Hayabusa-tråden

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Oj - är E-Tuna så billigt - har en 02:a och betalar 12 lock/år/Sthlm :va . Vad det gäller dom andra hojarna så är det ju bara att sälja för att göra plats för en busa :tummenupp .//R
Tilläggas ska att jag flyttat 1 mil utanför stan vilket gjorde att jag hamnade i lägsta zonen. Bodde centralt förut vilket var dubbelt så dyrt.
Japp, nu måste jag göra plats för en busa.
 

Heppe

Gasgladare med åren!!
Gick med
6 May 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Hayabusa-03
För er som också åker busa finns det bl.a kompletta drivpaket för 1632:- på www.bikestyle-racing.se. Skickar med bussgods (frakt 168kr). DID:s värstingkedja ZVM2 i Guldutförande och dreven oftast från JT. Samma drivpaket kostar 2300+ i de flesta butiker.
 

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kalix
Hoj
Hayabusa -99
3242:-hel/helår Busa-99
4yqc58w.jpg
 

Henke_86

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Årjäng
Hoj
Suzuki Hayabusa 07
Hej någon som kan tipsa om nån fin hugger? Gärna med bild och vart man får tag på den.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag sneglar lite på Hayabusa och undrar vilket år toppfartsspärren kom. Var det 2001? '99-'00 ospärrade?

Var det bara '99 som reggades in som 100hk och därmed får fördelaktiga premier ibland?
...Mitt största problem just nu är att jag inte har plats för 3 hojar i garaget, måste bli av med ngn
av de andra hojarna.
Det är lite trångt ibland men det är bara skönt :tummenupp ;)
 

Bifogat

  • Tight-fit-s.jpg
    Tight-fit-s.jpg
    92.6 KB · Visningar: 195
Last edited:

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kalix
Hoj
Hayabusa -99
'99-'00 ospärrade?

-99 reggades in som 100hk och därmed får fördelaktiga premier ibland?

Min -99 3242:-hel/helår
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag sneglar lite på Hayabusa och undrar vilket år toppfartsspärren kom. Var det 2001? '99-'00 ospärrade?

Var det bara '99 som reggades in som 100hk och därmed får fördelaktiga premier ibland?Det är lite trångt ibland men det är bara skönt :tummenupp ;)

Nu har jag gjort plats! F.ö. har jag tittat på 01-03 och det skiljer inte nämnvärt mycket i premiekostnader mellan dessa årsmodeller. Tilläggas ska att jag har full bonus & bor i skogen så jag får billig försäkring vad jag än väljer. :)
Ett tips är att du kollar blocket-annonserna från företag, där har du oftast regnr och kan få svar online från t.ex. Trygg-Hansa. Det ger en hint om var man landar.
 

IronMike

Guest
Ett tips är att du kollar blocket-annonserna från företag, där har du oftast regnr och kan få svar online från t.ex. Trygg-Hansa. Det ger en hint om var man landar.

Jag får aldrig ngt svar online :( :va ..det står typ med röd text "ring oss istället..."

--

Jag har också sneglat på busa till och från (isf ev turbo-bygge) men jag är nyfiken över hur användbara dessa är när det svänger...

Har testat sugistrimmad busa, med andra kammar, programvara, helsystem, trattar å muttrar, hej & hå, så jag vet att dom rör på sig rakt fram. Men kan man (om man kan köra hyffsat) -hänga på vanliga 1000cc när det svänger & likasinnad kör den andra cykeln.

Aldrig blivit omkörd av en busa :rolleyes: men ändå småsugen till och från.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag får aldrig ngt svar online :( :va ..det står typ med röd text "ring oss istället..."

--

Jag har också sneglat på busa till och från (isf ev turbo-bygge) men jag är nyfiken över hur användbara dessa är när det svänger...

Har testat sugistrimmad busa, med andra kammar, programvara, helsystem, trattar å muttrar, hej & hå, så jag vet att dom rör på sig rakt fram. Men kan man (om man kan köra hyffsat) -hänga på vanliga 1000cc när det svänger & likasinnad kör den andra cykeln.

