Har ni lärt er nåt idag?

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Att moped/skooter inte är min grej.....

Fruns hoj skulle in på verkstad idag och jag fick låna en "verkstadshoj" under tiden. Visade sig vara en sån där skooter, 150-kubikare eller vad fan det var. Nää, inte min pryl alltså... Inga växlar (vet inte hur många gånger jag höll på pallnita när jag skulle dra in kopplingen, som i själva verket var bakbromsen). Toppfart 85 km/h, ca 70 i uppförsbackarna (fan, jag behöver nog banta=läxa nr 2).
Man sitter som ett mongo och de små hjulen gjorde att varenda grop eller ojämnhet nästan gav mig ett diskbråck. Eftersom jag inte hade hjärta att lämna tillbaka den med tom tank skulle skiten tankas. Tog ett tag innan jag hittade tanklocket under sadeln, började fylla på. Efter 3,5 liter sprutar bensinen som en jävla isländsk gejser och sölar ner både asfalt, händer och brallor.

Nej, jag har lärt mig att en sån där maskin är säkert grym om man jobbpendlar i nån storstad men om man som jag bara nöjeskör vill man nog ha nåt med växelpinne, nåt som kan gå fortare än en åkgräsklippare och nåt som man kan tanka utan att bli blöt.

Nu ska jag kröka ner mig, trevlig helg allesammans.
:fyllisar
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Att moped/skooter inte är min grej.....

Fruns hoj skulle in på verkstad idag och jag fick låna en "verkstadshoj" under tiden. Visade sig vara en sån där skooter, 150-kubikare eller vad fan det var. Nää, inte min pryl alltså... Inga växlar (vet inte hur många gånger jag höll på pallnita när jag skulle dra in kopplingen, som i själva verket var bakbromsen). Toppfart 85 km/h, ca 70 i uppförsbackarna (fan, jag behöver nog banta=läxa nr 2).
Man sitter som ett mongo och de små hjulen gjorde att varenda grop eller ojämnhet nästan gav mig ett diskbråck. Eftersom jag inte hade hjärta att lämna tillbaka den med tom tank skulle skiten tankas. Tog ett tag innan jag hittade tanklocket under sadeln, började fylla på. Efter 3,5 liter sprutar bensinen som en jävla isländsk gejser och sölar ner både asfalt, händer och brallor.

Nej, jag har lärt mig att en sån där maskin är säkert grym om man jobbpendlar i nån storstad men om man som jag bara nöjeskör vill man nog ha nåt med växelpinne, nåt som kan gå fortare än en åkgräsklippare och nåt som man kan tanka utan att bli blöt.

Nu ska jag kröka ner mig, trevlig helg allesammans.
:fyllisar

Erkänn att du satt i skinnställ på den och svor? :D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Att moped/skooter inte är min grej.....

Fruns hoj skulle in på verkstad idag och jag fick låna en "verkstadshoj" under tiden. Visade sig vara en sån där skooter, 150-kubikare eller vad fan det var. Nää, inte min pryl alltså... Inga växlar (vet inte hur många gånger jag höll på pallnita när jag skulle dra in kopplingen, som i själva verket var bakbromsen). Toppfart 85 km/h, ca 70 i uppförsbackarna (fan, jag behöver nog banta=läxa nr 2).
Man sitter som ett mongo och de små hjulen gjorde att varenda grop eller ojämnhet nästan gav mig ett diskbråck. Eftersom jag inte hade hjärta att lämna tillbaka den med tom tank skulle skiten tankas. Tog ett tag innan jag hittade tanklocket under sadeln, började fylla på. Efter 3,5 liter sprutar bensinen som en jävla isländsk gejser och sölar ner både asfalt, händer och brallor.

Nej, jag har lärt mig att en sån där maskin är säkert grym om man jobbpendlar i nån storstad men om man som jag bara nöjeskör vill man nog ha nåt med växelpinne, nåt som kan gå fortare än en åkgräsklippare och nåt som man kan tanka utan att bli blöt.

Nu ska jag kröka ner mig, trevlig helg allesammans.
:fyllisar
Det som slår mig varje gång jag ser en vuxen karl på en ghey-pulka är hur fel det ser ut, som om man sitter på muggen.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det har du fan rätt i.... Det ä ju exakt samma pose som när man sitter och skiter.
:crash

Gillar f.ö "ghey-pulka", en alldeles utmärkt benämning. Se där, jag lärde mig ännu en sak idag!
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
..........att det knappt finns några sevärdheter i Finland utanför de stora städerna.
Undrar hur tjock Lonely Planet Finland är? 10 sidor?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Idag lärde jag mig att det finns ett ord/begrepp som heter "Mansplaining" på engelska, "Förkarla" på svenska.

"Mansplaining är en sammansättning av de engelska orden ”man” och ”explaining”, och beskriver ett sammanhang där en man förklarar, ofta på ett självsäkert och aningen nedlåtande sätt, något den som får förklaringen inte frågat efter och antagligen redan känner till. Detta görs oftast mot kvinnor.

Ett fiktivt exempel kan vara att en bilägande man försöker förklara för en kvinna som varit bilmekaniker hela sitt liv hur en växellåda fungerar.
"

:näsblod :va

Bäst att passa sig för att vara förklarande eller hjälpsam mot motsatt kön... :rolleyes:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
...... att det är osmart att lämna leget om man tänker snatta på Systembolaget.
HAHA vilket nöt. :rofl
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka

Jag var faktiskt uppe i 100 kilo salt men det var innan jag borra skiten på S.. för att dom
var värdelösa , dom är bättre nu (dom bad mig rensa)

Rena glädjen och göra kan jag meddela.Jag är dock värd ett saltkorn nu så min aktiekurs har rasat för länge sedan:D

Sån här mobbing är gammal , http://www.youtube.com/watch?v=ZmQYcq1VWxw
:rofl

Sverige http://www.youtube.com/watch?v=SD2IdoRYkEw

Ryssar och andra länder är lika bra så vi måste också , ganska farligt och inte medge Säpo samma möjligheter som omgivningen , då är vi öppet mål.

Skall dunsta med ubåt nu:hihi
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top