Halmstad

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
VR-8 skrev:
2136410 Du........var inte kaxig nu......ägarbytet kan inte ha gått igenom ännu.......så du är fortfarande en liiiiiiiiten pojk...... :D

J

Okej, va kanske lite snabb med att skriva. Men imorgon så..
Beställde den med annan drevning oxå. Dock utan styrdämpare. Vilket jag gärna hade velat ha. Får ta och prova ditt racing växelreglage när jag fått hojjen.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Berggren skrev:
2136444 Okej, va kanske lite snabb med att skriva. Men imorgon så..
Beställde den med annan drevning oxå. Dock utan styrdämpare. Vilket jag gärna hade velat ha. Får ta och prova ditt racing växelreglage när jag fått hojjen.


Jag tar hojen till jobbet imorrn så kan du få höra ett riktigt slip-on...... :tummenupp Visst får du låna mitt länkage.....no problem. Tog du 15/42 drevning? En styrdämpare är inte dyr till RSV'n kolla här......Öhlins styrdämpare

J
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Berggren skrev:
2136396 Slipon. Radfyror är för pojkar, twinnar för män. Det hör man på ljudet.. :rofl


Då kan ju ni gammla gubbar leka med era högljuda "mansleksaker" och tjata om växelpinnar och skit så kan vi pojkar ut och köra och leka som barn ska göra. Akta bara så att inte skäggen fastnar i alla inställningar :hihi :lol
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
titan skrev:
2136512 Då kan ju ni gammla gubbar leka med era högljuda "mansleksaker" och tjata om växelpinnar och skit så kan vi pojkar ut och köra och leka som barn ska göra. Akta bara så att inte skäggen fastnar i alla inställningar :hihi :lol


Vem är du???..............vänta lite.........



Aha! Du är han som kommer "sedan"... :tummenupp ......Tjena.......förresten...du är ett ämne till gubbe du med... :D

J
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
VR-8 skrev:
2136521 Vem är du???..............vänta lite.........



Aha! Du är han som kommer "sedan"... :tummenupp ......Tjena.......förresten...du är ett ämne till gubbe du med... :D

J

Din gamla kawa då , ska du spara den till din pöjk??
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Silverryggen skrev:
2136673 Din gamla kawa då , ska du spara den till din pöjk??


Du kan ju provköra den någongång så får du se att det krävs en MAN för att kontrollera den......he he he........liiite trimmad.. :D

J
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Jag och Sofie tänkte förena nytta med nöje och köra småvägarna till Ullared för att köpa schampo och t-shirts. Om det är någon som har lust att hänga på så drar vi om 1h. Ring/sms:a isf till 0709189812 /Ola
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Berggren skrev:
2136324
Beställde nu för en timme sedan en splitterny Aprilia RSV1000R med Acrapovic system :yoparty :yoparty :yoparty

Får man fråga om det var den röda nere på Marcussen? Gött val må jag säga. Var själv ute o porvade Factoryn, blev ärligt livrädd. Men att jämnföra min gamla R6:a mot Factoryn är som natt o dag.

Jag ska också ha V-twin. Ny eller beg. Mitt aldeles egna angenäma bekymmer.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
belsebob skrev:
2140525 Får man fråga om det var den röda nere på Marcussen? Gött val må jag säga. Var själv ute o porvade Factoryn, blev ärligt livrädd. Men att jämnföra min gamla R6:a mot Factoryn är som natt o dag.

Jag ska också ha V-twin. Ny eller beg. Mitt aldeles egna angenäma bekymmer.


Livrädd??? Hur då? Sååå farlig är den väl inte....... :va

J
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
belsebob skrev:
2140525 Får man fråga om det var den röda nere på Marcussen? Gött val må jag säga. Var själv ute o porvade Factoryn, blev ärligt livrädd. Men att jämnföra min gamla R6:a mot Factoryn är som natt o dag.

Jag ska också ha V-twin. Ny eller beg. Mitt aldeles egna angenäma bekymmer.

Japp, det är den röda hos Peter. Riktigt snygg tycker jag. :)
 
Last edited:

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
VR-8 skrev:
2140766 Livrädd??? Hur då? Sååå farlig är den väl inte....... :va

J

Beror på hur mycket erfarenhet man har...... Men allt ska väl gå o tygla.

Har hittat en -04 factory och några -05:eek:r. Så inom snar framtid hoppas jag kan göra er sällskap i V-twin träsket.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
belsebob skrev:
2142247 Beror på hur mycket erfarenhet man har...... Men allt ska väl gå o tygla.

Har hittat en -04 factory och några -05:eek:r. Så inom snar framtid hoppas jag kan göra er sällskap i V-twin träsket.

Ett hett tips är ju en ny -05 Factory, de säljs fortfarande och ligger bra i pris. Sen sparar du ju pengar till lite godis oxå :tummenupp det finns en del man kan göra om man vill få den personlig.

J
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Det är nåt sånt jag har i tanken. Lite pipor o drev som Peter säger, Och växellänkage också kanske. Hade du det? hur tycker du det är? Själv har jag bara kört med omvänt och tycker det är super. Verkar var bra stöldskydd också.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
belsebob skrev:
2142322 Det är nåt sånt jag har i tanken. Lite pipor o drev som Peter säger, Och växellänkage också kanske. Hade du det? hur tycker du det är? Själv har jag bara kört med omvänt och tycker det är super. Verkar var bra stöldskydd också.


Jag har omvänd växelordning på mina PP-Tuning fotpinnar men innan hade jag Aprilias egna på standard pinnarna. Pipor är ett måste och Map2 i din ECU annars har du svackan Allan i mellan registret. Det där med drev kan diskuteras, jag har nu 15/42 som alla tycker är det enda rätta men jag tycker att det saknas en växel hela tiden och ettan blir nästan helt oanvändbar pga det korta registret och den toppiga effekten. 16/40 som är standard funkar kanon om man inte väger som jag :näsblod för mycket.......då kan 15/42 alt 15/40 funka bättre om man vill ha acc men lite mer varv. Nu kommer jag byta motor vad det lider som har mer effekt och då blir det nog 17/40 som gäller :D .......

Edit : Förresten........körde 16 mil idag......kanon.....men varmt så fort man stannade lite. :

J
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ingen som vet vem som kör runt på en lila FZR600 från 1992?

Det är min gamla, blev omkörd av den förut när jag åkte i bilen, fisatan vad den låter. :3freak
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
VR-8 skrev:
2142716 Holmgren!!

Redan trött på Sukkan?? Eller inget kort kvar...... :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/8121420.htm?ca=20_s
Den hojen skulle inte jag våga köpa. Farbror blå lär ju inte älska den hojen över allt annat. Men det är en grym hoj. Så holmgren varför ska du kränga hojen. Har du skaffat brud som säger åt dig att du inte får köra så fort. :7peta :hihi
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top