Hennes

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Nu är det ju kört för dig, för nu vet alla här hur du egentligen är när du är dig själv. :tungan.
Japp, jag är helt körd. Kommer vara oskuld hela livet ut nu när jag blottat mig på SH. :D

Det ju tur för mig att jag inte reggade mig på SH för att ragga brudar.

Det låter självklart bra det du skriver, att man ska vara sitt bästa jag - så är nog alla i början av ett förhållande - men ibland är man bara sitt jag och det får partnern antingen stå ut med eller inte.
Vi är alla olika men jag gillar inte den inställningen. Jag tycker det är våran skyldighet som män att alltid vilja bli en bättre man och att alltid ha projekt som för oss framåt och utvecklar oss.

Så när en tjej säger att hon vill ha en man som "vet vad han vill" så kan hon oftast inte svara på vad hon vill att du ska ha en passion för. Det handlar snarare om att du bara inte ska säga "jag duger som jag är, jag behöver inget mer, jag kan leva av min tid så här".

Alltså, det behöver inte vara sådana vuxna saker som att göra karriär i jobbet eller vilja bli en bättre pappa, utan kan vara massvis

- Jag ska lära mig hantverk så jag kan bygga mitt eget hus
- Jag ska träna så att jag kan klara en svensk klassiker
- Jag ska lära mig tillfreddsställa en kvinna så jag kan ge henne flera olika typer av orgasmer
- Jag ska ta MC kort och köra en roadtrip ner till Italien

osv.

Så... du behöver utveckla dig själv, för att utveckla ett förhållande. Det är min fasta övertygelse istället för att "partnern ska stå ut med mig när jag låter mina ovanor ta över och slutar vara mitt bästa jag som jag var i början"
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Japp, jag är helt körd. Kommer vara oskuld hela livet ut nu när jag blottat mig på SH. :D

Det ju tur för mig att jag inte reggade mig på SH för att ragga brudar.

Bra du klargjorde det, för det behövdes ju nog. :rolleyes:

Vi är alla olika men jag gillar inte den inställningen. Jag tycker det är våran skyldighet som män att alltid vilja bli en bättre man och att alltid ha projekt som för oss framåt och utvecklar oss.

Så när en tjej säger att hon vill ha en man som "vet vad han vill" så kan hon oftast inte svara på vad hon vill att du ska ha en passion för. Det handlar snarare om att du bara inte ska säga "jag duger som jag är, jag behöver inget mer, jag kan leva av min tid så här".

Alltså, det behöver inte vara sådana vuxna saker som att göra karriär i jobbet eller vilja bli en bättre pappa, utan kan vara massvis

- Jag ska lära mig hantverk så jag kan bygga mitt eget hus
- Jag ska träna så att jag kan klara en svensk klassiker
- Jag ska lära mig tillfreddsställa en kvinna så jag kan ge henne flera olika typer av orgasmer
- Jag ska ta MC kort och köra en roadtrip ner till Italien

osv.

Så... du behöver utveckla dig själv, för att utveckla ett förhållande. Det är min fasta övertygelse istället för att "partnern ska stå ut med mig när jag låter mina ovanor ta över och slutar vara mitt bästa jag som jag var i början"

Jag håller med dig i mångt och mycket. Det är kul att utvecklas, lära sig nya saker, prova nya saker, ha och få nya intressen samt att bli en "bättre" människa. Men det är inte mitt bättre jag som tycker det, utan det är så jag är.

Hur blir ett förhållande ifall du måste gå runt och hela tiden tänka på hur du ska bete dig, hur din partner ska uppfatta dig ifall du gör ditten eller datten? Låter riktigt jobbigt. Är det inte skönare att ha ett förhållande där du bara kan vara? Avslappnat och skönt?

Jag tror ärligt inte vi förstår varandra, med tanke på hur våra andra diskussioner pågått. :)

Jag menar inte att man ska låta ovanorna ta överhanden, men man ska inte behöva gå runt och vara rädd för att bli lämnad ifall du inte pallar att duscha en dag och du bara traskar runt där hemma i dina boxershorts.

