Hej Sthlm!

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
F650GS
Hej!

Jag är ny i Sthlm, har haft körkort i snart två år, så jag är väl ny på mc också.
Jag följer väldigt gärna med ut på åkturer efter jobbet (slutar vanligtvis 17:00, ibland 18), jobbar centralt i Sthlm.

Skulle väldigt gärna träffa en eller flera att mecka tillsammans med och lära mig av, jag har väldigt mycket kvar att lära mig när gäller att ta hand om mc'n. Kör en Honda Revere, och är väldigt nöjd med att ha kardan. Drömmen är att köpa en Ducati, så länge ingen övertygar mig om något annat! Det är mitt andra mål, efter jag sparat ihop till lägenhet centralt i Stockholm.

Välkomnar också alla tips på fina vägar att åka på i Stockholm, ja alla tips av alla möjliga slag är varmt välkomna! Är programmerare också och har funderat ett tag på att bygga en interaktiv karta där det vore enkelt att markera vägar med hastighet, och ifall det är fina "skogsvägar eller annat.." bra fik m.m. och skulle vilja bygga det i NODE som jag börjat lära mig men inte om det redan finns en bra app/hemsida, så det undrar jag också ifall ni känner till någon. Jag är redan fan av mckartan.se! :]

Skulle vilja köra ner till Sicilien 2014, och stanna till hos vänner längs vägen samt couchsurfa. Det vore trevligt att hitta sällskap till den resan också! :]

Jag finns här på forumet och på:
me@mcflickan.se

Ha det riktigt gott!
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Welcome.
Håller med ovanstående, den tråden är super för ändamålet.

Bor du i norr eller söderort?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
snart kommer sh frågan de luxe...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
9 timmar o fortfarande ingen shfråga? När det dessutom har regnat större delen av tiden? :va

Kolla stockholmsforumet och tråden "Gruppkörning i lugnt tempo", där kan du nog hitta folk att köra med.
 

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
F650GS
" Utmärkta vägar appen är kanon " Finns det alltså en app? Jag hittar inte någon i App store.

" Bor du i norr eller söderort? " - Jag pendlar in västerifrån.

"Välkommen * x " - :hej
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
" Utmärkta vägar appen är kanon " Finns det alltså en app? Jag hittar inte någon i App store.

Välkommen.

"Utmärkta vägar" finns bara för Android. Appen i sig är inte så värst mycket att hurra över. Finns en del bra asfaltsvägar där, men relativt lite med tanke på regionens storlek. Bästa sättet att lära sig nya vägar är att köra med nya människor, eller bara gå bananas i Google Maps :banana

Den bästa starten för att lära sig ta hand om sin hoj, köp en Haynes verkstadsmanual för din cykel. Där står allt, verkligen allt. Det man inte kan, det frågar man om. Det man inte vågar sig på lämnar man in till någon duktig mek, tex Johan på mcverkstaden.se .

Det finns många trevliga personligheter i Stockholms-delen av forumet. Du behöver varken vara blyg eller rädd, bara att hänga på när det vankas körning. Även om tempot kanske kan vara lite upp-piskat ibland så finns det utrymme för alla (nåväl, de flesta förutom paragrafryttare som absolut ska hålla hastighetsgränser). Pink Ladies är ett gäng glada tjejer som kör en del tillsammans. Personligen kör jag mer utanför vägen än på vägen numera, det är mycket roligare i smutsen.

Rapido MCK är en gammal anrik klubb i Stockholm, varav flera medlemmar finns här på forumet. Där kan folk lära dig både att meka och fika.

Det eviga återkommande sporthojsämnet om "ligga" avhandlas konstant i singeltråden, om man nu vill ha sådan typ av åkning också.
 
Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Välkommen till Tokholm!
Här kommer ett omvänt tips, vägar du bör undvika i år:
Bulten och Bogan :katt
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
F650GS
"Ligga?"

"Det eviga återkommande sporthojsämnet om "ligga" avhandlas konstant i singeltråden, om man nu vill ha sådan typ av åkning också."
Då kanske jag trillar in i singeltråden längre fram, inte prio just nu.

"Den bästa starten för att lära sig ta hand om sin hoj, köp en Haynes verkstadsmanual för din cykel. Där står allt, verkligen allt. Det man inte kan, det frågar man om. Det man inte vågar sig på lämnar man in till någon duktig mek, tex Johan på mcverkstaden.se ."

Ger den mer än den vanliga handboken som följde med när jag köpte hojen?*
Vad är det som är speciellt med Haynes? *:]
Och den finns hos Bokus! * :]*
http://www.bokus.com/bok/9781844252...-ntv650v-deauville-service-and-repair-manual/
Köper den ikväll, bara jag får bekräftat att den har mer än "vanliga manualen".



"*Personligen kör jag mer utanför vägen än på vägen numera, det är mycket roligare i smutsen"
- Vill också, men har övertygats om att jag är för kort för att hitta ngt vägreggat som också funkar i skogen. -__-...


"Rapido MCK är en gammal anrik klubb i Stockholm, varav flera medlemmar finns här på forumet. Där kan folk lära dig både att meka och fika."
- Trevligt! *Kollade hemsidan och ser att det är bara att komma förbi och säga hej. Will do.

"Välkommen till dårhuset! "
- Trevligt!


"Välkommen till Tokholm!
Här kommer ett omvänt tips, vägar du bör undvika i år:
Bulten och Bogan "
- Tack för varningen! Har kört bulten en gång, på väg hem från båten som kom in till Oxelösund, och mötte ngn som var riktigt kaxig och nästan låg ner men ändå hälsade med hela armen i kurvan. :]



"Som några andra har gjort tidigare så kan jag rekommendera Stockholmsforumet. Tråden "Gruppkörning i lugnt tempo" (http://www.sporthoj.com/forum/showth...-tempo/page219) är väl den som är mest aktiv. Vi brukar vara ett glatt gäng som är ute och kör, så det är bara haka på vid tillfälle. Bästa sättet att hitta nya vägar är att följa med en grupp. Dessutom blir ju fikat mycket trevligare då"
- ska titta in där, såg inte att det var ngt på gång just nu?*



"Istället för att köra båge till Sicilien, ta ett flyg ner till Italien och köp din Ducati där "
Man kan inte köra dom hem, redan funderat på de...
- Har enskild firma, kanske kan lägga till import av MC till verksamhetsbeskrivningen? :D

"Välkommen till Stockholm och Sporthoj! "
Tack!
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top