Halmstad

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
morecore skrev:
.... inte alltså??? (du kanske skojar men jag e såklart orolig!)

:hihi Nä jag skojar bara! Jag har inte ens åkt där förbi.

Hur va det att surfa i Norge? Är det schystare där än på svenska kusten?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Barrett skrev:
:hihi Nä jag skojar bara! Jag har inte ens åkt där förbi.

Hur va det att surfa i Norge? Är det schystare där än på svenska kusten?
piuuh... :)

Det var skit bra i norge. Sverige har ju bara vindvågor, så det måste alltså blåsa som fan, vilket e rätt jobbigt. Blir en jävla massa paddlande.
I norge är det mest groundswell, som byggs långt ute i havet. så det var vindstilla å skönt, med härliga vågor, typ axelhöjd. Det e trots allt högsommar, så förhållandena är sådär.... men svea har arit dött med vågor fööör jävla länge...

ska ut å hämta upp bilen nu =)
later!!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
morecore skrev:
piuuh... :)

Det var skit bra i norge. Sverige har ju bara vindvågor, så det måste alltså blåsa som fan, vilket e rätt jobbigt. Blir en jävla massa paddlande.
I norge är det mest groundswell, som byggs långt ute i havet. så det var vindstilla å sköt, med härliga vågor, typ axelhöjd. Det e trots allt högsommar, så förhållandena är sådär.... men svea har arit dött med vågor fööör jävla länge...

ska ut å hämta upp bilen nu =)
later!!

Är hela det så på hela norska kusten? Ska ev. flytta dit snart. Kanske man skulle skaffa sig utrustning?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Barrett skrev:
Är hela det så på hela norska kusten? Ska ev. flytta dit snart. Kanske man skulle skaffa sig utrustning?

det är stavanger som gäller kan man säga... spotsen som finns norr är ganska få och det kanske inte dit man vill flytta, antagligen rätt öde...
 

Bifogat

  • ga_surf_spots_norway.gif
    ga_surf_spots_norway.gif
    72.1 KB · Visningar: 46

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
morecore skrev:
det är stavanger som gäller kan man säga... spotsen som finns norr är ganska få och det kanske inte dit man vill flytta, antagligen rätt öde...

Jo så är det nog. Fast Trodhiem sägs vara en schyst stad dock.
Får se om ngn mer är sugen när det börjar dra ihop sig. Det är ju inte våldsamt långt till stavanger från oslo
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Barrett skrev:
Jo så är det nog. Fast Trodhiem sägs vara en schyst stad dock.
Får se om ngn mer är sugen när det börjar dra ihop sig. Det är ju inte våldsamt långt till stavanger från oslo

Kan säga att det tar 8timmar att köra från oslo till stavanger! det är mx 80kmh på vägarna och massa fartkameror. OCH du vill inte bli tagen av norska polisen: dyrt! Jäkla landskap, upp å ner heela tiden.... :4skrika

Tar troligen numera-farsans hoj till halmstad på måndag, nån som hinner köra lite lätt då skulle det vara roligt! farsan har bytt bakdäck till ett hårt så jag vågar inte köra som samma gamla jag :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
TISDAG = FINT VÄDER = körning! :banana

Nån mer som har semester? Annars kan vi köra på kvällen. Säg till om ni e sugna och lägg ett inlägg här. Nu när man har hojen i stan å allt...
:)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
"Hej morecore,
Vi på Sporthoj.com grattar dig på din födelsedag!"

Tänk, sporthoj var före mamma min...

:banana :yoparty :födelseda
HIT MEE!!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu har jag fått reda på att gammelyamman blivit såld tillbaka till Halmstad igen...

Pass på, snart får vi säkert höra den gamla lila besten YYYYYYYYYYYLA på Lahååååoooaaaalmsvägen igen...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ingen som kan tänka sig ställa upp som flaggvakt den 6/8 (lördag) på Släggarp!? Det är tävling och dom är tydligen kort om folk. Tyvärr har jag själv ingen möjlighet att ställa upp.

Edit: Inte imorgon som jag tidigare skrev, utan nästa lördag
 
Last edited:

Dziadek

Är snabbare än din hoj, frifall 296km/h
Gick med
25 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
En gammal ÄrrEtta
Sammla alla i hstad?

Tjena!

Tycker d e dags att försöka sammla ihop alla hojar inkl förare i denna stad :)

Tycker det va fler som körde runt förr. Blir juh bara färre å färre som träffas på dagar/kvällar.

Innan när man inte hade hoj, så kunde man dra till racing parkeringen å träffa på ett antal hojar. Men nu ?? :confused: kommer man dit med hojen så e man själv bland alla bilar å epa traktorer å några mopeder. :(

Har kört runt med polarn 2-3 ggr på helg kvällarna, men man ahr inte stött på nån mer.

Samma gäller på dagen, man försöker hitta nån att dra runt med. men i bästa fall så möter man nån som kör i motsatt håll.

sen att försöka "hetsa" nån så dem hänger på är inte heller så lätt :p

Ser ni mig på gatorna, en ZXR 750 -92 ( just nu utan framskärm å tonat kåpglas ) kör med svart/grått ställ mattsvart hjälm med spegelvisir , så e d bara att hänga på eller visa vägen :banana

PS: nån som e sugen på att dra till gränna? eller nån annanstans : DS

ses
 

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
ZX10R
I agree!! Vart är alla???


Dziadek skrev:
Tjena!

Tycker d e dags att försöka sammla ihop alla hojar inkl förare i denna stad :)

Tycker det va fler som körde runt förr. Blir juh bara färre å färre som träffas på dagar/kvällar.

Innan när man inte hade hoj, så kunde man dra till racing parkeringen å träffa på ett antal hojar. Men nu ?? :confused: kommer man dit med hojen så e man själv bland alla bilar å epa traktorer å några mopeder. :(

Har kört runt med polarn 2-3 ggr på helg kvällarna, men man ahr inte stött på nån mer.

Samma gäller på dagen, man försöker hitta nån att dra runt med. men i bästa fall så möter man nån som kör i motsatt håll.

sen att försöka "hetsa" nån så dem hänger på är inte heller så lätt :p

Ser ni mig på gatorna, en ZXR 750 -92 ( just nu utan framskärm å tonat kåpglas ) kör med svart/grått ställ mattsvart hjälm med spegelvisir , så e d bara att hänga på eller visa vägen :banana

PS: nån som e sugen på att dra till gränna? eller nån annanstans : DS

ses
 

bergsman

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
halmstad
Hoj
kawa zx10r
Hej jag är ny gammal åkare som undrar var ni träffas?.Det är ju alltid roligare om man är fler.Är det någon som skall till anderstorp 2/8
MVH bergsman
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top