Aldrig blivit omkörd av en busa :rolleyes: men ändå småsugen till och från.
:D Man får alltid upp den där texten när man frågar om import bilar, hojar ändrat i reggbevis på ursprungseffekt mm:D
 

IronMike

Guest
:D Man får alltid upp den där texten när man frågar om import bilar, hojar ändrat i reggbevis på ursprungseffekt mm:D

:( ...men så blir det om jag tom kollar min egen sv sålda bil, eller sv sålda hoj. jag verkar vara svartlistad hos bolagen eller ngt :gnissla -trots massor skadefria år

:huvet

dom kanske fått span på min planerade succe "welcome to bulten" el ngt :rolleyes:
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
:D
:( ...men så blir det om jag tom kollar min egen sv sålda bil, eller sv sålda hoj. jag verkar vara svartlistad hos bolagen eller ngt :gnissla -trots massor skadefria år

:huvet

dom kanske fått span på min planerade succe "welcome to bulten" el ngt :rolleyes:

:D Kanske e så:D Märkte det själv i somras när jag skulle ha premie på en 320 mb import bil.. Va stört omöjligt på nätet fick förklaringen när jag frågade att det va för att det va en import bil, när jag ett par dagar efter kollade premien på en v70 så fick jag upp röda texten:D fast den va svensksåld.
 

IronMike

Guest
:D

:D Kanske e så:D Märkte det själv i somras när jag skulle ha premie på en 320 mb import bil.. Va stört omöjligt på nätet fick förklaringen när jag frågade att det va för att det va en import bil, när jag ett par dagar efter kollade premien på en v70 så fick jag upp röda texten:D fast den va svensksåld.

hahaha

...vafan, btw, du ska upp till festen imorrn, den börjar 23... akta sig så du inte försover dig ;)
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
hahaha

...vafan, btw, du ska upp till festen imorrn, den börjar 23... akta sig så du inte försover dig ;)

:D Jo planen va ju o komma förbi:)

hahaha

...vafan, btw, du ska upp till festen imorrn, den börjar 23... akta sig så du inte försover dig ;)

På tal om det är det några som jobbar på nv taxi i morn?:D Eller är alla på hard rock? Ska man ringa kurir:rolleyes:
 
Last edited:

IronMike

Guest
:D Jo planen va ju o komma förbi:)



På tal om det är det några som jobbar på nv taxi i morn?:D Eller är alla på hard rock? Ska man ringa kurir:rolleyes:

Ring aldrig n-taxi.....

Ring v-taxi, värmdö taxi är överlägset (så ere :p) jag kör ju för värmdötaxi, folk ringer oss från djursholm för att åka in till stan typ -för att vårt bolag anses som seriöst. Folket som kör, är vanliga killar. Inga "konstiga/udda" lirare med div bakgrund som hos andra bolag.

Några från v-taxi kommer på festen, det är väl en ca 4 pers på v-taxi som även är medlemmar på sporthoj.com :)
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Ring aldrig n-taxi.....

Ring v-taxi, värmdö taxi är överlägset (så ere :p) jag kör ju för värmdötaxi, folk ringer oss från djursholm för att åka in till stan typ -för att vårt bolag anses som seriöst. Folket som kör, är vanliga killar. Inga "konstiga/udda" lirare med div bakgrund som hos andra bolag.

Några från v-taxi kommer på festen, det är väl en ca 4 pers på v-taxi som även är medlemmar på sporthoj.com :)

Ok:) Då vet jag. Dags o logga ut kanske om man ska orka upp imorgon:tungan Nu har vi spammat sönder busa tråden:D Sov gott:)
 

IronMike

Guest
Ok:) Då vet jag. Dags o logga ut kanske om man ska orka upp imorgon:tungan Nu har vi spammat sönder busa tråden:D Sov gott:)

detsamma... fan jag har dåligt samvete, snacka om spam :gnissla om vi visar det öppet kanske det är mer ok. dags att slagga så man orkar upp till sh-festen :yoparty
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Hej på er busa bröder!

Har planer på att byta till stålomspunna bromsslangar i vinter, någon vänlig själ som kan tipsa om vart man köper detta (bra kvalitet)
Tack på förhand!
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top