Har några frågor angående försäkringar

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
skåne
Hoj
stulen
Detta hör inte hemma härigentligen. men ahr en moppe som stått i typ ett halvt år som blev stulen för ett tag sen(Kör mc nu). Fick reda på vad försäkringsbolaget ger för min stulna moppe idag

Det är en Derbi senda Racer 04 som gått 234 mil köptes för 24 000 i februari 04a. Försäkringsboleget ger mig 18 300. tycker att det e i minsta laget..va beredd på 19 000- 19 500. Med tanke på milen o skicket..va i bra skick och startades med gämna mellan rum. O vad jag undrar är vad jag ska göra nu när jag e missnöjd med ersättningen?. Elelr ahr jag fått rätt ersättning?.

Mvh Micke
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
mrajax skrev:
2079996 Detta hör inte hemma härigentligen. men ahr en moppe som stått i typ ett halvt år som blev stulen för ett tag sen(Kör mc nu). Fick reda på vad försäkringsbolaget ger för min stulna moppe idag

Det är en Derbi senda Racer 04 som gått 234 mil köptes för 24 000 i februari 04a. Försäkringsboleget ger mig 18 300. tycker att det e i minsta laget..va beredd på 19 000- 19 500. Med tanke på milen o skicket..va i bra skick och startades med gämna mellan rum. O vad jag undrar är vad jag ska göra nu när jag e missnöjd med ersättningen?. Elelr ahr jag fått rätt ersättning?.

Mvh Micke

Inte så inläst på moppar men fb räknar känslokallt på dag då fordonet togs i bruk och inget annat. Värdeminskning osv.....jag tycker du fick bra ersättning.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
mrajax skrev:
2079996 Detta hör inte hemma härigentligen. men ahr en moppe som stått i typ ett halvt år som blev stulen för ett tag sen(Kör mc nu). Fick reda på vad försäkringsbolaget ger för min stulna moppe idag

Det är en Derbi senda Racer 04 som gått 234 mil köptes för 24 000 i februari 04a. Försäkringsboleget ger mig 18 300. tycker att det e i minsta laget..va beredd på 19 000- 19 500. Med tanke på milen o skicket..va i bra skick och startades med gämna mellan rum. O vad jag undrar är vad jag ska göra nu när jag e missnöjd med ersättningen?. Elelr ahr jag fått rätt ersättning?.

Mvh Micke

Tusen spänn är inget att bråka om i sådana samanhang.
Jag undrar snarare varför man ska ha en sådan dyr moppe när det finns push dakota :banana
 

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
skåne
Hoj
stulen
Igentligen ente. men tusen kronor på en dyr mc märks ente..men på en moppe gör det. Framför allt när man håller på med mc kort och studerar



Poppler skrev:
2080042 Tusen spänn är inget att bråka om i sådana samanhang.
Jag undrar snarare varför man ska ha en sådan dyr moppe när det finns push dakota :banana
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Inte ens 1000 ju. 700 spänn bråkar du om. Det är bara att ta det.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Tycker du ska vara nöjd med budet. De ville ge 14 lök för min 250, tjatade lite och fick ut 22. :tummenupp
 

mrajax

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
skåne
Hoj
stulen
Ok..fick ente reda på d jag ville så vänder mig til latt annat forum. För ville veta vad jag skulle göra om jag e missnöjd.

Mvh micke



philsson skrev:
2081024 Tycker du ska vara nöjd med budet. De ville ge 14 lök för min 250, tjatade lite och fick ut 22. :tummenupp
 

gladdrutten

Ny medlem
Gick med
18 May 2003
Ort
småland
Hoj
r1, rgv 250, ktm 200
mrajax skrev:
2081324 Ok..fick ente reda på d jag ville så vänder mig til latt annat forum. För ville veta vad jag skulle göra om jag e missnöjd.

Mvh micke

Hej i första läget vänder du dig till ditt försäkringsbolag, om du inte är överens i det läget kan du kontakta konsumenternas försäkringsbyrå, eller ARN. Desvärre tror jag ej att dessa instanser kommer att göra så mkt i detta fallet.
/ Anders
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
mrajax skrev:
2081324 Ok..fick ente reda på d jag ville så vänder mig til latt annat forum. För ville veta vad jag skulle göra om jag e missnöjd.

Mvh micke
Som sagt, ring och prata med försäkringsbolaget, innan du godkänt ersättningen så har du rätt att förhandla. Vill de inte gå med på det kan du vända dig till nån myndighet vad det nu hette.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top