Sedan finns det faktiskt de som är sig själva utan att ha alla de ovanor du själv verkar ha. ;) (Får väl tillägga att jag inte själv räknar in mig till den skaran. :hihi)
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag håller med dig i mångt och mycket. Det är kul att utvecklas, lära sig nya saker, prova nya saker, ha och få nya intressen samt att bli en "bättre" människa. Men det är inte mitt bättre jag som tycker det, utan det är så jag är.

Good! Stay that way :tummenupp

Jag tror ärligt inte vi förstår varandra, med tanke på hur våra andra diskussioner pågått.

Jag menar inte att man ska låta ovanorna ta överhanden, men man ska inte behöva gå runt och vara rädd för att bli lämnad ifall du inte pallar att duscha en dag och du bara traskar runt där hemma i dina boxershorts.

Nåväl, ska inte highjacka den här tråden nått mer eftersom det är tjejernas tråd. Kan ju avsluta med att säga att det är rätt många tjejer som tycker det är hett när de har en kille hemma som glider runt barbringat, i mjukisar, orakad och lite svettig... och då bara vill att han ska ta tag i henne, kasta ner henne på sängen och låta henne känna hur hård hon gör honom. :tungan
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kära Hennes!

Jag har två frågor jag brottats med under en längre tid utan att jag kan hitta några bra svar på dem. Mitt hopp står nu till att tjejerna här i denna eminenta tråd kan ge mig svaret som ger mig årets största Aha-upplevelse. :tummenupp

1. Varför föredrar tjejer en solsemester framför en skidsemester, när man trots allt kan sola och bada här hemma? De svar som kommer från någon som faktiskt åker skidor är självklart mest intressanta.

2. Varför får man till 99,9% svaret, "NEJ!!!!! Aldrig i livet!", då man frågar en tjej om hon vill hänga med på hojsemester på ca 550 mil och bo i tält? Varför tittar hon dessutom på en som att man borde låsas in i en madrasserad cell samt ser ut att helst vilja springa därifrån i en hastighet som skulle sopa nuvarande världsrekord på 100 m löpning under mattan? :confused:

Snälla! Hjälp mig med svaren, så att jag slipper fler sömnlösa nätter av ändlöst grubblande.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hahhaha Palle, du kanske skulle försöka hitta en tjej med liknande dina egna intressen. Någon som inte intresserar sig för hoj eller rent av kanske är lite rädd för farten och den "fria" känslan, som vi upplever och söker, tycker inte det låter som världens bästa idé att åka 550mil på en moppe. :)

Vissa tycker om att var och en har egna intressen så man kommer i från varandra lite, vissa lever mer för sina hobbies el intressen och vill då gärna ha någon att dela detta med.

Du är nog en person som tänker lite för mycket på allt och lite för djupt. :) Inget dåligt i det, men det låter som det sätter lite käppar i ditt eget hamsterhjul. :krama


Kära Hennes!

Jag har två frågor jag brottats med under en längre tid utan att jag kan hitta några bra svar på dem. Mitt hopp står nu till att tjejerna här i denna eminenta tråd kan ge mig svaret som ger mig årets största Aha-upplevelse. :tummenupp

1. Varför föredrar tjejer en solsemester framför en skidsemester, när man trots allt kan sola och bada här hemma? De svar som kommer från någon som faktiskt åker skidor är självklart mest intressanta.

