Hagamannen Gripen

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
saxat från aftonbladet.se

Polisen i Umeå är säker: Våldtäktsmannen är fast

Hagamannen, som gjort sig skyldig flera brutala våldtäkter i Umeå, är gripen.
Det bekräftar polisen i Umeå för aftonbladet.se.
Enligt Västerbottens-Kuriren är den gripne en familjefar från trakten.
Den fruktade Hagamannen greps klockan 12 i dag. En dryg timme senare, klockan 13.15, anhölls han, berättar Bertil Östgård vid Umeåpolisen för aftonbladet.se.
Hur vet ni att det är han, har ni jämfört DNA-prover?
– Vi är säkra på att det är han.
Klockan 17 i kväll håller polisen i Umeå en presskonferens om gripandet.
Hagamannen misstänks ligga bakom sju överfall på kvinnor i Umeå mellan 1999 och 2005. Fyra av kvinnorna våldtogs under brutala former. Efter ett fem år långt uppehåll, mellan 2000 och 2005, slog Hagamannen till i december förra året. En 50-årig kvinna våldtogs och misshandlades så svårt att polisen rubricerade brottet som mordförsök och grov våldtäkt.



Mer inom kort.
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Äntligen...tyvärr finns det inget straff som är hårt nog men jag hoppas han får ett he_vete i fängelset :machinegu

Helst vill man bara slå ihjäl fanskapet...
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Det var på tiden. Lås in honom och kasta bort nyckeln.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Fyfan vad bra! Det var verkligen på tiden! Nu är det bara o hoppas på att han får ett REJÄLT straff, men tyvärr så kan han nog inte få det straff han förtjänar i en domstol i sverige...!
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
Wagge skrev:
2043886 Fyfan vad bra! Det var verkligen på tiden! Nu är det bara o hoppas på att han får ett REJÄLT straff, men tyvärr så kan han nog inte få det straff han förtjänar i en domstol i sverige...!

Håller med till 100%! I sverige lär han få psykvård och kommer ut om 2år. Skicka honom till texas och låt dom dömma honom. Då blev de en spruta. MIlt straff ändå för vad han har gjort! :fatta!
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Hagamannen försvaras av Leif Silbersky
Den misstänkte begärde att få kändisadvokat

Hagamannen vill ha en av landets mest kända advokater.
- Jag har beslutat att acceptera hans begäran, säger advokat Leif Silbersky.
I eftermiddags kom Hagamannens begäran om offentlig försvarare in till Umeå tingsrätt.
Den fruktade våldtäktsmannen vill försvaras av Leif Silbersky.
- Han har direkt uttryckt önskemål om att han vill ha mig. Och i sådana fall har jag som princip att försöka ställa upp, säger Silbersky till aftonbladet.se.
Han hade sent i eftermiddags ännu inte fått kontakt med polis och åklagare i Umeå.
- Jag går och väntar på att de ska ringa mig nu. Och hinner jag så åker jag till Umeå i kväll.
- Men det förutsätter att jag får träffa min klient i kväll också.
Leif Silbersky känner till fallet sedan tidigare.
- Men jag vet just nu inte vet inte mer än det massmedia skrivit. Jag har ingen som helst information ännu utöver det, men jag hoppas få mer under kvällen.
 

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Ingen som har någon aning om vem det är?
Rykten jag hört gör gällande att han är från Nyland, vilket förövrigt stämmer bra med "by med ett 20-tal hushåll" från vk.se
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Nog för att jag också är nyfiken men får de verkligen lägga ut en bild med namn och allt? Visst är han ett svin som skall låsas in och helst aldrig släppas ut men hans övriga familj då. Han har väl två barn under 10 år! Inte så roligt för dem med en bild på deras pappa i tidningen.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
RJ skrev:
2045642 Nog för att jag också är nyfiken men får de verkligen lägga ut en bild med namn och allt? Visst är han ett svin som skall låsas in och helst aldrig släppas ut men hans övriga familj då. Han har väl två barn under 10 år! Inte så roligt för dem med en bild på deras pappa i tidningen.

vad tycker du om vk;s bilder på huset då....

den där 6 åringen och 9 åringen får ett skumnt liv...

jag känner igen XXXXXX XXXXXXXX men vet inte från vad!!!!
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
obruT skrev:
2045775 vad tycker du om vk;s bilder på huset då....

den där 6 åringen och 9 åringen får ett skumnt liv...

jag känner igen XXXXXX XXXXXXXX men vet inte från vad!!!!
Du ska inte läsa tidningen, du ska byta motor! :whip
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Konstigt att dom lämnar ut namn och bild bara sådär.:va Hans sambo och barn lär ju inte kunna leva ett normalt liv efter det.

Jaja, huvudsaken är väl att han äntligen är gripen.
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Tänker på anhöriga och vänner. Vilken chock.. :(
 

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
För media gäller väl tryckfrihet/yttrandefrihet samt pressetiska regler.

Att publicera mannens hus, namn & bild är nog att anse som oetiskt enligt vissa, iallafall innan domen har vunnit laga kraft.

Skönt att det äntligen var ett tips som stämmde och att sedan DNA-matchningen gjorde sitt, samtidigt är det djupt tragiskt för den övriga familjen. För modern till barnen måste det vara likställt med de övergrepp han gjort mot tidigare offer. Hoppas de kommer att kunna starta ett nytt liv någon annanstans i Sverige där barnen slipper leva ett liv fullt av trakasserier.

I övrigt lite kuriosa för UMCC, - såg på expressens sida att medlem (? ev. tidigare medlem) var och chefade för avspärrningsbanden vid husrannsakan.
Alltid i händelsernas centrum :tungan
 

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Tänk känslan för personen som upptäckte att DNAt stämde, efter alla som inte stämt. :yoparty


Dessutom verkade nog "tipset" inte speciellt hett i början heller kan man tänka sig, måste ha varit ett riktigt slitgöra att gå igenom alla "kalla" tips innan de i mängden hittat ett som stämde.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Blir tydligen rätt stor del av kvällens 'Efterlyst' som behandlar hagamannen enligt vad som sas på radion...
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
cbjorkman skrev:
2046786 Blir tydligen rätt stor del av kvällens 'Efterlyst' som behandlar hagamannen enligt vad som sas på radion...
Måste se det då...
synd bara för familjen som sagts förut i tråden. Dom har ju knappast gjort något.
Sen är han ju inte dömd, även om det är han så är det väl ett renlighetskrav att man inte hänger ut han innan domen.

Killen är ju klart sjuk, då ska han inte ha fängelsestraff. Men han landar nog i dubbelslaf med Mattias Flink...
SKÖNT att han är fast.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top