Hej på er allihop.

Kiffe

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
-98 Hornet 600
Hejsan allesamans!

Jag är ny här och håller på och ta kort övningskör privat:)
och skall skriva in mig på skolan snart!

Tar tacksamt emot alla tips som finns för att lära mej köra mc!
Har en hornet 600 -98 som jag köpte för att lära mig köra hoj:)

sedan har jag planereat att köpa en räserbåge men vill nog lära mej köra ordentligt först! Gör jag rätt?

Ha det gott allesamans:)
:yoparty
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Hej och välkommen.

Det finns massor av trådar om det du frågar. Sök. Sedan när du tagit kortet så gå lite kurser för SMC så lär du dig behärska cykeln för det du lär dig på körskolan är inte i närheten av vad du kan lära på en sådan kurs. Sedan kan du börja fundera på en racerbåge. Din Hornet kommer räcka mer än väl och är lättare att lära sig köra på i och med en bekvämare körställning.

Lycka till :)
 

Kiffe

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
-98 Hornet 600
Hej och välkommen.

Det finns massor av trådar om det du frågar. Sök. Sedan när du tagit kortet så gå lite kurser för SMC så lär du dig behärska cykeln för det du lär dig på körskolan är inte i närheten av vad du kan lära på en sådan kurs. Sedan kan du börja fundera på en racerbåge. Din Hornet kommer räcka mer än väl och är lättare att lära sig köra på i och med en bekvämare körställning.

Lycka till :)

Hejhej

Tackar MaudF :tummenupp
Jag är väldigt nöjd med min hornet. Och tror inte att jag skall byta än på ett par år :)

Jag skall gå in på smc:s hemsida nu för att kolla runt lite:)

Tcak igen och ha d gött
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Välkommen :tummenupp Bra val av båge! Jäkla rolig hoj tycker jag själv fast lite klen på låga varv. Men välkommen igen :D
 

Rosborg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Skarpnäck
Hoj
Suzuki K7 1000
Låter som du tar samma väg som jag har gjort. Började också med en Hor-Netta och körde upp privat. Nu håller jag på att vidareutbildar mig så det känns som man gjort de rätta valen.

P.s Har även bytt upp mig till en räser nu.:yoparty
 

Kiffe

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
-98 Hornet 600
Välkommen :tummenupp Bra val av båge! Jäkla rolig hoj tycker jag själv fast lite klen på låga varv. Men välkommen igen :D

Tackar tackar:)
Nöjd med bågen som som sagt:)
har inte riktigt vågat köra järnet än men det kommer när jag lärt mej köra å tagit kort :)(Hoppas jag)

Låter som du tar samma väg som jag har gjort. Började också med en Hor-Netta och körde upp privat. Nu håller jag på att vidareutbildar mig så det känns som man gjort de rätta valen.

P.s Har även bytt upp mig till en räser nu.:yoparty

Hehe det känns tryggt att det finns fler som jag :)
 
Last edited:

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Övningskörde på skola med hornet -10, Riktigt sköna hojar! Bra drag och grymt bra att börja köra med!

Körde ingenting privat dock.

Sen när kortet var fixat köpte jag mig en ninja, zx-6r -98.Innan jag började köra med den var jag lite rädd att det var dumt att köpa en halvt "brutal" sporthoj .
Men enligt mig är väldigt subjektivt! Handlar om disciplin och vett i trafiken!

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte ninjan! Det gäller bara att följa trafikens regler och köra försiktigt, och lära känna hojen innan du gasar på som en tok!

Lycka till med övningskörningen hur som helst! Och oavsett vilken hoj du skaffar kommer du nog vara nöjd denna säsong i alla fall! ;)
:tummenupp


... Välkommen till forumet glömde jag ju säga! :)
 
Last edited:

Figge73

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Ort
Göteborg - Önnered
Hoj
Honda Hornet 98
Välkommen till dårhuset ;)

Gjorde exakt samma sak förra året köpte mig en Hornet -98 körde som privatist hela vägen, har kvar cykeln ännu då den är sjukt rolig som stads hoj, lite så der när det kommer till längre turer på motorväg men har man
inte bråttom som många andra skrevraketer har så funkar den hur bra som
helst! :tummenupp
 

Kiffe

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
-98 Hornet 600
Övningskörde på skola med hornet -10, Riktigt sköna hojar! Bra drag och grymt bra att börja köra med!

Körde ingenting privat dock.

Sen när kortet var fixat köpte jag mig en ninja, zx-6r -98.Innan jag började köra med den var jag lite rädd att det var dumt att köpa en halvt "brutal" sporthoj .
Men enligt mig är väldigt subjektivt! Handlar om disciplin och vett i trafiken!

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte ninjan! Det gäller bara att följa trafikens regler och köra försiktigt, och lära känna hojen innan du gasar på som en tok!

Lycka till med övningskörningen hur som helst! Och oavsett vilken hoj du skaffar kommer du nog vara nöjd denna säsong i alla fall! ;)
:tummenupp


... Välkommen till forumet glömde jag ju säga! :)

Tackar tackar!:)

Välkommen till dårhuset ;)

Gjorde exakt samma sak förra året köpte mig en Hornet -98 körde som privatist hela vägen, har kvar cykeln ännu då den är sjukt rolig som stads hoj, lite så der när det kommer till längre turer på motorväg men har man
inte bråttom som många andra skrevraketer har så funkar den hur bra som
helst! :tummenupp

Hallå
Gott och veta:)
Pendlar hoj:)
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top