Här kommer flickan med världens dyraste körkort!!!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Börjar närma mig den känslan :tuttar.

Det är ju inte rättvist att jämföra en R6 mot en ER6.
R6:an har ~125 hk, ER6:an har ~72 hk (varierar givetvis beroende på årsmodell)

Å andra sidan kan du försäkra tre ER6:eek:r för samma peng, köra 3 gånger så långt utan att dina ben och röv trillar av osv osv. ER6 är ju en prima kompromiss i 600-klassen.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Mitt körkort kostade 3800 kr........år 1994.:D
 

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Hästveda
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Hahahaha ja ful som stryk är ALLA BMW MC, verkligen så man gråter...Vem kan bara komma på en så ful design??? En BLIND???:huvet:huvet
 

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawsaki er6f
Jag har precis köpt mej er6-f å den funkar skitbra för mej som e 165cm :)

hade yamaha fz tidigare å den når man också ner bra på.. er6an e skönare dock hehe

försäkringen ligger på strax under 10 000 för mej som haft kortet sen 2009 å bor i stockholm.
 

Xavi

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Lund
Hoj
Honda CBR 125R -05
Grattis till kortet och välkommen! Kul med en ännu en brud.. :)
 

Panzarka

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha FZ-6S -04, Yamaha WR250z -98
Välkommen hit! :)

36000 :näsblod Mitt kostade 8k och det tyckte jag var dyrt..

Men grattis :)

Hehe :p 8000 är väl ändå inte så farligt? :p mitt gick på 5500 och då går de inte att få billigare eftersom jag inte tog en enda lektion :p
 
Last edited:

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Hej hå Lizzyflickan... Måste rekommendera dig att prova finna en ZZR600! Jag är under 160 cm, har en liten Pingla på 100hK som jag trivs som Fy med. Den är topptung ja, men är lätt att sänka med knappt en timmes jobb (Har fått min sänkt med 6-9 cm) köregenskaperna blev faktiskt inte så galet annorlunda, jag märker att tyngdpunkten på cykeln har flyttat sig lite, men fick nu en bättre sittställning (för mig). I tillägg skulle inte ZZR600 vara så dyr heller för mig. Fick pris på 3500 per år helförsäkrat och det är inte sååå galet. (Betalar mer för min Toyota). De kostar inte så mycket i inköp och jag kan garantera dig att som första cykel är detta kanske inte det första valet för många, men jag provade många innan vi fann denna, å nu är jag kär <3 Bara mina tankar till dig! Lycka till med valet av din första mc!
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Ursprungligen postat av Rockmorsan
Pöh... bara 36? Mitt gick på strax under 42000 men värt varenda krona...
Själv är jag bara ännu fattigare än innan men MYCKET lyckligare

Kör försiktigt och fortsätt öva nu! o välkommen!
Värst va dyrt det är för tjejer att ta mc-kort. Har de en annan prislista för er eller? :tungan

Svenne100: Mitt gick på 48 000 NOK!!! Kan säga att om vi tjejer hadde flera med tålamod och en annan syn på det här med att tjejer kör mc... Ja då hade det nog gett sig själv tänker jag. Vi behöver flera som kan hjälpa oss med att tänka mc, tekniskt och körning. Flertalet är manfolk som kör å så är det ju tid å pengar som behövs då.

Att mitt blev så kostsamt har att göra med att jag inte hade en mc som var klar (stod för lackering) och att min sambos mc hade en spräckt cylinder så vi var tvungna att jaga motor en hel sommar... Så istället för övningskörning privat blev det extra lektioner på körskolan... :( Vi som verkligen vill ha A-lappen tar den oavsett... Men prisskillnader... Nej det tror jag inte på. När trafikskolorna tar över 1000:- /körlektion (45 min) å du ska ha körning i 3 timmar så kan man ju enkelt räkna ut att det inte blir någon billig historia. Själv fick jag några extra sånna, pga ovanstående, men att komma ihåg att jag är en "vuxen" kvinna som inte ens har kört moped på över 20 år.... Dvs ses som nybörjare. ;)
/Peace
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top