Hårdare trafikkontroll

SWE 1

Medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
STHLM
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Är detta verkligen ett så stort problem som många här på SH får det att framstå som?
Hur många här på SH har åkt dit för fortkörning?
Vad är sannolikheten att åka fast?
Tycker nämligen inte att man ser polisen speciellt ofta. Detta innebär ju inte heller att de har ändrat gränserna för när körkortet dras, vilket ju skulle vara betydligt värre!
Va inte så negativa! :)
 

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2006 KTM 950 SM
TukTuk skrev:
2076527 Det råder f*n skattjakt på medelsvensson för att bekosta den ökade invandringen/arbetslösheten. Inte konstigt att folk och företag flyr landet. :huvet


Mycket beror på arbetslösheten, men framförallt sjukskrivningarna, har gjort statens finanser sämre de senaste åren. Det finns ett klart samband på antalet sjukskrivningar och ersättningsnivån till sjukskrivna (se: http://www.scb.se/Grupp/Allmant/_dokument/A05ST0301_10.pdf).

Fast det går ju också att diskutera, om regeringen dolt det verkliga antalet arbetslösa. Detta genom att sjukskriva/förtidspensionera folk...
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
tober skrev:
2076531 Fast flyttar man till Norrland så är det väl bara en månad man kan köra per år?


Det är ju upp till var och en, men jag tänker börja åka till veckan i alla fall,,
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Dom™ är ju inte klewka.
 

njelger

Guest
Mr_Malossi skrev:
2076614 Det kan vara både "de" och "dem" beroende på sammahanget.
Tex De bor i Rinkeby.
Tex Vad ska vi göra åt dem?

Hallå!!
I exemplet har Zilog rätt!
Man kan fan inte välja själv "de" eller "dem"

I övrigt dvs OnTopic anser jag att det finns andra områden som borde prioriteras högre för krafttag. Människor är väldigt otrygga i Sverige idag. Jag tror inte det primärt är trafiken som skrämmer.
 

Jompas

Mår gott
Gick med
24 May 2004
Ort
Åre
Hoj
Buell XB12SS 2009
lorkan skrev:
2076442 aa max 10% för mycket väl ?

Vissa hojar visar nog ännu mer än 10% för mycket tyvärr.. Men på precismarginalen så kan ju en Glädjemätare spara körkortet...
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Stefanp skrev:
2076608 Det är ju upp till var och en, men jag tänker börja åka till veckan i alla fall,,

Jag kom precis in från en tur, du kan ju skriva ett pm när du ska ut och åka om du vill ha sällskap
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
njelger skrev:
2076689 Hallå!!
I exemplet har Zilog rätt!
Man kan fan inte välja själv "de" eller "dem"

I övrigt dvs OnTopic anser jag att det finns andra områden som borde prioriteras högre för krafttag. Människor är väldigt otrygga i Sverige idag. Jag tror inte det primärt är trafiken som skrämmer.

Ber om ursäkt, missuppfattning.
 

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Växjö/Campus!
Hoj
Yamaha R6 2001
SWE 1 skrev:
2076564 Är detta verkligen ett så stort problem som många här på SH får det att framstå som?
Hur många här på SH har åkt dit för fortkörning?
Vad är sannolikheten att åka fast?
Tycker nämligen inte att man ser polisen speciellt ofta. Detta innebär ju inte heller att de har ändrat gränserna för när körkortet dras, vilket ju skulle vara betydligt värre!
Va inte så negativa! :)

Haha, driver du? Ser ju poliser galet ofta när man är ute på vägarna. Fått 2st fortkörningsböter :mad:, Dock me bil.

Laserkontroller på natten är inte att leka med, kan vara omöjliga att se :4skrika
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
PatrikW skrev:
2076778 Haha, driver du? Ser ju poliser galet ofta när man är ute på vägarna. Fått 2st fortkörningsböter :mad:, Dock me bil.

Laserkontroller på natten är inte att leka med, kan vara omöjliga att se :4skrika

laservarnare :tummenupp räddat mig ett antal gånger
 

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
En Blå
Mr_Malossi skrev:
2076473 *Suck* att polisen inte kan bekämpa de riktiga brotten istället.
Jag ser hellre att de lägger resurserna på att fånga våldtäcksmän,pedofiler etc istället för att fånga vanliga svensson 53 år och bötfälla honom för 10km för fort på 50väg :huvet
Saken är ju även den att folk kommer bli vääldigt irriterade när vissa håller exakt 50 på 50 väg eller 10km under. Det kommer istället resultera i farliga omkörningar. Uppnå 0 statistisk kommer inte gå så länge fordonet styrs av en människa.

Det dör ju och skadas många fler i trafiken per år än vad det gör i den undre världen bland de "riktiga" brottslingarna. Satsar man då inte på rätt saker eller är människoliv mindre värda än en stulen bil? Lite konstigt resonemang kanske men om tio oskyldiga människor dör i en trafikolycka får det inte en bråkdel av uppmärksamheten i jämförelse med en svårt skottskadad bandidosmedlem som skjutits på öppen gata.
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
motardkungen skrev:
2076807 Det dör ju och skadas många fler i trafiken per år än vad det gör i den undre världen bland de "riktiga" brottslingarna. Satsar man då inte på rätt saker eller är människoliv mindre värda än en stulen bil? Lite konstigt resonemang kanske men om tio oskyldiga människor dör i en trafikolycka får det inte en bråkdel av uppmärksamheten i jämförelse med en svårt skottskadad bandidosmedlem som skjutits på öppen gata.

Enligt detta resonemanget ska polisen ta fast rökare och alkoholister i första hand? :va
Förstår vad du menar, men håller inte med.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
SWE 1 skrev:
2076564 Är detta verkligen ett så stort problem som många här på SH får det att framstå som?
Hur många här på SH har åkt dit för fortkörning?
Vad är sannolikheten att åka fast?
Tycker nämligen inte att man ser polisen speciellt ofta. Detta innebär ju inte heller att de har ändrat gränserna för när körkortet dras, vilket ju skulle vara betydligt värre!
Va inte så negativa! :)

70vägar på landsbygden är såklart pytterisk, men motorvägar har dom ju kontroll på var och varannan dag. Kontroller nästan varenda gång jag åker motorväg mellan skövde och gbg.

Edit: Och dom står banne mig på dom/dem/de vägsträckor där det går snabbast, mao de delar som är låååååånga, spiiiikraka, breda med bra sikt och avåkningszoner i form av åker. Om de stod vid krön, skymda kurvor och sånt kunnde jag förstå det lite mer men nu är det inte så.

Edit igen: Ja jag har åkt fast för fortkörning. Vägen var låååång, spiiiikrak, bred osv.
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Som vanligt då...

Lättare & mer förtjänstfullt att jaga "svensson", än kriminella.

Snart är det väl dödstraff på fortkörning, och böter för att man andas (syre-skatt?).
Medans värdetransportrånare "bestraffas" med samhällstjänst, för att spara pengar.

Hurra för Sverige !!! :banana :banana :banana
 
Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
SWE 1 skrev:
2076564 Är detta verkligen ett så stort problem som många här på SH får det att framstå som?
Hur många här på SH har åkt dit för fortkörning?
Vad är sannolikheten att åka fast?
Tycker nämligen inte att man ser polisen speciellt ofta. Detta innebär ju inte heller att de har ändrat gränserna för när körkortet dras, vilket ju skulle vara betydligt värre!
Va inte så negativa! :)
Torskat 4ggr :huvet
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top