Helikopter jagar sporthoj i Kalifornien

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Hmm kan inte spela upp viedon varken i explorer eller firefox som jag numera använder. Finns den inte på youtube? eller något??
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Haha vi som gjort allt - vet hur skönt det är:tummenupp



En gammal story i från 1992, Stockholm, nynäsvägen då jag såg att du har en liknande moppe... ;)

Hade precis vart nere hos min sponsor AVA mc och lånat en Suzuki DR800 tror jag den hette för en liten tur på stan!!

Kom ut på Nynäsvägen i riktning mot Nynäshamn då jag kände att det var läge för lite wheelie bus varför färden fortsatte hela vägen till dalarö avfarten och då mestadels på ett hjul - döm av min förvåning när jag hörde ett mycket konstigt ljud i min närhet och en svag röst som beordrade att föraren på mc'n skulle svänga in till vägkanten och där stänga av motorn!!

Tittade tillslut upp mot himlen och såg till min förvåning en polis helikopter som stod och hovrade - inte bra, inte bra alls tänkte jag - i med en lägre växel och full gas, tvärnit, rundpall och sikte mot Stockholms city med denna där irriterande insekten hack i häl som en upprörd bålgeting!!

Full gas med Dr800 moppen vilket var gångfart och lite till för att vid skogås påfarten inse att det minsann stog 2 blinkande saker där för att eskortera mig någonstans - dock la dom sig bakom mig av någon anledning varför jag ansåg att deras assistans var onödig och jag lämnade dem till sitt öde!!

Vid Globen stog det ytterliggare en eskort i form av en bastant Cheva van som minsann gjorde allt i sin makt för att hamna framför mig vilket var en ganska irriterande då dom måste insett att dom hade en lägre fart än mig - vipps och även dom hamnade efter mig med deras efterhängsna insekts polare strax ovanför som verkar ha bestämt sig för att jag inte skulle komma undan!!

Full fart mellan ett gäng bilar innan Gullmarsplan för att sätta fartrekord över bron och mot min räddning - tunneln - väl inne i tunneln så blev det årets tvärnit, kvick u sväng för att därefter genast åka mot färdriktningen ned mot Hammarby och AVA mc's döljande garage!!

Väl inne i garaget hos AVA så han jag inte mer än kasta av mig hjälmen och upp på övervåningen innan det kom två polis moppar i högsta fart med i det närmaste låsta hjul, av hoppar dom med DRAGNA vapen :va och skrikandes in rusande i AVA mc's försäljningslokaler efter föraren av den blå DR800 som minsann gjort både det ena efter det andra - gissa vem som smög ut till sin bil för att mycket lugnt köra därifrån!!

Så visst går det att vinna mot en flygande insekt även om pulsen tenderar att öka lite!! ;)

/Fürstenhoff.
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
OM!! dom kunde bevisa att det var han som körde så pratar vi lätt ett par år bakom galler!!

/Fürstenhoff.

Kan ju inte vara så svårt att plocka hår ur hjälmen som ett exempel och göra ett dna prov,för nån av dom har garanterat roten kvar..sen om det var handskar med av allt han slängde i soptunnan så finns det säkerligen hudavlagringar där.
 
Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
OM!! dom kunde bevisa att det var han som körde så pratar vi lätt ett par år bakom galler!!

/Fürstenhoff.

d e ju nästan som spökryttaren...hehe.... om d e det enda brottet han gjort så var d cool.... härligt när han går in köpcentret helt lugnt efter ha tagit av sig.... hehe
 
Last edited:

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Hemma
Hoj
Låg
Kan ju inte vara så svårt att plocka hår ur hjälmen som ett exempel och göra ett dna prov,för nån av dom har garanterat roten kvar..sen om det var handskar med av allt han slängde i soptunnan så finns det säkerligen hudavlagringar där.

A lá CSI Miami..
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vad menar du? Tror du dom kan fälla en kille i usa med filmen du just såg som bevis? Knappast..

Bevis att det var rätt kille dom tog måste ju va en baggis att hitta.. Han hade väl troligtvis gjort något dumt innan han satte sig på hojen.. Sen att bevisa att det vad killen som grep som körde hojen lär ju inte heller va svårt..

Vad är det som är så otroligt mycket sämre ang, rättsäkerthet i usa kontra sverige?

Att dom tar utländska krigsfångar och låser in på någon söderhavsö har väl inget med det här att göra..

I USA har flertalet oskyldiga människor avrättats genom åren. Det har såvitt jag vet inte skett i Sverige, eftersom vi saknar dödsstraff.

Det kallar jag inte rättssäkerhet.


Fursten:

OT. Eftersom du redan har dragit en historia kan du väl dra en till. Jag har sett ett klipp där det ser ut som att man griper du-vet-vem, och ändå är man såvitt jag vet inte helt säker på vem du-vet-vem är. Hur går det ihop? Hur lyckades du-vet-vem komma undan den gången? (Man ser en kille i svart ställ som springer längs en gata med en svart hoj, och en polis som typ drar/håller fast hojen)
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top