2. Varför får man till 99,9% svaret, "NEJ!!!!! Aldrig i livet!", då man frågar en tjej om hon vill hänga med på hojsemester på ca 550 mil och bo i tält? Varför tittar hon dessutom på en som att man borde låsas in i en madrasserad cell samt ser ut att helst vilja springa därifrån i en hastighet som skulle sopa nuvarande världsrekord på 100 m löpning under mattan? :confused:

Snälla! Hjälp mig med svaren, så att jag slipper fler sömnlösa nätter av ändlöst grubblande.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hahhaha Palle, du kanske skulle försöka hitta en tjej med liknande dina egna intressen. Någon som inte intresserar sig för hoj eller rent av kanske är lite rädd för farten och den "fria" känslan, som vi upplever och söker, tycker inte det låter som världens bästa idé att åka 550mil på en moppe. :)

Visst är det så, att det underlättar att hitta någon som delar just det intresset, men det är ju som sagt inte det enklaste. Frågan är varför det är så få tjejer som gillar just fart, den "fria" känslan och motorcyklar?

Jag vet att en del (många?) springer så fort de hör ordet tält. Kan lika gärna bo på hotell, men tält fungerar i "värsta" fall. Lite småmysigt till och med ibland och lite mer äventyr över det hela.

Vissa tycker om att var och en har egna intressen så man kommer i från varandra lite, vissa lever mer för sina hobbies el intressen och vill då gärna ha någon att dela detta med.

Jag har skrivit det förr, men gör det igen. :tummenupp Jag gillar att ha olika intressen. Då kan man vidga vyerna genom att testa till exempel hennes intressen och se om det är något som är skoj. De intressen som kostar mycket pengar och tar mycket tid får gärna delas. Semestrar får också gärna delas eftersom man får många upplevelser man kan leva på resten av året.

Du är nog en person som tänker lite för mycket på allt och lite för djupt. :) Inget dåligt i det, men det låter som det sätter lite käppar i ditt eget hamsterhjul. :krama

Du som har börjat mecka, fixar du att laga ett hamsterhjul med käppar i? :D

Får väl börja titta mer på Big Brother, Paradise Hotel, Baren och liknande och se ifall det blir mer ordning och reda på mig, så att det blir människa av mig också. :)

Tack för svaret och ber om ursäkt för att jag läste inledningen helt åt skogen. :gnissla

:krama
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Man får inte vara FÖR PÅ palle 71,det gillar inte kvinnor:)
Underhållande tråd o lärorik:tummenupp

Jag är inte för på. Snarare tvärtom. Det är därför det motsatta könet inte lägger märke till mig. Eller något ditåt. Eller kanske inte. Regnar det i Norrtälje också? :gnissla
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Kära Hennes!

Jag har två frågor jag brottats med under en längre tid utan att jag kan hitta några bra svar på dem. Mitt hopp står nu till att tjejerna här i denna eminenta tråd kan ge mig svaret som ger mig årets största Aha-upplevelse. :tummenupp

1. Varför föredrar tjejer en solsemester framför en skidsemester, när man trots allt kan sola och bada här hemma? De svar som kommer från någon som faktiskt åker skidor är självklart mest intressanta.

2. Varför får man till 99,9% svaret, "NEJ!!!!! Aldrig i livet!", då man frågar en tjej om hon vill hänga med på hojsemester på ca 550 mil och bo i tält? Varför tittar hon dessutom på en som att man borde låsas in i en madrasserad cell samt ser ut att helst vilja springa därifrån i en hastighet som skulle sopa nuvarande världsrekord på 100 m löpning under mattan? :confused:

Snälla! Hjälp mig med svaren, så att jag slipper fler sömnlösa nätter av ändlöst grubblande.

1. Antagligen för att det inte är helt samma sak att sola & bada här som utomlands. Mijlöombytet & det faktum att man är lååångt hemifrån & alla "måsten" spelar säkert också roll. Man har helt enkelt lättare för att koppla av när man är utomlands. Inte alla föredrar solen framför skidor, dock är det så i mitt fall. =)

2. Du har nog frågat helt fel tjej. När det gäller hojsemester, som är en väldigt "nischad" semesterform måste (bör) tjejen ha ett intresse för att alt. sitta på bönpallen eller köra hoj själv. Om möjligt kan du kanske byta ut tältet mot vandrarhem & BnB & på så vis öka chansen att få med tjejen på hojsemester? Men jag tror att ett grundintresse för hojåkning/körning måste finnas där för att få ett "ja" på din förfrågan.
(dessutom är det oftast betydligt enklare(?) (tjejer är generellt sett kinkigare) att hoja runt för killar än tjejer när det gäller toabesök & sköta hygien i övrigt.

