

Kvinnor kan inte förstå att vi älskar dom oavsett om brölloppet kostar 5 eller 500tusen och att vi älskar dom mera om dom nöjer sig med 5 så att vi får köpa leksaker för mellanskillnaden....

En polare till mig som har varit gift ett par gånger fick frågan hur hans semester till LasVegas var, svaret var givet:
Som mitt senaste äktenskap, visst fick jag knulla ett par gånger, men jag höll på att få lämna huset för det kostade mig hälften av vad jag ägde....
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Om du känner att du ligger i underläge och inte har så mycket att säga till om hemma och dessutom är rädd (!) för din tjej så är det knappast ett sunt förhållande...

Kan knappast vara roligt eller givande att tassa på tår för att man är skraj för att sin tjej när som helst ska få ett raseriutbrott, och pga det tiger tiger ihjäl sin vilja och sig själv... :(
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Låt henne aldrig veta hur ointressant det är för dig, det tolkas ofelbart som ointresse för henne och giftemålet med henne.

Kvinnor kan inte förstå att vi älskar dom oavsett om brölloppet kostar 5 eller 500tusen och att vi älskar dom mera om dom nöjer sig med 5 så att vi får köpa leksaker för mellanskillnaden....

En polare till mig som har varit gift ett par gånger fick frågan hur hans semester till LasVegas var, svaret var givet:
Som mitt senaste äktenskap, visst fick jag knulla ett par gånger, men jag höll på att få lämna huset för det kostade mig hälften av vad jag ägde....

Den diskussionen har vi haft.. Då drog jag en parallell till blåa kåpskruvar
till hojen och då var vi på samma plan... Hon bryr sig inte om kåpskruvar men det blir snyggt när det blir klart, jag bryr mig inte om vikningen av servetten men det blir snyggt när det blir klart.. :D

Jupps... Mycket roligare att köpa leksaker för pengarna... :hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag har i alla mina förhållanden låtit cheyen besluta i 95% av fallen.
.


Vi blev bjudna på nån tönts bröllop. Efter ett tag kom det gruppmejl om svensexe planeringar etc. som skulle kosta en massa, så jag skrev till hela gruppen att jag inte kände killen mer än till namnet och jag struntade i hans svensexa och att jag var obekväm med att vara bjuden på bröllopet över huvudtaget. frid o fröjd.

-Idag är sista dag att anmäla sig till bröllopet, hur ska vi göra?
-Jag tänker inte gå, jag har ju talat om för alla på svensexan att jag skiter i deras fåniga bröllop!
- Men,men jag har ju redan köpt klänning o sitter med i möhippegruppen, jag ju för faan ostansvarig!!!

-Och!?

Hon pratade inte med mig på 3 dagar och om jag velat borra under de senaste 3 veckorna så är det black&decker som gäller:huvet
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top