Hej jag har ett problem =(

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Hej på er alla gasglada...

Som sagt jag har ett problem har köpt en mc för en månad sen jag körde enda upp till Norrtälje för den men när jag kommer fram kommer killen på att han hade ställt av mcn med ägarbytes sida på registrerings beviset men han lovade att kan skulle beställa en ny som han tjej skulla skriva på för den står på henne o skicka de till mig men detta va fr en månad sen jag har ringt honom många gånger oftast så svarar han inte och så ringer om en vecka o säger att han inte har varit hemma nu är jag riktigt trött på detta har pratat med polisen igår o dom sa att jag skulle polis anmäla de vad tycker ni att jag skall göra en polisanmälan har nån av er stött på ett sånt problem???
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1

dom sa att jag skulle prata med vägvärket för dom är de enda dom kan göra ett ägarbyta men han kunde inte säga hur de skulle gå till....

så du tycker att jag skall polisanmäla de....känner du nån som har haft ett sånt problem??
 

Solid snake

Guest
dom sa att jag skulle prata med vägvärket för dom är de enda dom kan göra ett ägarbyta men han kunde inte säga hur de skulle gå till....

så du tycker att jag skall polisanmäla de....känner du nån som har haft ett sånt problem??
Känner ingen som har varit i samma sits, men polisanmäl honom och låt honom veta att han har blivit polisanmäld så han fattar att det är allvar.

Sen snackar du med VV.
 

ridinlo

Kroniskt fartblind...
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Lunda
Hoj
CBR 1000rr -08
Bara anmäla... är tydligt att han försöker blåsa dig... Har ni skrivit något kvitto?
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Hmm, skumt!

Gjorde precis samma tabbe när jag sålde min S2k i våras...MEN jag var ju rätt kvick med att skicka in ägarbytet så fort jag fick nya regbeviset. Man vill ju inte ha något att göra med fordonet när man väl har såld det!

ja han har de....

HAR DU INGET KVITTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet
 
Last edited:

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Borde det inte vara läge för att fixa massor av parkeringsböter på hojen, eller tänker jag fel nu....

jäklar har du inget kvitto:näsblod
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Hmm, skumt!

Gjorde precis samma tabbe när jag sålde min S2k i våras...MEN jag var ju rätt kvick med att skicka in ägarbytet så fort jag fick nya regbeviset. Man vill ju inte ha något att göra med fordonet när man väl har såld det!



HAR DU INGET KVITTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet

han har skrivit ett kvitto men de står att han har sålt en honda baba men jag kom på att de står på hans tjej o inte på honom....

Borde det inte vara läge för att fixa massor av parkeringsböter på hojen, eller tänker jag fel nu....

jäklar har du inget kvitto:näsblod

än så länge så har jag varit tålmodig men nu är jag inte de längre....
jag har ett men vet inte om den komme att göra nått nytta efter som kvittot på honom men den står på hans tjej
 
Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Borde det inte vara läge för att fixa massor av parkeringsböter på hojen, eller tänker jag fel nu....

jäklar har du inget kvitto:näsblod

Kan ju var smart sätt att få säljaren att få tummen ur...

MEN det går ju att bakdatera ett ägarbyte upp till en vecka om jag inte minns fel :va, så då får nye ägaren sina "egna" parkeringsböter...:gnissla
 

Kneedrag

Guest
Har du inget kvitto?
Vad för papper har du fått med hojen när du köpte den?
Du har väl kollat regnr m.m och att det inte är kreditskulder på den?

Träffa du tjejen som hojen står på?
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Vad för papper har du fått med hojen när du köpte den?
Du har väl kollat regnr m.m och att det inte är kreditskulder på den?

Träffa du tjejen som hojen står på?

Spelar ju ingen roll om det finns skulder på den när han faktiskt inte ÄGER den...eller :confused:

Edit: jo det gör det ju :huvet
 
Last edited:

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Spelar ju ingen roll om det finns skulder på den när han faktiskt inte ÄGER den...eller :confused:

jag tror inte att de gör nått är de skulder på den så kommer han att krävas på de när dom får reda på att den är såld

Har du inget kvitto?
Vad för papper har du fått med hojen när du köpte den?
Du har väl kollat regnr m.m och att det inte är kreditskulder på den?

Träffa du tjejen som hojen står på?

jag har fått me allt till hojen
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top