Men vad vet jag egentligen? :va Hade gärna åkt på hoj eller bil (helst hoj) semester...
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tack för svaret! :)

1. Antagligen för att det inte är helt samma sak att sola & bada här som utomlands. Mijlöombytet & det faktum att man är lååångt hemifrån & alla "måsten" spelar säkert också roll. Man har helt enkelt lättare för att koppla av när man är utomlands. Inte alla föredrar solen framför skidor, dock är det så i mitt fall. =)

Du har en poäng! :tummenupp Men skidor åker man ju utomlands. ;) Åtminstone ifall man bor i Skåne. Visst är det härligt med sol och bad utomlands, men om jag bara haft en veckas semester ett år så hade jag lätt valt skidåkningen. Att få till ett härligt åk, för att sedan sitta i liften och filosofera lite medan medan man har en fantastisk utsikt är lika avkopplande som att ligga på en strand och höra vågskvalp. Men 99% av de tjejer jag pratat med ser givetvis inte på saken på samma sätt som jag gör. :)

2. Du har nog frågat helt fel tjej. När det gäller hojsemester, som är en väldigt "nischad" semesterform måste (bör) tjejen ha ett intresse för att alt. sitta på bönpallen eller köra hoj själv. Om möjligt kan du kanske byta ut tältet mot vandrarhem & BnB & på så vis öka chansen att få med tjejen på hojsemester? Men jag tror att ett grundintresse för hojåkning/körning måste finnas där för att få ett "ja" på din förfrågan.
(dessutom är det oftast betydligt enklare(?) (tjejer är generellt sett kinkigare) att hoja runt för killar än tjejer när det gäller toabesök & sköta hygien i övrigt.

Men vad vet jag egentligen? :va Hade gärna åkt på hoj eller bil (helst hoj) semester...

Helt uppenbart har jag frågat fel tjej. :hihi Byta ut tältet skulle jag kunna göra, men är man själv blir det rätt så dyrt att ta in på hotell/B&B/vandrarhem, så därav tältet, som av någon konstig anledning har sin charm det också. Självklart har du även rätt i att någon form av hojintresse måste finnas, precis som Money påpekade.

Hygien går alldeles utmärkt att sköta även på en hojsemester. :tummenupp Vissa campingplatser har haft högre standard än vissa hotell jag bott på och toaletter finns det många av längs vägarna. Men just det här med att det skulle vara problem att hålla ordning på hygienen har ofta kommit upp i sådana samtal med diverse tjejer, så det är nog en stor anledning till att de springer sin väg.

Om du gärna åkt på hojsemester får du ju ge dig in i Resor & Äventyrs-tråden, börja samla tips och planera för kommande års sommarsemester på två hjul. ;) Kan lova dig att det är kul, lite jobbigt emellanåt, lite av en utmaning, men ett riktigt roligt äventyr i det stora hela! :tummenupp
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Jag är inte för på. Snarare tvärtom. Det är därför det motsatta könet inte lägger märke till mig. Eller något ditåt. Eller kanske inte. Regnar det i Norrtälje också? :gnissla
Nej det regnar inte,bara blåser!
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Om du gärna åkt på hojsemester får du ju ge dig in i Resor & Äventyrs-tråden, börja samla tips och planera för kommande års sommarsemester på två hjul. ;) Kan lova dig att det är kul, lite jobbigt emellanåt, lite av en utmaning, men ett riktigt roligt äventyr i det stora hela! :tummenupp[/QUOTE]

Hm, men hur kul är det att åka ensam? Sannolikheten jag får med mig en av mina få vänner som har hojkort är minimal. :( (är dessutom för feg för att dra själv) Men visst, det är ett alternativ som jag ska kika lite närmare på..
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hm, men hur kul är det att åka ensam? Sannolikheten jag får med mig en av mina få vänner som har hojkort är minimal. :( (är dessutom för feg för att dra själv) Men visst, det är ett alternativ som jag ska kika lite närmare på..

