Harley Davidson köper MV Agusta/Cagiva

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Från MCN, men finns även på flera andra siter:

Harley Davidson is buying motorcycle manufacturers MV Agusta and Cagiva in a massive £56 million (70 million Euro) deal.

The MV Group is currently owned almost entirely by the Castiglioni family with Claudio Castiglioni at the helm but the deal will see ownership move to Harley Davidson while Claudio Castiglioni stays on as chairman.

The man responsible for the styling of many of the most iconic MV’s in recent years, Design Chief Massimo Tamburini, will stay on in his current role so we should see plenty more drool-worthy bikes from the Italian firm.

The deal is expected to be closed in a few weeks time, as long as there are no regulatory problems, and the first priority for Harley Davidson is to get production back up to speed after it slowed in recent months when MV Agusta started to have financial problems.

Full PR.

Tycker det här är positivt i mina ögon, förhoppningsvis kan vi få se nya spännande saker med mer pengar hos MV och Cagiva.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Läste i senaste bike att det inte var frågan om något uppköp. Jaja Italienare är luriga. Skulle gärna se en ny Cagiva med 800 cc

//Dafe
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ni är inte snabba ni, det har ju stått på förstasidan av SH sedan i lördags. :tungan


Jag tycker det mest intressanta blir vad Buell skall inrikta sig på nu när man införskaffat äkta italiensiska fulblod i familjen. Dom kommer ju inte lyckas att bli erkända som sporthojar nu när MV Agusta finns där.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ni är inte snabba ni, det har ju stått på förstasidan av SH sedan i lördags. :tungan


Jag tycker det mest intressanta blir vad Buell skall inrikta sig på nu när man införskaffat äkta italiensiska fulblod i familjen. Dom kommer ju inte lyckas att bli erkända som sporthojar nu när MV Agusta finns där.

Jag är orolig för "The Factory". Att göra affärer med danskar eller italienare går sällan väl för några andra än de två sistnämda.
 
Gick med
4 Oct 2004
Ort
torpet
Hoj
jodå
Italian AMF Aermacchi Harley !
Historien upprepar sig igen :)
Vol17-Iss2-aermacchi-detail.gif
 

sportbike

Guest
High-tech,separat flottörhus å grejjer.
Sen va ju maskinen formskön som en............????
Å framdäck bak,ja e imponerad :va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
High-tech,separat flottörhus å grejjer.
Sen va ju maskinen formskön som en............????
Å framdäck bak,ja e imponerad :va

Ja jag såg det jag med, blir nog helt unika bestyckningar vid bakhjul samt accelerationer :D
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top