Hayabusa-tråden

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Är det nån som vet hur pass kraftigt batteri man kan trycka ner i en 99-07? Såg nåt om det nånstans men hittar det inte igen.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Är det nån som vet hur pass kraftigt batteri man kan trycka ner i en 99-07? Såg nåt om det nånstans men hittar det inte igen.

Jag har ett på 12Ah som passar precis, 10.5cm högt är det och det kan rymmas ett som är 1-1.5cm högre om man tar bort skumgummikudden under sadeln.

Skulle man orka bygga en egen batterihållare skulle det nog gå klämma dit ett betydligt större batteri, men då måste man gå loss med sågen i plasten.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag har ett på 12Ah som passar precis, 10.5cm högt är det och det kan rymmas ett som är 1-1.5cm högre om man tar bort skumgummikudden under sadeln.

Skulle man orka bygga en egen batterihållare skulle det nog gå klämma dit ett betydligt större batteri, men då måste man gå loss med sågen i plasten.

Det låter ju lite bättre, larm och immobilizer måste ju dra lite. Fick ett bakslag i morse tredje starten och batteriet ska vara nytt, det är det säkert men det skulle kännas bättre med lite mer starteffekt, vad har du för märke och modell på det?

Alltså det är inte så att jag tror att batteriet inte är nytt utan jag vill stoppa i det kraftigaste jag kan få i för att slippa bli nojjig så fort jag stoppar i nyckeln :p
 
Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Ytz14s går i och har ett cca på 225 jämfört med original batteriets som ligger på 175. Att det dessutom ligger på 12ah gör ju saken ännu bättre, tills man kollar priset.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Ha ha, svarar du dig själv?:D

Det är ett sånt batteri jag har också, det blev nåt skit med det under vintern trots att hojen stod i varmgarage och var laddat så nu blir det tyvärr till att öppna plånboken.

Jo jag kom på att det förmodligen bara är jag som bryr mig eftersom att det var jag som frågade, ibland ska man bara vara "tyst" :p

Vart köper du det och vad kostar det? Hittat olika märken från 500 till strax under 3000.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jo jag kom på att det förmodligen bara är jag som bryr mig eftersom att det var jag som frågade, ibland ska man bara vara "tyst" :p

Vart köper du det och vad kostar det? Hittat olika märken från 500 till strax under 3000.

Törs inte säga var eller för hur mycket jag köpte det, jag köpte det för 4-5 år sedan till turbobygget och flyttade över det till hayabusan förra året.

Hittar du något bra ställe så säg gärna till, jag måste ha tag i ett nytt som sagt.:tummenupp
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Herrejävlar så dyrt ett YTZ14S är! Inte en chans att jag lägger ut runt tre loppor på ett hojbatteri, imorgon åker jag på Jula och köper ett 9Ah mc-batteri för 249:-.:)
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Herrejävlar så dyrt ett YTZ14S är! Inte en chans att jag lägger ut runt tre loppor på ett hojbatteri, imorgon åker jag på Jula och köper ett 9Ah mc-batteri för 249:-.:)

Hahaha! :p

Ja funkar det spelar det ju ingen roll. Funkar det inte och man spräcker blocket så får man nog börja cykla istället.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Runt 500 kr för underhållsfritt gelbatteri 12v 14 ah ca 4,5 kg på Biltema, duger säkert lika bra som vilket annat som helst :).//R


Herrejävlar så dyrt ett YTZ14S är! Inte en chans att jag lägger ut runt tre loppor på ett hojbatteri, imorgon åker jag på Jula och köper ett 9Ah mc-batteri för 249:-.:)
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Använder ni "choken" vid start? Det verkar bara vara då jag använder den som jag får bakslag och den startar ju lika bra utan.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Skojjar du ?? Choke på en hayabusa??


Läs på
.

Skojjar du ?? Choke på en hayabusa??


Läs på

Tomgångshöjare då, jag blev åtsagd att starta med full "choke" på kall (kan minnas fel) men har märkt att det inte var nåt vidare, visste inte att jag köpt en så känslig liten fröken så att man måste läsa på hur man ska starta henne. Ett bakslag borde väl inte kunna knäcka en hel motor på en mc byggd på 2000-talet?
 
Last edited:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
"Liten fröken" ?

Med den välväxta framdelen och den feta röven vet jag inte om man
kan kalla henne liten men hon är ju svart så. :D

Hoppas mitt LiFePo gör susen och hon slutat sparka bakut, har nog
nästan hälften av delarna klara redan sen jag exprimenterade
så fixar du celler så bygger vi ett superduper batteri till dig också. :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top