Det är både bra och lite tråkigt att ge sig iväg själv. Årets och förra årets hojsemester blev på egen hand. Förra året ner till Nice över alperna, i år ner till Kroatien. Jag hälsade på vänner på båda resorna, men 75% av tiden spenderade jag resande på egen hand.

Blev att jag körde lite längre ut på kvällarna, för det var inte skoj att sitta på en camping själv ett par timmar innan jag skulle sova. Hoppade även över en del sightseeing i till exempel Lugano och några andra ställen för att det var tråkigt att göra det på egen hand.

Det positiva var att jag kom i snack med lite fler människor än jag gjort ifall vi varit flera stycken. Ett exempel är kvinnan från Holland som kom fram på campingen när jag slog upp tältet och sade att det såg ut som att jag behövde en öl i värmen. Fem minuter senare kom hennes man med en flaska öl. Efter tältet var uppslaget så snackade vi semestrar en stund. Det hade nog inte hänt ifall jag haft sällskap på resan.

Får väl tillägga att jag inte haft något emot skoj sällskap, men det gäller att man går bra ihop, så det inte blir konflikter och för många kompromisser.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Bump!
Den här tråden måste livas upp lite! :)

Så nu ladies, till frågan... Är det nån här som möjligen har erfarenheter av hairextensions?? :va
Var hos frisören häromdan och blev klippt alldeles för kort, känns som om någon våldfört sig på mitt hår och jag var nära tårarna när jag såg hur kort hon hade klippt mej :gråta :(
Nu funderar jag att fuska :D :näsblod och få tillbaka mitt långa hår och undrar lite om det är värt det då extensions är pretty dyrt..
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Bump!
Den här tråden måste livas upp lite! :)

Så nu ladies, till frågan... Är det nån här som möjligen har erfarenheter av hairextensions?? :va
Var hos frisören häromdan och blev klippt alldeles för kort, känns som om någon våldfört sig på mitt hår och jag var nära tårarna när jag såg hur kort hon hade klippt mej :gråta :(
Nu funderar jag att fuska :D :näsblod och få tillbaka mitt långa hår och undrar lite om det är värt det då extensions är pretty dyrt..

Helt klart billigast... Använd naturliga hairextensions: Vänta och låt det växa av sig själv. ;) Utan ansträngning har du helt plötsligt sparat massor av pengar till bensin.
 

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Jag tror inte att extensions är ett fullgott alternativ till eget hår. De få jag känner med extensions ser en gnutta oäkta ut, och det kan ju inte vara samma sak att dra fingrarna genom extensions som genom sitt eget hår. Ha tålamod och se det positivt, ett kort hår är oerhört lättskött och smidigt. :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Håller med Ms C, låt ditt eget hår växa istället. Ser bara plastigt o fult ut om man inte gör det på riktigt med äkta hår osv, men då kostar det apmycket. Tycker inte riktigt det är värt. Låt dina lockar växa, snart tröttnar du på det långa o klipper d igen. :)
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
en annan sak med förlängning som min frissa sa till mig igår...att det blir ju tjockare i hjälmen oxå...
Blev ytterligare en bock för min del att inte skaffa förlängning utan låta mitt hår växa ut av sig själv...

Får väl kanske testa i jan då jag ändå inte kör hoj:rolleyes:

eller ....Näää känns som jag lägger dom pengarna på ny hoj eller hojprylar..gäller ju att prioritera:D:D
 

gunilla.a

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2009
Ort
Löberöd
Hoj
Kawasaki Z 750
Hej! Jag måste få rekomendera hårförlängning. Inga problem under hjälmen, var dock försiktig och välj vaxningen inte med klämmorna som kan ta en del plats. Och visst det kostar om du ska ha med riktigt kvalite. Men det är det värt.......:)
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top